۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۹۰۲۴
فرماندار لردگان:

جنگل‌هاي شهرستان لردگان به آفت جوانه خوار بلوط مبتلا شدند

فرماندار لردگان از ابتلاي جنگل هاي شهرستان لردگان به آفت جوانه خوار بلوط خبر داد و گفت: به دليل تغييرات اقليمي و خشکسالي هاي اخير، دچار آفت جوانه خوار شده و آسيب جدي به درختان بلوط وارد کرده است.
جنگل‌هاي شهرستان لردگان به آفت جوانه خوار بلوط مبتلا شدند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ برهان حسين پور آقائي فرماندار لردگان نيز از آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط در اين شهرستان خبر داد و گفت: 52 درصد از جنگل هاي چهارمحال و بختياري در شهرستان لردگان قرار دارد که به دليل تغييرات اقليمي و خشکسالي هاي اخير، دچار آفت جوانه خوار شده و آسيب جدي به درختان بلوط وارد کرده است.

برهان حسين پور آقائي افزود: مبارزه جدي با اين آفت نياز به اختصاص اعتبارات کشوري و استاني دارد.

 علي محمدي مقدم مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري چهارمحال و بختياري نيز در ديدار از جنگل هاي بلوط شهرستان لردگان افزود: هم اکنون اين آفت در جنگل هاي بلوط شهرستانهاي لردگان، کيار و اردل طغيان کرده است، از اين رو مبارزه با اين آفت از مهمترين برنامه هاي اداره کل منابع طبيعي و آبخيرداري است.

به گفته وي، به دليل تغيير اقليم و افزايش دما در زمستان و کاهش بارندگي ها و طول دوره يخبندان، اين آفت در جنگلهاي بلوط استان طغيان کرده است.

محمدي مقدم افزود: اين آفت براي جنگل هاي بلوط يک تهديد جدي است به همين دليل از سال 89 تاکنون براي جلوگيري از گسترش اين آفت، مبارزه بيولوژيک در جنگل هاي استان اجرايي شده است.

وي گفت: با توجه به سخت گذر بودن اين مناطق، سمپاشي جنگل هاي لردگان به صورت هوايي انجام مي شود.

 استان چهارمحال و بختياري با يک ميليون و 653 هزار هکتار مساحت داراي 307 هزار هکتار جنگل بلوط است.

انتهاي پيام1026ج /630ل

مرجع : پایگاه خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۰۲:۲۹

13 Jan 2020