۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۳۲۶۵۲
دانشجوي دکتري دانشگاه آزاد شهرکرد:

حضور در بازارهاي بين المللي از اهداف شرکت دانش‌بنيان اکسيرگل سپاهان

مرضيه رحماني يکي از دانشجوي مقطع دکتري رشته گياهان دارويي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد است که سال 1393 با ايده کشت و فناوري محصولات ارگانيک موفق به استقرار هسته فناور در مرکز رشد اين واحد دانشگاهي شد و با توليد چهار محصول داروي گياهي توانست شرکت دانش‌بنيان اکسير گل سپاهان را را‌ه‌اندازي کند.
حضور در بازارهاي بين المللي از اهداف شرکت دانش‌بنيان اکسيرگل سپاهان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، مرضيه رحماني يکي از دانشجوي مقطع دکتري رشته گياهان دارويي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد است که سال ۱۳۹۳ با ايده کشت و فناوري محصولات ارگانيک موفق به استقرار هسته فناور در مرکز رشد اين واحد دانشگاهي شد و با توليد چهار محصول داروي گياهي توانست شرکت دانش‌بنيان اکسير گل سپاهان را را‌ه‌اندازي کند.

اين شرکت دانش‌بنيان از نيمه دوم سال ۹۵ در پارک علم و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي مستقر شد و در کنار ۱۷ شرکت دانش‌بنيان ديگر اين پارک در حال فعاليت است.

پیشتر نیز گزارشی مرتبط با همین موضوع به آدرس http://mantagheazad.ir/news/۱۰۶۳۷۹/  کار شد که در آن دکتر کامران قدوسي اظهار کرد: مهمترين شرط لازم براي استقرار شرکت‌هاي وابسته به مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامي در راستاي استقرار در پارک، موفقيت در عبور از مرحله رشد است که شرکت دانش‌بنيان اکسير گل اين دوره را پشت سر گذاشته و قابليت معرفي به پارک را پيدا کرده بود.

وي، حمايت از شرکت‌هاي دانش‌بنيان، ارائه مشاوره، ايجاد ارتباط با مراکز صنعتي و بازار و... را از مزيت‌هاي پارک علم و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي عنوان کرد و خواستار حمايت‌هاي مالي به شرکت‌هاي مستقر در پارک و تعامل در زمينه اخذ مجوزهاي لازم شد.

مدير شرکت دانش‌بنيان اکسير گل سپاهان گفت: توليد داروهاي گياهي، توليد داروهاي دامي با منشأ گياهي، کشت و پرورش گياهان دارويي و ارگانيک، خدمات مشاوره در باره کشت و پرورش گياهان دارويي، فيتوشيمي و آناليز مواد موثره گياهان دارويي و معطر، ارائه خدمات آزمايشگاهي و کنترل کيفي از جمله فعاليت‌هاي اين شرکت به شمار مي‌رود.

رحماني درباره محصولات توليدي اين شرکت اظهار کرد: پماد و کرم‌هاي ترميم زخم و سوختگي، محصولات اسانس و عصاره، دمنوش‌هاي گياهي و عرقيات پاستوريزه گياهي از جمله محصولات اين شرکت است.

وي که در رشته گياهان دارويي در مقطع دکتري در واحد شهرکرد مشغول به تحصيل است، خاطرنشان کرد: همه اين فعاليت‌ها با همکاري استادان باسابقه اين رشته و متخصصان بنام در رشته‌هاي دارويي صورت گرفته است.

رحماني در ادامه، برنامه و اهداف شرکت دانش‌بنيان اکسير گل سپاهان را اين‌گونه تشريح کرد:

* توليد و فرآوري گياهان دارويي، داروهاي گياهي
* بررسي طرح‌هاي ارائه شده از طرف موسسات دانشگاهي و علمي کشور و انجام همکاري‌هاي علمي و فني و مالي با آنها
* بررسي مقالات علمي در مورد يافته‌هاي جديد شرکت در مورد اثرات نوين گياهان دارويي
* ارتباط و همکاري در انجام طرح‌هاي تحقيقاتي در زمينه گياهان دارويي
* ارتقاي دانش و کيفيت عملکرد
* برنامه‌ريزي براي فرهنگ‌سازي آحاد جامعه با منافع و مزاياي گياهان دارويي
* استخراج، جداسازي و شناسايي مواد موثره گياهان دارويي
* خدمات مشاوره در خصوص طرح‌هاي تحقيقاتي، پژوهشي، توليدي، آموزشي در زمينه داروهاي گياهي و گياهان دارويي
* حضور قوي در بازارهاي بين‌المللي
* برنامه‌ريزي شرکت در کنگره‌ها و سمينارهاي مربوط به گياهان دارويي و محصولات سالم در داخل و خارج کشور
* فعاليت‌هاي علمي و کارگاه‌هاي تخصصي در خصوص توليد گياهان دارويي و آناليز فيتوشيميايي و...

به گفته رحماني، دستاوردهاي برتر اين شرکت، انتشار بالغ بر چاپ بيش از ۸۰ عنوان مقاله در مجلات بين‌المللي ISI و ۵۰ عنوان مقاله در مجلات داخلي يا نمايه پايگاه جهان اسلام ISC در مجلات معتبر، ۷ عنوان اختراع در زمينه داروهاي گياهي و ثبت علمي ۴ عنوان اختراع، توسط پرسنل متخصص است.

اين پژوهشگر خاطرنشان کرد: شرکت اکسير گل اميدوار است بتواند با توجه به توانمندي علمي، پرسنلي، فني و ماشين‌آلات مدرن خود بزودي در سطح بزرگترين و مجهزترين واحد توليد خاورميانه در خدمت توليدکننده محصولات دارويي، آرايشي و بهداشتي و غذايي، هموطنان عزيز و ساير کشورهاي جهان قرار گيرد.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۴:۱۲

30 Dec 2019