۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۳۸۳۳۰
امام جمعه موقت شهر اردل:

انقلاب اسلامي نور اميد را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد

امام جمعه موقت شهر اردل گفت: انقلاب اسلامي پديده مبارک ميموني بود که در قرن بيستم جهان را به لرزه درآورد و نور اميد را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد.
انقلاب اسلامي نور اميد را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، حجت الاسلام حميد بهرامي امام جمعه موقت شهر اردل ظهر امروز در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقوالي الهي با اشاره به آيه ۸ سوره انسان "ويطعمون الطعام علي حبه مسکينا ويتيما واسيرا" گفت: اکثرمورخان ومحدثان ومفسران شيعه و اهل سنت معتقدنداين آيه ۸ سوره انسان درشان عترت پيامبر، يعني حضرت علي (ع) و حضرت صديقه طاهره، حسن و حسين نازل شده و زمان نزول آن، درماه ذي حجه پس از اداي نذري بود که حضرت علي و حضرت زهرا(س) براي شفاي حسين کرده است.

حجت الاسلام بهرامي اظهار کرد: ابعادشخصيت والاي حضرت زهرا بسيار گسترده و وسيع است که تنها در سايه تامل و ژرف انديشي مي توان به جوانب گسترده آن پي برد، برخي از آيات قرآن درشان اهل بيت نازل شد که حضرت صديقه طاهره يکي از آن پنج نور پاک است مانند آيه تطهير۲-آيه مباهله۳-سوره هل اتي که آيه آن خوانده شد۴-سوره کوثر ايشان نمونه و مصداق بارز آيات بود.

وي افزود: فاطمه زهرا عصاره همه ارزش هاست آنچه همه خوبان عالم دارند و به تنهاي دارد در مورد مقام حضرت زهرا روايات زيادي آمده که دلالت بر بزرگي مقام ايشان دارد و با تعابيري که در مورد هيچ کدام از معصومين صحبت نشده است پيامبر فرمود همانا خداوند با غضب فاطمه غضب مي کند و با رضايت فاطمه راضي مي شود نخستين کسي که وارد بهشت مي شود فاطمه دخترم است.

انقلاب اسلامي نور اميد را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد

حجت الاسلام حميد بهرامي امام جمعه موقت شهر اردل ر بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن گراميداشت دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامي پديده شگفت انگيزي بود که اداره کشور را از وابستگي به استبداد داخلي يعني حکومت خفقان و ديکتاتوري شاهنشاهي و استعمار خارجي يعني سر سپردگي به آمريکا و رژيم صهيونيستي و انگليس و ساير دول غربي،خارج کرد وبه مردم سپرد.

بهرامي افزود: اين انقلاب پديده مبارک ميموني بود که در قرن بيستم جهان را به لرزه درآورد و نور اميد را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد اکنون بعد از گذشت نزديک به ۴دهه از عمر گرانمايه اين شجره پراميد، بجاست به بازخواني و واکاوي دستاوردهاي آن پرداخته تا برخي فکر نکنند که آينه به سادگي به دست آمده و در حفظ آن کوشا تر باشند.

وي اظهار کرد: يکي از مهمترين دستاوردها خروج از خفقان ديکتاتوري بود امروز به برکت انقلاب مردم در تمام کشور آزادانه اظهار نظر مي کنند تا مادامي که به دنبال براندازي نباشند اما در زمان طاغوت مردم نه تنها اجازه انتقاد به شاه را نداشتند بلکه به امريکا و رژيم صهيونيستي را هم نداشتند و الا سر و کارشان با ساواک و شکنجه بود.

امام جمعه موقت شهر اردل به برخي از خصوصيت مقام معظم رهبري که در خصوص انقلاب اسلامي مطرح کردند اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب اسلامي محدود نبودن انقلاب به مرز و مليت و قوم خاص، حاکميت ارزش هاي ديني و اخلاقي و معنوي بر انقلاب، مبني بودن انقلاب بر ارزش هاي ديني و مردمي بودن و همه جانبه بودن انقلاب اسلامي را مهمترين خصوصيات انقلاب اسلامي ايران مطرح کردند و همه موظفيم براي حفظ انقلاب و اين ارزشها کوشا باشيم.

حجت الاسلام بهرامي با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي در عرصه فرهنگي و مذهبي در شهرستان اردل گفت: بحمدالله به برکت انقلاب بحمدالله درسطح شهرستان ۳۰۰ قرآن آموز در ۱۹خانه هاي قرآني شهري وروستايي درحال آموزش قرآن هستند و ۴گواهينامه قرآني امسال در اين شهرستان صادرشده است.

بهرامي از برگزاري کرسي تلاوت قرآن در روز شنبه ۱۴ بهمن ساعت ۱۰:۳۰ با حضور قاري بين المللي استاد محمد رضا پور زرگري در مسجد حضرت ابالفضل(ع) شهر اردل خبرداد و از مردم ولايتمدار شهرستان اردل دعوت کرد در اين مراسم معنوي و نوراني شرکت کنند.

انتهاي پيام/۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۵۵:۵۵

28 Dec 2019