۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۳۶۷۱۰
نائب رئيس شوراي شهر شهرکرد؛

وزارت کشور مصوبات مرزي هيات دولت در مورد زاينده رود را ابلاغ کند

علیپور گفت: متاسفانه عدم ابلاغ به موقع مصوبه هيات دولت در خصوص تعيين خط القعر زايند رود به عنوان مرز مشترک استان چهارمحال بختياري و اصفهان باعث شده است تا برخي جريانات در اصفهان با موج سواري از اين موضوع استفاده کنند
وزارت کشور مصوبات مرزي هيات دولت در مورد زاينده رود را ابلاغ کند
 به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر ،حيدر عليپور رئيس کميسيون محيط زيست شوراي شهر شهرکرد در اولين نشست خبري اصحاب رسانه با اعضاي شوراي اسلامي دوره پنجم شهر شهرکرد با موضوع ششمين همايش بام ايران در حسرت آب که در شوراي اسلامي شهر شهرکرد برگزار شد گفت: استان چهارمحال بختياري به انتخاب خط القعر زاينده رود به عنوان مرز مشترک استان چهارمحال بختياري احترام مي گذارد

نائب رئيس شوراي شهر شهرکرد با اعلام اين مطلب گفت : متاسفانه عدم ابلاغ به موقع مصوبه هيات دولت در خصوص تعيين خط القعر زايند رود به عنوان مرز مشترک استان چهارمحال بختياري و اصفهان باعث شده است تا برخي جريانات در اصفهان با موج سواري از اين موضوع استفاده کنند. حيدر علي پور با ارتباط دادن مخالفت برخي جريانات با تعيين خط القعر زاينده رود به عنوان مرز مشترک ابي با اصفهان با مساله تسلط بر منابع ابي استان چهارمحال بختياري گفت : مردم ما هيچوقت زياده خواه نبوده اند اما اعمال نفوذ براي تضيع حقوق مردم محروم استان چهارمحال بختياري به هيچ وجه پسنديده نيست.

حيدر علي پور افزود : طرح بن بروجن يک طرح قانوني است و استان چهارمحال بختياري در چهارچوب قانون در حال پيگيري هاي اجرايي اين طرح است .

علي پور با اشاره به تعطيلي پروژه توسط دستگاه قضايي اصفهان گفت : خوشبختانه دادستان اصفهان پس از رويت مستندات قانوني دستور به رفع توقيف پروژه داد اما متاسفانه برخي جريانات بدون توجه به حساسيت موضوع به برخي دلنگراني ها در بين مردم دامن زدند.

رئيس کمسيون محيط زيست شوراي شهر شهرکرد با اشاره به ششمين همايش بام ايران در حسرت اب گفت : اين همايش بايد با حضور همه گرايش ها و جريانات باشد و حذف تشکل ها و فعالين محيط زيستي در اين همايش زيبنده نيست و با مذاکراتي که انجام شده است اين کم لطفي هم رفع شده است.

علي پور تاکيد کرد : اين همايش به منظور چاره انديشي عملي براي معضلات محيط زيستي استان و بخصوص شهرکرد ساماندهي شده است و اميد داريم بتوانيم با استمرار اين همايش ها با دخالت و مشارکت مردم گام هاي محکمي برداريم .

نائب رئيس شوراي شهر يادآور شد مشکلات محيط زيستي استان را بايد در يک کليت ديد و هيچ کدام از پروژه هاي ضد محيط زيستي و نابودگر طبيعت که استان چهارمحال بختياري را با مخاطره روبرو مي کند جدا از هم تعريف نمي شود.

اين عضو شوراي شهر شهرکرد ادامه داد: از نظر من پروژه کوهرنگ۳، بهشت اباد و گلاب و حتي سبزکوه بخشي مرتبط پازل اجحاف به مردم استان چهارمحال بختياري است که هيچ کدام را به تنهايي نمي توان تحليل کرد.

علي پور با دعوت به مشارکت در اين همايش گفت : از مردم مي خواهم که حساسيت هاي محيط زيستي خود را کاهش ندهند و تا حصول به مطالبات خود در صحنه حضور داشته باشند.


لازم به ذکر است ششمين همايش بام ايران در حسرت آب روز سه شنبه مورخ ١٣٩٦/٠٨/٠٢ در فرهنگسراى بزرگ شهركرد برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۰:۱۸

30 Dec 2019