۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۳۷۰۰۸
رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور تاکید کرد

لزوم پايه‌ريزي برنامه‌هاي آموزشي برمبناي تقاضاي اقتصادي كشور

رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور گفت: برنامه‌هاي آموزشي مي‌بايست برمبناي تقاضاي اقتصادي كشور پايه‌ريزي شوند و علاوه بر استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي از دانشمندان ايراني مقيم خارج و دانشمندان برتر مسلمان استفاده شود.
لزوم پايه‌ريزي برنامه‌هاي آموزشي برمبناي تقاضاي اقتصادي كشور
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از منطقه آزاد؛ نصرت‌الله ضرغام، رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور و مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري در نشستي كه با حضور اعضاي هيأت رئيسه دانشگاه شهركرد، اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه برگزار شد، درخصوص اهداف صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور و فعاليت‌هاي آن اظهار کرد: توانمندسازي و حمايت از تحقيقات به‌منظور توليد دانش و فن‌آوري راهبردي با تكيه بر مباني معرفتي و سرمايه‌هاي علمي داخلي و خارجي، مهم‌ترين رسالت اين صندوق است كه مي‌بايست در اين خصوص اطلاع‌رساني صحيحي صورت گيرد تا علاوه بر بهره‌گيري محققان و پژوهشگران از فرصت‌هاي اين صندوق، پيشنهادات و نقدهاي آنها جهت عملكرد بهتر به كار گرفته شود.

وي با اشاره به رده‌بندي مؤسسه تامپسون رويترز، در زمينه‌ حمايت از پژوهش در سال ۲۰۱۴ ميلادي، گفت: بنياد ملي علم ايران در حمايت از پژوهش در ايران رتبه‌ اول را دارا است و در حال حاضر نيز ۱۹ پروژه‌ استاني جهت حمايت از پژوهشگران در دست اجرا دارد.

ضرغام اساس رشد و پيشرفت كشورهاي مختلف را بهره‌گيري از توليدات فكري دانست و گفت: كشورهايي كه از توان فكري خود جهت توليد فناوري بيشترين استفاده را داشته‌اند، اقتصاد پيشرفته‌تري دارند؛ چنانچه آمريكا و كشورهاي اتحاديه‌ي اروپا در اين عرصه پيشتاز بوده‌اند.

رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور تصريح كرد: برنامه‌هاي آموزشي مي‌بايست برمبناي تقاضاي اقتصادي كشور پايه‌ريزي شوند و علاوه بر استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي از دانشمندان ايراني مقيم خارج و دانشمندان برتر مسلمان استفاده شود.

مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري افزود: پروژه‌هاي تحقيقاتي تيمي و ميان‌رشته‌اي، پروژه‌هايي كه با همكاري چند مركز علمي داخل و خارج كشور انجام شوند و طرح‌هايي كه در راستاي گسترش مرزهاي دانش، حل مشكلات كشور، استفاده از مزيت هاي كشور و در جهت توليد دارايي هاي فكري و دانش فني باشند، از اولويت‌هاي مورد حمايت بنياد علم كشور مي‌باشند.

گفتني است در پايان اين نشست، حاضران سؤالات، و پيشنهادات خود را جهت بهره‌مندي از حمايت بنياد علم كشور مطرح كردند و تفاهم‌نامه‌ي همكاري در زمينه‌ي اجراي ۱۵ طرح تحقيقاتي و ۵ طرح پسا دكتري بين دانشگاه شهركرد و صندوق حمايت از پژوهشگران در راستاي سياست‌ها و اولويت‌هاي تحقيقاتي اعلام شده از سوي صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور و دانشگاه شهركرد به امضا رسيد.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۴۸:۳۰

30 Dec 2019