۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۲۴۷۹۶
مراقبت های بارداری؛

آیا در دوران بارداری می توان به دندان پزشکی رفت؟

یک دندان پزشک گفت: رعایت بهداشت دهان و دندان ضروری‌ترین اقدام جهت برطرف‌سازی مشکلات در طی دوران بارداری است.
آیا در دوران بارداری می توان به دندان پزشکی رفت؟
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر عبدالحمید ظفرمند متخصص دندان‌پزشک کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مشکلات دهان و دندان در دوران بارداری گفت: در طی این دوران تغییرات هورمونی موجب بروز مشکلات دندانی و مخاط دهان خواهد شد و از طرفی به علت محدودیت‌های حرکتی که در طی دوران بارداری برای فرد به وجود می‌آید شاید نتواند به طور منظم اصول بهداشت دهان و دندان را به طور منظم رعایت کند.

وی تاکید کرد: خانم باردار باید حتما بهداشت دهان و دندان را رعایت کند ضمن اینکه در این دوره به توصیه پزشکان مواد قندی به مقدار بیشتری مورد مصرف قرار می‌گیرد به همین دلیل زمینه پوسیدگی دندان‌ها نیز فراهم خواهد شد.

این دندان پزشک توصیه کرد: زمانی که خانم باردار به هر دلیل به پزشک متخصص و یا اطفال مراجعه می‌کند حتما باید به رعایت بهداشت دهان و دندان تاکید شود.

ظفرمند در خصوص علل دیگر در رعایت بهداشت دهان و دندان تصریح کرد: بعضی از درمان‌های دندان پزشکی در طی دوران بارداری قابل انجام نیست چرا که ممکن است باعث بروز صدماتی به جنین شود.

قابل ذکر است در شرایطی که فرد باردار مجبور به اقدامی جهت برطرف کردن مشکلات دهان و دندان خود شود، حتما باید با دندان پزشک و در صورت لزوم متخصص زنان و زایمان مشاوره کند.

این دندان‌پزشک خاطر نشان کرد: به طور کلی ۳ ماهه اول و ۳ ماهه آخر بارداری برای درمان‌های دندان پزشک بازه زمانی مناسبی نیست.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۳:۰۶

7 Feb 2020