۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۳۴۲۳۶

حل مشکلات اقتصادي، مهمترين درخواست مردم شهرستان بن از رئيس جمهور آينده

بي شک انتظار مي‌رود 29 ارديبهشت ماه امسال نيز به روزي فراموش نشدني در تاريخ انقلاب تبديل شود و طرحي نو در لوح ذهن مردم به يادگار باقي گذارد.
حل مشکلات اقتصادي، مهمترين درخواست مردم شهرستان بن از رئيس جمهور آينده
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر؛ ارديبهشت ماه آغاز شده و هر چه به بيست و نهم اين ماه نزديک مي شويم نفس هاي اين دومين ماه سال براي نمايش حماسه عظيم انتخابات بيشتر به شماره مي‌افتد.

انتخابات رياست جمهوري يکي از مهمترين و حساس ترين رويدادهاي سياسي است که هر چهار سال در جمهوري اسلامي برگزار مي شود؛ 29 ارديبهشت 96 اين رويداد مهم در کشور اسلامي ايران برگزار مي شود و مردم مي توانند در صحنه اي که به احترام نظر و آرا آنها شکل گرفته است، به کانديداي مورد نظر خود رأي دهند.

با توجه به وظايف و اختيارات رئيس قوه مجريه، مردم با انتخاب يک رئيس جمهور، دولتي با 18 وزير و 31 استاندار انتخاب کرده و و در واقع سرنوشت چهار سال خود را رقم مي زنند.

بي شک انتظار مي‌رود 29 ارديبهشت ماه امسال نيز به روزي فراموش نشدني در تاريخ انقلاب تبديل شود و طرحي نو در لوح ذهن مردم به يادگار باقي گذارد.

با ورود به ارديبهشت بازار فعاليت‌هاي تبليغاتي براي انتخابات دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري کشور هر روز داغ‌تر مي‌شود، اما در اين ميان وظايف رئيس جمهور آينده کشور چه بايد باشد؟

امسال مردم ايران عزم را جزم کرده‌اند تا با انتخابي مطمئن سرنوشتي زيبا براي کشور رقم زنند، اما مردم اين بازيگران خط مقدم در جبهه حماسه سياسي که همواره با مشارکت و همدلي در تمامي صحنه‌ها گوي سبقت را ربوده‌اند از منتخب خود چه مي‌خواهند؟

خواسته‌ها و انتظارات مردم از رئيس‌جمهور آينده جنس متفاوت‌تري نسبت به گذشته دارد، شايد مهم‌ترين مطالبه ملت ايران از رئيس‌جمهور آينده حل مشکلات اقتصادي باشد، اما اين تنها خواسته مردم نيست، حل مشکلات اقتصادي و تورم از مطالبات مهم و به حق ملت از دومين شخص مملکت است، اما در کنار اين مطالبه، انتظارات ديگري وجود دارد که در اين گزارش آن را از زبان گفت‌وگوي خبرنگار زنگ خبر  با مردم مي‌خوانيد:

علي اکبري شهروند شهر بن بيان کرد: رئيس جمهور آينده بايد شغل هاي دائمي براي جوانان ايجاد کند، اينگونه نباشد که شغل هاي موقتي ايجاد شود زيرا اين امر شايد به صورت موقت مشکل اشتغال را حل کند ولي بار ديگر اين مشکل گريبانگير جامعه مي شود.
 
وي افزود : انتظار ما از رئيس جمهور آينده اين است که اوضاع اقتصادي را بهبود بخشد، يکي از مشکلات ما در کار نبود ثبات بازار است به طوري که هر روز نرخ ها تغيير مي کند و اين امر موجب مي شود تا نتوانيم در خريد خود تصميم درست و مناسبي بگيريم و در فروش کالا نيز رضايت مشتريان تأمين نشود.

مردم، امروز سخت‌ترين دوران اقتصادي را پشت سر مي‌گذارند

اماني يک فروشنده سوپر مارکت نيز به خبرنگار زنگ خبر گفت: توزيع عادلانه ثروت ملي و اولويت دادن به مناطق محروم از مسايل مهمي است که رئيس جمهور آينده بايد به آن توجه داشته باشد.

اماني افزود: رئيس جمهور نبايد اجازه دهد، ثروت ملي در دست کساني باشد که منافع خود را به منافع ملت ترجيح مي‌دهند که اگر چنين باشد، مشکلات اقتصادي بسياري گريبان‌گير مردم خواهد شد.

اين فروشنده با بيان اين که حل مشکلات اقتصادي امروز نيازمند مديريت مناسب و کارآمد است، تأکيد کرد: رئيس جمهور بايد در انتخاب کابينه خود نهايت دقت را داشته باشد، افرادي را که به عنوان همکار انتخاب مي‌کند بايد از لياقت و شايستگي لازم براي خدمت به نظام اسلامي برخوردار باشند، منافع خود را بر منفعت ملت ترجيح ندهند و در خط رهبري حرکت کنند.

محمد طادي يکي از دانشجويان بني نيز توجه به قشر جوان و نيازها و خواسته هاي اين قشر را مهمترين انتظار از رئيس جمهور آينده دانست و گفت: قشر دانشجو و جوان جامعه ساماندهي اوضاع اقتصادي و ايجاد شغل براي جوانان را خواستار هستند.

 وي تصريح کرد: يکي ديگر از انتظارات اين قشر از رئيس جمهور آينده در حوزه فرهنگي است چراکه امروز دشمنان با جنگ نرم و هجمه هاي مختلف از طريق ابزارهايي نظير اينترنت و ماهواره به دنبال از بين بردن اعتقادات ديني و مذهبي ما هستند و رئيس جمهور آينده بايد با استفاده از مشاوران متخصص در اين حوزه راهکاري جدي براي مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن ارائه کند.

محمدجواد احمدي کارشناس و جامعه شناس نيز با اشاره به ويژگي هاي رئيس جمهور آينده بيان کرد: رئيس جمهور آينده بايد عاقل، مدير، مدبر، آشنا به امور مختلف و داراي شرايط عمومي يک رجل سياسي باشد.

وي افزود: عدالتخواهي، جديت در مبارزه با فساد، دوري از سياست زدگي، فهم واقع  بينانه از شرايط کنوني جهان و آشنايي با نحوه ي بازي و عمل فعالانه در عرصه سياست خارجي، اعتقاد و التزام به مردم سالاري ديني، جوان گرايي، تفکر جهادي؛ ايمان به راه حل هاي داخلي نيز از شاخصه هاي اصلي و مهم يک سخص براي کانديداتوري رياست جمهوري برشمرد.

يکي از دانشجويان رشته علوم اجتماعي نيز در پاسخ به اين پرسش گفت: رئيس جمهور بايد فردي باشد که قانون را ملاک عمل قرار داده و تنها بر اساس قانون عمل کند.

محمدي افزود: رئيس جمهور بايد براي حل مشکلات معيشتي، اقتصادي و بيکاري جوانان برنامه داشته و براي حل آنها چاره‌انديشي کند و با الگو گرفتن از دستورات ديني بر اساس آموزه‌هاي دين مبين اسلام حرکت کند.

ابولفضل حيدري  يکي ديگر از شهروندان نيز توجه به اقشار آسيب پذير را يکي از انتظارات مردم از رئيس جمهور آينده عنوان کرد و افزود: انتظار ما از رئيس جمهور آينده اين است که به فکر اقشار آسيب پذير بوده و براي رفاه و آسايش اين قشر تلاش خود را بکند.
 
وي ادامه داد: همه مسئولان ازجمله رئيس جمهور آينده با توجه به جايگاهي که دارد بايد در همه حال و در تمامي کارها، خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خويش بداند و در راه رضاي خدا گام بردارد.
 
اين شهروند ادامه داد: رئيس جمهور آينده بايد تابع ولايت فقيه بوده و وابسته به دسته و حزبي نباشد چراکه اگر وامدار گروهي باشد کارهايش به نفع آن گروه خواهد بود و مردم در اين بين ضربه خواهند ديد.
 
وي اعلام کرد: در دنياي امروز که استکبار پايه و بنيان خانواده ها را نشان گرفته است، بايد تدبيري انديشه شود تا به نهاد خانواده توجه ويژه اي صورت گيرد، البته اين کار فقط با برگزاري سمينار و همايش ها محقق نمي شود و بايد کارهاي بنياديني صورت گيرد.
 
حيدري گفت: مسئله ديگر جوانان هستند که سرمايه هاي اين انقلاب محسوب مي شوند و بايد براي اشتغال و ازدواج اين قشر فکر اساسي شود.

و قريب به اتفاق پاسخ دهندگان تنها جوابي که ميدادند اين بود:

«ما انتظار داريم که رئيس جمهور بعدي مشکل گراني را حل کند و صادق باشد...

به نظر من بايد بيکاري را ريشه کن کند و گراني را از بين ببرد...

رئيس جمهور بعدي بايد بتواند کاملا تورم را مهار کنه...

بايد گراني را...»

و اين سير ادامه داشت و انگار از رئيس جمهور بعدي هيچ انتظاري نبايد داشت جز رفع تورم و بيکاري و صداقت...

در اين گزارش به گوشه اي از انتظارات و دغدغه هاي مردم از رئيس جمهور آينده پرداخت شد، اميد است رئيس جمهور آينده ايران اسلامي که با حضور گسترده مردم در پاي صندوق هاي رأي در 29 ارديبهشت  انتخاب مي شود، با توجه به انتظارات مردم و وضعيت موجود برنامه اي را پياده کند تا رضايت خداوند متعال و مردم جلب شود و شعار سال که اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال که به اين عنوان نامگذاري شده است، بيش از پيش تحقق يابد.

انتهاي پيام1026ج /520 ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۳۶:۵۶

17 Feb 2020