۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۱۸۵۰۴
صادر کننده نمونه بن:

با حل مشکل آب شهرستان بن به قطب صادرات بادام تبدیل می‎شود

اگر مشکل کم آبي در شهرستان بن مرتفع شود در آينده اي نزديک شاهد رشد اقتصادي مطلوبي در اين شهرستان خواهيم بود.
با حل مشکل آب شهرستان بن به قطب صادرات بادام تبدیل می‎شود
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از زنگ خبر، مهدي شاهمحمدي يکي از صادرکنندگان نمونه شهرستان بن گفت: از سال ۸۳ صادرات محصولات کشاورزي در بن را آغاز کرده و مغز بادام مامايي بيشترين محصولي است که از شهرستان صادر مي شود.

وي، بادام مامايي را يکي از مرغوب ترين نوع از انوع بادام در اين شهرستان عنوان کرد و گفت: مغز بادام مامايي يکي از بهترين نوع بادام در خاورميانه است که سالانه حدود ۲ هزار تن از اين شهرستان به هند صادر مي شود.

شاهمحمدي تصريح کرد: بادام آمريکايي نيز از در بازارهاي ساير کشور ها ديده مي شود که گاهي موجب اشباع بازار نيز مي گردد اما از نظر کيفي نمي تواند با بادام اين منطقه رقابت کند.

وي که داراي مدرک دکتراي دامپزشکي است در زمينه توليد اين محصول گفت: بادام مامايي در بعضي شهرستان هاي استان چهارمحال و بختياري توليد مي شود که بيشترين توليد در سامان و بن است و به علت کيفيت بهتر از بادام مامايي آمريکا و اروپا خريدار بهتري دارد.

شاهمحمدي با بيان اين که بزرگترين مشکل کشاورزان اين منطقه آب است، افزود: اگر مشکل کم آبي در اين منطقه مرتفع گردد، در آينده اي نزديک شاهد رشد اقتصادي مطلوبي در اين شهرستان خواهيم بود.

انتهاي پيام/ف/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۹:۰۴

27 Dec 2019