۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۳۲۶۳۴
رئيس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعي کوهرنگ:

الگوي جديد توسعه مشاغل خانگي در کوهرنگ تهيه و تصويب شد

رئيس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعي شهرستان کوهرنگ از تهيه و تصويب، توسعه الگوي جديد مشاغل خانگي در شهرستان کوهرنگ خبر داد.
الگوي جديد توسعه مشاغل خانگي در کوهرنگ تهيه و تصويب شد
به گزارش جهانبین نیوز، فرج الله چراغپور، رئيس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعي شهرستان کوهرنگ، در گفت و گو با خبرنگار کوهرنگ خبر، اظهار کرد: بر اساس مصوبه اخير ستاد ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي و براساس قانون مشاغل خانگي مصوب سال 1389 مجلس شوراي اسلامي، ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي يکي از سياست هاي اشتغالزایي کشور است.

چراغپور بيان داشت: با هدف رفع نواقص فعلي قانون مشاغل خانگي، الگوي جديد توسعه مشاغل خانگي تدوين و ابلاغ شده است.

وي گفت: اين برنامه در سطح کشور هر ساله از طريق صدور مجوز‌ها و حمايت‌هاي مالي و قانوني تداوم يافته و طي سال هاي 90 تا 94 از حدود 2 ميليون و 240 هزار نفر متقاضي مشاغل خانگي، براي بيش از يک ميليون و 300 هزار نفر مجوز مشاغل خانگي صادر شده و حدود 23 هزار ميليارد ريال تسهيلات به بيش از  614 هزار نفر متقاضي پرداخت شده است.

رئيس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعي شهرستان کوهرنگ در ادامه تصريح کرد: در الگوي ياد شده تمرکز صرف بر اعطاي وام کم بهره نبوده و مشاوره و توانمندسازي افراد، قبل از معرفي به نهادهاي مالي صورت خواهد گرفت.

چراغپور اذعان کرد: موضوعاتي همچون تأمين مواد اوليه مناسب، کيفيت، مهارت و... محورهائي است که از اين پس، تسهيلات و وام ها در چارچوب آن و در قالب اتصال به بازار بزرگتر و با ارزش تر ارائه خواهد شد تا بتوان به نحوه هزينه کرد آن نظارت داشت.

وي با بيان اينکه، اين برنامه هر ساله از طريق صدور مجوز‌ها و حمايت‌هاي مالي و قانوني تداوم يافته  است خاطرنشان کرد: با توجه به گذشت پنج سال از تصويب و اجراي قانون مشاغل خانگي، براساس تجارب حاصله، آسيب شناسي و مطالعات تطبيقي انجام شده، لذا با هدف رفع نواقص ياد شده و حلقه هاي مفقوده، فرآيند فعلي مشاغل خانگي مورد بازنگري قرار گرفته و مدل جديد توسعه مشاغل خانگي طراحي و ارائه شده است.

رئيس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعي شهرستان کوهرنگ با اشاره به اينکه الگوي مذکور از اوايل سال جاري در دستور کار قرار گرفت گفت: در اين فرآيند متقاضي مشاغل خانگي درخواست خود را در سامانه مشاغل خانگي ثبت مي کند و اين درخواست و طرح توسط دستگاه هاي تخصصي همچون جهاد کشاورزي، ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي، صندوق کارآفريني اميد، صنعت، معدن وتجارت، اداره کل آموزش فني و حرفه اي، بنياد شهيد و امور ايثارگران، کميته امداد امام (ره)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي بررسي مي شود.

فرج الله چراغپور تاکيد کرد: ادارات شهرستان با هماهنگي اداره تعاون کار رفاه اجتماعي شهرستان نسبت به ارسال پرونده هاي متقاضيان اقدام مي نمايند.

وي افزود: مجوز لازم پس از تائيد توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي صادر و از محل اعتبارات دستگاه تخصصي و يا اعتبارات سازمان هاي حمايتي توسط بانک عامل تامين مالي مي شود.

رئيس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعي شهرستان کوهرنگ در پايان بيان داشت: مشاغل خانگي مزايایي نظير، پايين بودن هزينه راه اندازي نسبت به ساير مشاغل، انعطاف پذيري و امکان اشتغال براي اقشار گوناگون را دارد و در طرح جديد توانمندسازي متقاضيان و تمرکز بر اولويت ها و مزيت هاي مناطق مدنظر است.

انتهاي پيام1026ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۰:۳۸

31 Dec 2019