۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۳۱۴۸۲
معاون حمايت و سلامت خانواده استان چهارمحال و بختياري مطرح کرد؛

۲۰۰۰ کودک کمتر از شش سال در مناطق محروم استان سبدغذايي رايگان دريافت کردند

خيران مي توانند با مشارکت در طرح همسفره ۹۵۰ کودک کمتر از شش سال مبتلا به سوء تغذيه در استان را کمک کنند.
۲۰۰۰ کودک کمتر از شش سال در مناطق محروم استان سبدغذايي رايگان دريافت کردند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ کميته امداد در يک حرکت اجتماعي و انسان دوستانه براي جلب مشارکت خيران و تهيه سبد غذايي کودکان نيازمند مبتلا به سوء تغذيه به ويژه در مناطق محروم اعلام آمادگي کرده است.

به گزارش سايت خبري کميته امداد،مهرداد شريف پور گفت: اين طرح در مناطق محروم چهار شهرستان لردگان، کيار، اردل و کوهرنگ در حال اجرا است.

شريف پور با بيان اينکه از ابتداي سال جاري ۲۰۰۰ کودک زير شش سال نيازمند و مبتلا به سوء تغذيه در اين شهرستان ها خدمات رايگان دريافت نموده اند، اظهار داشت: مطابق توافق نامه انجام شده با دانشگاه علوم پزشکي استان برخي از اين کودکان ، طي معاينات دوره اي از سوي وزارت بهداشت شناسايي و خدمات تعذيه اي به آنها ارائه شده است.

معاون حمايت و سلامت خانواده کميته امداد استان با بيان اينکه گاهي با حداقل‌ها مي توان موادغذايي مناسب مادر و کودک را تأمين کرد، يادآور شد: بسياري از کمبودهاي حاصل از تغذيه مادران به هيچ طريقي قابل جبران نيست و در برخي موارد آثار به وجود آمده در کودک دچار سوء تغذيه مستلزم هزينه هاي بي‌شماري است که اگر پيش از تولد پيشگيري شود، هيچ گاه کودک دچار سوء تغذيه نمي شود.

وي به نقش مددکاران در اين طرح اشاره کرد و گفت: تحقيق نيازمند بودن خانواده ها از وظايف کميته امداد است که طي سال جاري مبلغي بالغ بر ۸ ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال از اعتبارات دولتي اين نهاد هزينه شده است.

معاون حمايت و سلامت خانواده استان با بيان اينکه داشتن فرزنداني سالم نيازمند کسب آگاهي و رعايت نکات بي‌شماري در زمينه بهداشت و تغذيه، به خصوص از سوي مادران است، افزود: تحليل وضعيت عملکرد کودکان بهره مند شده از اين طرح بر اساس نمودار رشد کودکان به صورت سالانه تهيه و بروز رساني مي شود.

شريف پور با اشاره به ۹۵۰ کودک در نوبت دريافت خدمات پنج شهرستان ديگر استان، خاطرنشان کرد: خيرين و نيکوکاران مي توانند جهت مشارکت در اين طرح علاوه با مراجعه حضوري به دفاتر کميته امداد در سطح استان چهارمحال و بختياري از طريق سايت hamsofreh.ir با انتخاب خود به نيازمندان مورد نظر در شهرهاي مختلف استان کمک کنند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۳۱:۰۲

2 Jan 2020