۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۱۹۵۱۲

فساد در جامعه باید با اقدام عملی نابود شود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: باید با اقدامات عملی ریشه‌های فساد در جامعه را بخشکانیم.
فساد در جامعه باید با اقدام عملی نابود شود
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار کرد: فرق رهبران آسمانی با رهبران شیطانی در این است که رهبران آسمانی همه چیز را به خدا نسبت می‌دهند و خود را مامور و عبد الهی به معنای واقعی می‌دانند و این برخلاف رهبران دنیایی است که مدام منم، منم می‌کنند و همه چیز را به خود نسبت می‌دهند.

وی یکی از این رهبران شیطانی را شاه پهلوی معرفی کرد که خود را خدایگان مردم می‌دانستند و برای خود جایگاه والایی قائل می‌شد و ادامه داد: این رهبران از قدرت خود برای ظلم به مردم و حکومت بر آن‌ها بهره می‌برند.

نکونام خاطر نشان کرد: امام علی علمش و توانمندی‌های آسمانی خود را به رخ دیگران می‌کشید اما همواره می‌فرمود خدا این علم و توانمند را به من داده تا راه امروز را تبلیغ کنم.

امام جمعه بیان داشت: این تفضل الهی به همه انبیاء و ائمه داده شده بود ولی این بزرگواران همواره این توانایی‌های خود را به خدا نسبت می‌دادند و هیچ کدام از آن‌ها را از سوی خود نمی‌دانستند.

وی با اشاره به پیام سوره جن گفت: در این سوره خدا به پیامبر می‌فرماید به مردم بگو من مالک ضرر و زیان شما نیستم و شمایید که باید راه خدایی را پیدا کنید بنابراین هر کسی که داعیه رهبری از جانب خدا را دارد باید فرهنگش هم مانند امامان و پیامبران باشد.

نکونام به رهبری امام خمینی اشاره کرد و ادامه داد: این رهبر الهی همواره و به طور مستمر خدا را در بیانات خود می‌آورد و پیروزی انقلاب اسلامی، آزادی خرمشهر، ذلیل شدن دشمان ایران همه و همه را به دلیل یاری خدا می‌دانست.

نماینده ولی‌فقیه تاکید کرد: امروز هم مقام معظم رهبری مداوم توصیه به باور به قدرت و تفضل الهی می‌کند و تکیه بر خدا را از مردم می‌خواهد و از غیر خدا منع می‌کند.

وی با بیان اینکه باور کنید کسی که خدا را دارد هیچ باکی از غیر خدا ندارد افزود: باید این فرهنگ و باور در بین مردم جامعه مستحکم شود و همه تلاش انبیا و شاگردان انبیا هم ایمان به حضور در محضر خدا بودن وتبدیل این باور به یک باور عمومی بوده است.

نکونام تصریح کرد: این کار رهبران شیطانی است که به طور مداوم مردم را از دنیا می‌ترسانند ولی انبیا راه را به مردم نشان داده و از ترس از دنیا منع کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه بیان داشت: دغدغه اهل تقوا همواره این است که مبادا در سیر سازندگی خود گام بر ندارند چون ایام عمر انسان حکم نردبامی را دارد که باید پله پله از آن بالا رفت و این بالا رفتن یعنی سیر صعودی سازندگی و برطرف کردن عیوب.

وی با بیان اینکه انسان انواع عیوب را دارد، تاکید کرد: عیب‌های جسمانی زیاد مهم نیستند ولی این عیوب و نقص‌های اخلاقی هستند که بسیار زشت هستند و نقصی بازدارنده برای انسان محسوب می‌شود.

نکونام در ادامه گفت: مردم باید عیوب خود را شناسایی کنند و برای اصلاح و رفع این عیب‌ها گام بردارند و به این می‌گویند سازندگی.

این مسئول گفت: کافی است که همه مشغولیت انسان عیب‌یابی و عیب‌شناسی خود باشد و انسان برای رفع این عیوب بکوشد.

نماینده ولی‌فقیه یکی از دغدغه‌های افراد اهل تقوا را اصلاح عیوب بیان کرد و افزود: بزرگ‌ترین هنر انسان عیب‌زدایی است و این راهی است برای قرار گرفتن در مسیر کمال.

نکونام به عیوب در جامعه و فساد جامعه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: این روزها فساد در جامعه بحث داغی است که باید برای رفع آن طبق گفته مقام معظم رهبری اقدام عملی کنیم و بدانیم با برگزاری سمینارها این مشکل حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: مردم ایران افراد بسیار فهیمی هستند که می‌توانند سلامت جامعه را ببینند و نمره دهند و باید بدانیم چشمان مرد باز است و مطالبه جدی آن‌ها حرکت به سمت فسادزدایی و سالم‌سازی است.

این مسئول گفت: نباید بگذاریم مردم تنها نام اسلام را بشنوند اما عمل اسلامی را نبینند و همه مسئولان برای اجرای تذکرهای از دل برخواسته مقام معظم رهبری بکوشند.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به اربعین حسینی ادامه داد: اربعین روزی دیگر است برای تجلی شیعه و تجلی ایمان در دل و درون شیعه و این دو نکته بسیار مهم هستند.

نکونام تاکید کرد: در روز اربعین تجمعات عظیم بر گزار کنید تا دشمنان ببینند این حضور شیعیان در صحنه را و من همه مردم و نمازگزاران را به اجتماعات عظیم فرا می‌خوانم.

وی همچنین به روز ۲۵ آذر روز پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: امروز پژوهش از مهمات است و راهی برای استقلال کشور همین پژوهش و فناوری است.

نکونام ادامه داد: این روز سالروز شهادت شهید تندگویان نیز هست وزیر نفتی که با شجاعت تمام در اسارت وزیر شکنجه‌های دشمن به اسلام و ایران وفادار ماند.

وی در انتها گفت: چهره خبیث دشمن خودش را در یک دستکش زیبا و نرم نشان داده است و باید مواظب باشیم که این ظاهر زیبا در باطن چهره‌ایی خشن و پولادین دارد کشوری که مردم خود را در شکنجه‌گاه‌هایش می‌کشد و داعیه حقوق بشر دارد و دل به آمریکا سپردن هم خسارت در بر دارد و خیانت به حساب می‌آید.
منبع: فارس

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۱۴:۰۰

1 Jan 2020