۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۱۷۰۶۴
در برنامه ۹۰ چه گذشت؟

اساسنامه فدراسیون فوتبال زیر سؤال رفت

اصلاحات اساسنامه فدراسیون فوتبال در مناظره برنامه تلویزیونی نود زیر سؤال رفت.
اساسنامه فدراسیون فوتبال زیر سؤال رفت
به گزارش جهانبین نیوز، برنامه تلویزیونی نود دوشنبه ۲۷ مرداد به‌روی آنتن رفت که مهم‌ترین بخش این برنامه به مناظره درباره اصلاحات اساسنامه فدراسیون فوتبال اختصاص یافت.

در ابتدای این برنامه عادل فردوسی‌پور درگذشت مرحوم مهدی نفر را تسلیت گفته در ادامه کلیپی در رابطه با این خبرنگار ورزشی پخش شد. در ادامه پخش مسابقات هفته سوم لیگ برتر، تقویم تاریخ فوتبال، گزارشی از آخرین وضعیت شکرانه داور و غلامحسین مظلومی پیشکسوت بیمار فوتبال کشور دیگر بخش‌های برنامه بود و در آیتم ایران ۹۰، هم با همراهی حنیف عمران‌زاده آخرین وضعیت فوتبال در استان مازندران بررسی شد.

سرانجام نوبت به مهم‌ترین بخش برنامه رسید، در ابتدا کلیپی با موضوع اصلاحات اساسنامه فدراسیون فوتبال پخش شده و در آن با استناد به گزارش برخی تخلفات، ادعا شد انتخابات فدراسیون فوتبال در سال ۹۰ بر مبنای اساسنامه‌ای انجام شده که تأیید مجمع فدراسیون و فیفا را نداشته است.

با این عنوان مناظره میان هوشنگ نصیرزاده رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال و منصور عظیم‌زاده مسئول روابط بین‌الملل اتحادیه فوتبال آغاز شد. البته در ابتدا احمد براتی کارشناس حقوقی روی خط برنامه آمد‌ و با استدلال اینکه رئیس کمیته حقوقی فیفا حقوقدان است، جایگاه نصیرزاده در فدراسیون فوتبال را به چالش کشید و در جدال میان نصیرزاده و براتی سرانجام مشخص شد که رئیس کمیته حقوقی فیفا، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا و یک حقوقدان است.

در ادامه منصور عظیم‌زاده با استناد به اساسنامه فدراسیون فوتبال با اشاره به این‌که درخواست اصلاحات به امضای ۱۰ عضو مجمع برسد، و با اشاره به این‌که علی فتح‌الله‌زاده و امیر عابدینی در نامه دیگری مخالفت خود با این اصلاحات را اعلام کرده‌اند و از سوی دیگر امضای نبی، تاج و عزیزالله محمدی طبق قانون اعتبار نداشته و بنابراین با رسیدن تعداد امضاها به زیر ۱۰ امضا، پیشنهاد اصلاحات در آئین‌نامه فدراسیون مشروعیت خود را از دست داده است.

هوشنگ نصیرزاده هم با ارائه صورت‌جلسه مجامع فدراسیون در سال‌های ۸۹ و ۹۰ بر صحت طی شدن روال قانونی و وجود امضاهای قانونی برای انجام این اصلاحات تأکید کرد.

در ادامه صحبت‌هایی از مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال پخش شد که در آن اظهار داشت: در ۲۲ مهر سال ۸۹ کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال قرار شد نظرات اصلاحی خود را به هیئت رئیسه فدراسیون ارائه کند که این کمیته در ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ نظرات خود را به هیئت رئیسه فدراسیون ارائه کرد.

وی افزود: در ۴ دی سال ۹۰ قرار شد برای آنکه مشکلی در انتخابات فدراسیون پیش نیاید این مصوبات برای فیفا هم ارسال شود، البته در کتابچه فیفا و در ماده ۲۲ آمده است که اعضای مجمع اختیار اصلاحات اساسنامه را دارند و نیازی به تأیید فیفا وجود ندارد.

در بخش پایانی برنامه باز هم عظیم‌زاده به‌واسطه مخدوش بودن صحت امضای ۱۰ نفر فرد مورد نیاز برای مشروعیت یافتن اصلاحات اساسنامه، این اصلاحات را زیر سؤال برد اما براتی با استدلال این که همین افراد و اعضای مجمع در جلسه انتخاباتی شرکت داشتند بر صحت آن پافشاری کرده و هوشنگ نصیرزاده هم اعلام کرد که انجام این اصلاحات به اطلاع فیفا رسیده است.

سؤال پیامکی برنامه نود درباره پیش‌بینی قهرمان لیگ چهاردهم از میان استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، سپاهان و فولاد بود که با توجه به زمان فشرده برنامه نتیجه نهایی آن اعلام نشد.

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۱:۲۷

19 Jan 2020