۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۲۱۴۰۰
امام جمعه کوهرنگ:

عزت و سربلندي امروز جمهوري اسلامي مرهون فداکاري شهدا، ايثارگران و جانبازان است

تفاوت دوران پيش و پس از انقلاب در آن است که آن زمان هم اگر چه نيروهاي مسلح قدرتمندي داشتيم، اما خبري از عزت و سربلندي نبود و شاه نوکر گوش به فرمان آمريکا و غرب بود.
عزت و سربلندي امروز جمهوري اسلامي مرهون فداکاري شهدا، ايثارگران و جانبازان است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي امام جمعه کوهرنگ در مراسم هفتمين روز خاکسپاري شهداي گمنام شهر سورشجان که در حسينيه شهداي اين شهر برگزار شد، با تأکيد بر اين که پايه هاي انقلاب اسلامي بر خون شهدا گذاشته شده است که بايد قدر آن را دانست، تصريح کرد: عزت و سربلندي امروز جمهوري اسلامي مرهون فداکاري شهدا، ايثارگران و جانبازان است.

حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي، با بيان اين که قبل از انقلاب نيز اين کشور داراي لشکري تا دندان مسلح بود و او را به عنوان ژاندارم منطقه مي شناختند، خاطرنشان کرد: تفاوت دوران پيش و پس از انقلاب در آن است که آن زمان هم اگر چه نيروهاي مسلح قدرتمندي داشتيم، اما خبري از عزت و سربلندي نبود و شاه نوکر گوش به فرمان آمريکا و غرب بود.
 
امام جمعه کوهرنگ با اشاره به اين که دوران پيش از انقلاب، دوران تحقير ملت بود، ابراز داشت: امروز همه دنيا به ايران احترام مي گذارد و به دنبال مذاکره کردن و سر ميز مذاکره نشستن با اين نظام هستند و اين افتخار نظام جمهوري اسلامي ايران است.
 
وی با بيان اين که ايران براي مذاکره با کشورهاي غربي اهميتي قائل نيست و احتياجي به اين مذاکرات ندارد، اظهار داشت: اين غرب و کشورهاي 1+5 هستند که مي خواهند در سايه مذاکره و نشست با ايران سر ميز مذاکرات، براي خود آبرو بخرند.
 
حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به اين که آمريکا و هم پيمانانش به دنبال آن بودند که با حمله به سوريه و عراق، دست ايران را در منطقه خالي کنند و مقدمات حمله به جمهوري اسلامي را فراهم سازند، ابراز داشت: آن ها نمي دانستند که نه تنها دست ايران بسته نيست بلکه با حمله خود به کشورهاي منطقه، راه ورود فرهنگ ايراني اسلامي را به اين مناطق باز کرده اند.
 
رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان کوهرنگ با اشاره به اين که امروز محبوب ترين رهبر دنيا، رهبر جمهوري اسلامي است، خاطرنشان کرد: بشار اسد مي گويد اگر سردار قاسم سليماني رقيب بنده در انتخابات رياست جمهوري بود؛ به يقين او رييس جمهور سوريه مي شد و اين از محبوبيت سپاه پاسداران و تفکر جمهوري اسلامي در منطقه نشأت مي گيرد.
 
طباطبايي با بيان اين که اين محبوبيت با حمله ايران و با زور و تهديد به وجود نيامده است بلکه آن ها شيفته راه اين انقلاب شده اند، ابراز داشت: ايران اسلامي افق نگاه آن ها را باز کرد و اين همان عزت اسلامي و مکتب اهل بيت(ع) است.
 
اين مدرس حوزه علميه با اشاره به اين که بايد منتظر شکل گيري جمهوري اسلامي عراق و سوريه و يمن در آينده اي نزديک باشيم، تصريح کرد: امروز همه اين جهش ها و خيزش ها مرهون خون شهدايي است که به فرمان ولي فقيه زمان خود لبيک گفتند و با تأسي از امام حسين(ع) به ميدان کفر آمدند و نگذاشتند فرهنگ مکتبي اسلام به فراموشي سپرده شود.
 
حجت الاسلام طباطبايي، منشأ بسياري از مشکلات امروز جوامع اسلامي را در فراموش کردن شعار اصلي اسلام که همان «اياک نعبد و اياک نستعين» است، دانست و گفت: چه شده که برخي از دولت مردان و مسؤولان تراز اول انقلاب، اين شعار کليدي را فراموش کرده اند و به فکر ارتباط و مذاکره با کدخدا هستند در حالي که خداوند قدرت لايزال هستي است و دستي بالاتر از دست او وجود ندارد.
 
امام جمعه کوهرنگ با اشاره به اين که عراق روزگاري حيات خلوت آمريکا بود و امروز مورد هجوم وحشيانه آن ها، اظهار داشت: نتيجه اعتماد به دشمن همين است، تا به درد منافع آن ها مي خوري، از کشور و خاک و منابعت استفاده مي کنند و به محض اين که ديگر برايشان منفعتي نداشته باشي، همچون آشغال دورت مي اندازند و اين عاقبت بسياري از کشورهاي منطقه شد.
 
اين استاد حوزه و دانشگاه با تأکيد بر اين که اگر دشمن فکر مي کرد که مي تواند در برابر اين ملت و نظام حرکتي کند، به يقين لحظه اي درنگ نمي کرد، افزود: دشمن خوب مي داند که قدرت نظامي ايران دنيا را به زانو در آورده است و ملتي که فرهنگ شهادت و عاشورا دارد، زور و ظلم را بر نمي تابد و اين قدرت امروز جمهوري اسلامي است.
 
وي با بيان اين که شهدا درس بندگي در محضر خداوند متعال را به خوبي در ميدان عمل نشان دادند، اظهار داشت: به يقين زنده نگه داشتن ياد شهدا و حضور در چنين مراسم هايي توفيق الهي مي خواهد که نصيب همه کس نمي شود و امروز اين افتخار نصيب مردم شهر سورشجان شده است.
 
انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/۶۱۰ک/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۰۰:۰۶

29 Dec 2019