۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۲۱۸۱۶

تجمع فرهنگیان چهارمحال و بختیاری در اعتراض به وضعیت حقوقی

صبح امروز جمعی از فرهنگیان در اعتراض به پایه‌های حقوقی خود مقابل اداره‌ کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری تجمع کردند.
تجمع فرهنگیان چهارمحال و بختیاری در اعتراض به وضعیت حقوقی
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر، پنج شنبه ۲۷فروردین، بیش از صد تن از معلمان و فرهنگیان استان با تجمع در مقابل اداره کل آموزش و پرورش، خواستار رسیدگی به وضعیت حقوق پایین خود شدند.

یکی از فرهنگیان معترض در گفت‌وگو با بام ایران خبر اظهار کرد: بنده یک معلم با سابقه بیش از ۲۲ سال هستم، حقوق من نسبت به دیگر کارمندان هم پایه و هم سن بسیار پایین است و این نابرابری در دیگر دبیران آموزش و پرورش اعم از متوسطه، راهنمایی و ابتدایی مشاهده می شود.


وی ادامه داد: چرا معلمان و دبیران آموزش و پرورش همچون دیگر نهاد ها از خدمات پرداخت هماهنگ کشوری بهره مند نیستند، مگر نه این است که این مربیان و فرهنگیان جامعه، نقش تحول بر انگیز در تربیت جامعه را بر عهده دارند؟

یکی دیگر از فرهنگیان حاضر در این تجمع گفت: معلمان قشر مستضعفی هستند که با نهایت تلاش و اخلاص در راه خدمت به فرزندان و آینده سازان این مملکت هستند، اما از چشم مدیران و مسولان کلان جامعه دور افتاده اند، این در حالی است که در کشورهای همجوار یا اروپایی بیشترین هزینه ها و امکانات را به این قشر فرهنگ ساز اختصاص می دهند.

وی گفت: بیش از ۴۰هزار تومان از حقوق ما را برای طرح بیمه طلایی کسر می کنند اما در عمل هیچ گونه امکانات درمانی و بیمه ای از آن بهره مند نشده ایم.


فرهنگیان شرکت کننده در این اجتماعات آرام، خواهان رسیدگی دولت و مجلس به وضعیت دستمزد و توجه مسوولان به مشکلات اقتصادی و معیشتی خود شدند.

در تجمع امروز شرکت کنندگان با قرائت بیانیه ای خواستار تشکیل نهاد قانونی برای پیگیری و دفاع از حقوق دبیران و فرهنگیان آموزش و پرورش شدند.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۳:۲۸

8 Feb 2020