۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۳۰۴۳۸
در اردوي فرهنگي، هنري و ادبي کانون پرورشي کودکان

آموزش اصول اصلي كمك‌هاي اوليه در سفر و حفاظت از محيط زيست

در اردوي فرهنگي، هنري و ادبي استان اعضاي مراکز کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري با اصول اصلي كمك‌هاي اوليه در سفر و حفاظت از محيط زيست آشنا شدند.
آموزش اصول اصلي كمك‌هاي اوليه در سفر و حفاظت از محيط زيست
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين در دومين روز از اردوي اعضاي مراکز استان 41 عضو پسر نوجوان تحت آموزش اصول اصلي كمك‌هاي اوليه توسط امداد گران هلال احمر استان و اصول حفاظت از محيط زيست با حضور کارشناس محيط زيست قرار گرفتند.

با توجه به اينکه، دانستن نکات مهم در رابطه با كمك‌هاي اوليه و آشنايي با اصول اصلي كمك‌هاي اوليه، باعث مي‌شود تا افراد بهتر از قبل به كمك هم‌نوعان خود بشتابند و آگاهي از مباحثي چون برخورد عملي با شكستگي‌ها، ابزارهاي مورد نياز در خدمات دارويي و تا حدودي بيمارستاني در سفر موجبات ايمني و آرامش خاطر بيشتر را براي آنان ايجاد مي‌کند کانون در اردوي چهار روزه خود با برگزاري کارگاه آموزشي کمک‌هاي اوليه توانست سهمي در آگاهي‌بخشی در حوزه سلامت به اعضاي خود داشته باشد.

بر اين اساس اين اعضا با مباحثي چون بهداشت مصدوم، بهداشت امدادگر و پيشگيري از توسعه عارضه در موارد خاص و بيماري‌هاي گسترده، علاوه‌بر آن مهمترين تمرين عملي كمك‌هاي اوليه كه همان عمل احياء مي‌باشد آشنا شدند.

در ادامه ترنج کارشناس محيط زيست طي کارگاهي اعضاي حاضر در اردو را با راه‌هاي حفظ محيط زيست آشنا کرد.

وي با تعريف محيط زيست و گونه‌هاي گياهي و جانوري منطقه جغرافيايي و عوامل موثر بر آلودگي محيط  آگاهي‌هاي لازم در اين خصوص را به اعضاء منتقل کرد.

ترنج حمايت از تنوع زيستي کشور را وظيفه تک تک افراد جامعه دانست و از کودکان و نوجوانان به عنوان محافظان محيط زيست ياد کرد.

گسترش آگاهي‌هاي زيست محيطي، ترويج فرهنگ حفاظ از محيط زيست، تبيين تفکر حمايت از محيط پيرامون و آگاهي بخشي عمومي در اين باره از اهداف برگزاري اين کارگاه محسوب مي‌شد.

اهداء کتاب‌هاي مربوط به حفظ محيط زيست از سوي سازمان مربوطه به اعضاي اردو در انتهاي کارگاه ازجمله برنامه‌هاي فرهنگ گستري در اين حوزه به شمار مي‌رفت.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۳۴:۵۹

26 Jan 2020