۰
۳
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۱۳۷۵۲
عنابستانی، استاندار سابق در گفتگو با جهانبین نیوز:

در صورت احداث تونل گلاب2 مردم چهارمحال و بختیاری با فاجعه جبران ناپذیری مواجه می شوند

استاندار سابق چهارمحال و بختیاری گفت: چنانچه انتقال آب از طریق تونل گلاب دو صورت گیرد، چهارمحال و بختیاری با فاجعه اجتماعی و زیست محیطی روبرو می شود.
در صورت احداث تونل گلاب2 مردم چهارمحال و بختیاری با فاجعه جبران ناپذیری مواجه می شوند
علی اصغر عنابستانی امروز در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: اجرای تونل بهشت آباد و گلاب به دلیل نداشتن مجوز قانونی نباید به صورت توافقی مورد اجرا قرار گیرد، چرا که انتقال آب توجیه منطقی نداشته و زندگی مردم چهارمحال و بختیاری را به مخاطره می اندازد.

عنابستانی ادامه داد: بیش از 35 کیلومتر از مسیر انتقال این تونل در چهارمحال و بختیاری واقع شده  که این مسیر در بستر رودخانه زاینده رود قرار گرفته است و می تواند ضمن خشکاندن محصولات باغی و کشاورزی عمده این منطقه، در از بین بردن دایمی حق آبه این مردم هم تاثیر گزار باشد.

استاندار سابق چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مناطق پرمحصول کشور شامل سامان ، بن و بخش هایی از شهرکرد، کشاورزی خود را وابسته به رودخانه زاینده رود هستند و در  معرض قرار گرفتن 35کیلومتر از تونل گلاب در این مناطق می تواند لطمات جدی و جبران ناپذیری در بخش اجتماعی و اقتصادی وارد نماید.

وی بیان داشت: گلاب 2 نقطه تکمیلی پازل انتقال تمامی آب چهارمحال و بختیاری به اصفهان است و این موضوع درصورتی به وقوع می پیوست که انتقال آب از طریق بهشت آباد میسر می شد.

وی ادامه داد: اکنون که توافقاتی در باره طرح تونل بهشت آباد مطرح شده است، انتقال آب به اصفهان از طریق تاسیسات آبی چم آسمان در استان اصفهان امکان پذیر شده و با اجرایی شدن طرح گلاب 2 این پازل هم تکمیل خواهد شد.

عنابستانی با اشاره به اینکه بنده و دیگر مسولان در دوران مسولیت استانداری این استان، برای عدم تحقق تکمیل این پازل با صراحت ایستادگی نمودیم، گفت:  از آنجا که  اجازه ورود مستقیم به این موضوع را نداشتیم با هماهنگی نمایندگان استان در مجلس،با نامه نگاری های متعدد و نشست های پی در پی با هیئت ریسه مجلس، وزیر وقت نیرو، مسولان استانداری و آب منطقه ای اصفهان و دیگر کارشناسان مسول تا حدی از اجرای طرح بهشت آباد و گلاب جلوگیری نمودیم.

استاندار سابق چهارمحال وبختیاری هشدار داد، اگر این طرح از سرگیری و اجرایی شود و همچنانکه زاینده رود در مدت کنونی وضعیت نیمه خشکی به خود گرفته، در زمان اجرایی  شدن این طرح، مسیر زاینده رود تا باتلاق گاوخونی برای همیشه خشک می شود و مردم هر دو استان با این رودخانه زاینده، خداحافظی خواهند کرد.

عنابستانی با اشاره به هزینه های بالای انتقال آب به اصفهان، تصریح کرد: خشکی بستر رودخانه زاینده رود در برهم خوردن محیط زیست منطقه تاثیر بسیار چشمگیری داشته و حیات وحش و منابع طبیعی مجاور و همچنین توازن آب و هوایی را به مخاطره جدی می اندازد.

وی با بیان اینکه "بنده همچنان، خود را چهارمحالی می دانم" افزود: مردم و مسولان استان نباید اجازه اجرایی شدن این طرح را دهند، چرا که اگر تعهداتی در مقدار مصوب شده برداشت برای استان های همجوار، ایجاد شود، تضمینی برای عملی کردن و انجام دقیق آن از سوی آنان ایجاد نمی شود.
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

لااقل می نوشتین کجا با آقای عنابستانی مصاحبه کردید؟؟
فتاحی
جناب عنابستانی شما هم خود در این ماجرا دخیل هستید استاندار وفت بودید و با فرماندار وقت در ارتباط با این پروژه بودید
رئیسی
ایا هنوز خانم شما در بانک ثامن شهرکرد شاغل هستند

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۲:۲۰

4 Jan 2020