۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۴۱۲۳۸
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان فارسان خبر داد

فعالیت ۱۶ موسسه و خانه قرآني شهري و روستايي در شهرستان فارسان

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان فارسان از برگزاري جشنواره قرآني کودک و نوجوان بين سنين ۵ تا ۱۸ سال همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامي خبر داد و گفت: شهرستان فارسان داراي چهار موسسه قرآني و ۱۲ خانه قرآني شهري و روستايي است.
فعالیت  ۱۶ موسسه و خانه قرآني شهري و روستايي در شهرستان فارسان
حجت‌الاسلام سيد حسن چراغي رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز از برگزاري جشنواره قرآني کودک و نوجوان بين سنين ۵ تا ۱۸ سال همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامي خبر داد و اظهار کرد: هدف از برگزاري اين جشنواره شهرستاني ارتباط کودکان و نوجوانان با قرآن است و شناسايي جهت استعداديابي و توانمندي‌هاي قرآني کودک و نوجوان و ارتقاي آگاهي آن‌ها نسبت به معارف قرآن است.

وی در ادامه تصریح کرد: اين جشنواره با همکاري اداره آموزش‌ و پرورش و با جمعيت بالغ‌بر ۵۰۰ دانش‌آموز در محل سالن اجتماعت اداره ارشاد به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي و خدمات قرآني برگزار خواهد شد که به برگزيدگان اين جشنواره جوايز نفيسي اهدا خواهد شد.

چراغی افزود: در اين جشنواره از سخنرانان برجسته کشوري با موضوعات قرآن، کودک، نوجوان وزندگي به سبک قرآني استفاده خواهد شد.

رئيس اداره تبليغات اسلامي خاطرنشان کرد: با برگزاري اين جشنواره اولياء کودک و نوجوانان نيز به همراه آن‌ها دعوت به عمل خواهد آمد تا از برنامه‌هاي غني قرآني استفاده کنند.

چراغي گفت: شهرستان فارسان داراي چهار موسسه قرآني و ۱۲ خانه قرآني شهري و روستايي است که در طول سال برنامه‌هاي قرآني از قبيل روخواني، روان‌خواني، تدبر و حفظ قرآن کريم در سطح شهرستان فعال مي‌باشند.

ويگفت: دانش آموزان و جوانان در اين جشنواره درقالب دسته‌هاي مختلف در رشته‌هاي قرائت، حفظ، مفاهيم قرآن کريم، اذان، تواشيح، مقاله‌نويسي با مضامين قرآني، خوشنويسي باهم به رقابت مي‌پردازند.

اين مسئول ادامه داد: جهت آموزش رشته‌هاي فوق‌الذکر اين اداره اقدام به برگزاري دوره تربيت‌معلم قرآن ويژه خواهران نموده است که ۲۵ مربي به مؤسسات و خانه‌هاي شهري و روستايي اضافه خواهد شد تا سال‌هاي آتي شاهد رشد چشم‌گير برنامه‌هاي قرآني در سطح شهرستان باشيم.

چراغي اظهار داشت: همچنين هشت محفل انس با قرآن کريم با حضور قاريان مطرح شهرستاني و استاني در دهه فجر انقلاب اسلامي در شهرستان فارسان برگزار خواهد شد.

گفتني است اين جشنواره در دهه فجر برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۴:۴۳

28 Dec 2019