۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۲۸۷۰۰
رئیس دانشگاه آزاد شهرکرد خبر داد؛

ژلاتین ترمیم‌کننده شکستگی استخوان در دانشگاه آزاد شهرکرد ساخته شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با بیان اینکه سفیده تخم‌مرغ به عنوان یک محرک نقش مهمی در افزایش تعداد و تراکم سلول‌های ترمیم‌کننده شکستگی استخوان دارد، گفت: ژلاتین ترمیم‌کننده این شکستگی از سفیده تخم‌مرغ در دانشگاه آزاد شهرکرد ساخته شد.
ژلاتین ترمیم‌کننده شکستگی استخوان در دانشگاه آزاد شهرکرد ساخته شد
عبدالله قاسمی پیربلوطی امروز در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: ژلاتین ترمیم‌کننده شکستگی بافت استخوان از سفیده تخم‌مرغ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد ساخته شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بیان داشت: به منظور تولید ژلاتین ترمیم‌کننده شکستگی استخوان پژوهش و تحقیقات زیادی به مدت یک سال توسط پژوهشگران این دانشگاه انجام شد که خوشبختانه این پژوهشگران موفق به تولید ژلاتین ترمیم‌کننده شکستگی بافت استخوان از سفیده تخم‌مرغ شدند.

وی خاطرنشان کرد: برای ترمیم طبیعی شکستگی بافت استخوان مدت زمان دو ماه لازم است که با تزریق این ژلاتین این دوران درمان به یک ماه کاهش پیدا خواهد کرد و بیمار سریع‌تر درمان می‌شود.

قاسمی پیربلوطی افزود: این آزمایش بر روی استخوان شکسته ساق پای حیوان سگ انجام شد که با دریل جراحی دو سوراخ در ساق پای این حیوان ایجاد و پس از تزریق ژلاتین تهیه شده از سفیده‌ تخم‌مرغ روند درمان سریع‌تر انجام شد.

وی گفت: در محل تزریق ژلاتین ترمیم‌کننده شکستگی استخوان میزان خون‌رسانی و تعداد و تراکم سلول‌ها افزایش یافت و روند درمان بهتر انجام شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد ادامه داد: سفیده تخم‌مرغ به عنوان یک محرک نقش مهمی در افزایش تعداد و تراکم سلول‌های ترمیم‌کننده شکستگی استخوان دارد و به زودی این تحقیقات علمی در مجلات بین‌المللی چاپ می‌شود.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۵:۵۴

26 Dec 2019