۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۱۷۷۳۹
نمایندگان چهارمحال و بختیاری در تعطیلات مجلس چه کردند؟

اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی مهمترین مطالبه مردم/ رفع نارسایی‌های روستاهای استان با جدیت پیگیری شد

نمایندگان مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی پس ازیک تعطیلی سه هفته‌ای از اقدامات و برنامه‌های خود در این مدت گزارشی ارائه دادند.
اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی مهمترین مطالبه مردم/ رفع نارسایی‌های روستاهای استان با جدیت پیگیری شد
به گزارش جهانبین‌نیوز، مرحله دوم تعطیلات تابستانی مجلس شورای اسلامی که از پنجم شهریورماه آغاز شد، دیروز به پایان رسید و امروز نمایندگان پس از سه هفته تعطیلات در جلسه علنی مجلس حاضر شدند.

مقرر شده از این سه هفته، دو هفته به تعطیلات تابستانی و یک هفته به سرکشی حوزه‌های انتخابیه اختصاص داده شود. در همین راستا نمایندگان در این سه هفته اقدامات و پیگیری‌هایی در حوزه‌های انتخابیه خود داشته‎اند که در گفت‌و‌گویی با آن‌ها از ین اقدامات مطلع شدیم.

* تصویب طرح جامع شهر لردگان
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین‌نیوز اظهار کرد: از این سه هفته یک هفته به همراه کمیسیون عمران به استان تبریز سفر کرده و از نزدیک از پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌های این استان بازدید کردیم.

مجید جلیل افزود: دو هفته دیگر در استان و حوزه انتخابیه بودم و تلاش کردم تا حد امکان از پروژه‌ها و طرح‌های استان بازدید و با مدیران و مسئولان جلسات و دیدارهای متعددی را ترتیب بدهم.

وی، تصویب طرح جامع شهر لردگان را از مهمترین برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: شرکت در جلسات شورای اداری و بازدید از روستاهای حوزه انتخابیه از دیگر برنامه‌های انجام گرفته در این مدت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بررسی وضعیت راه‌های استان، سرکشی از خانواده شهدا، بازدید از ادارات و نهادهای مختلف و پاسخگویی به مراجعات مردمی از دیگر این اقدامات بوده است.

جلیل خاطرنشان کرد: تصویب پروژه آب سد ونک و الحاق روستاهای سه گانه خاردان، شیرانی و حاجی‏آباد به شهر از دیگر برنامه‌هایی بود که در این دو هفته پیگیری شد.

* پیگیر مسائل آب استان بودم
امیرعباس سلطانی نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی است که سه هفته تعطیلات خود را اینگونه تشریح کرد.

وی، پیگیری مسائل آب استان را از مهمترین اقدامات خود برشمرد و گفت: مسئله آب موضوع مهمی است که در سال‌های اخیر چاش‌های زیادی برای استان ایجاد کرده است.

سلطانی افزود: در این مدت شاهد قطعی آب در برخی از روستاها و شهرهای حوزه انتخابیه بودیم که با پیگیری‌های لازم این مشکل برطرف شد.

* اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی مهمترین مطالبه مردم است
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراجعات مردمی در این مدت، اشتغال را مهمترین مطالبه مردم دانست و تصریح کرد: عمده‌ترین مشکل مردم، مسائل اقتصادی است و مردم همواره از بیکاری فرزندان خود شکایت دارند و از نمایندگان مجلس می‌خواهند در راستای توسعه اشتغال گام‌های بلندی بردارند.

سلطانی با بیان اینکه 84 پروژه مهم نیمه‌کاره در استان وجود دارد، گفت: با حضور در جلسه شورای اداری استان برای اجرای سریع‌تر این پروژه‌ها برنامه‌ریزی شد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی مشکلات جاده‌ای شهرستان، پیگیری روند اجرایی پتروشیمی لردگان و دیدار با مدیران و مسئولان اجرایی استان از دیگر برنامه‌های من در این سه هفته بوده است.


* رفع نارسایی‌های روستاهای استان با جدیت پیگیری شد
سید سعید زمانیان نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان به برنامه‌های خود در سه هفته تعطیلی مجلس اشاره کرد و گفت: از این سه هفته، یک هفته را در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بودیم و قوانین سال 94 را مورد بررسی قرار ‎دادیم.

وی افزود: چند روز را هم به بررسی آب‌های مرزی در مناطق مرزی کشور اختصاص دادیم.

زمانیان به برنامه‌های خود در حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: سرکشی از شهرها و روستاها، پیگیری مشکلات آموزشی استان، برری نارسایی‌های جاده‌ای و بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان از مهمترین این برنامه‌ها بوده است.

*توجه به خواسته‌های مردمی مهمترین رسالت نماینده مجلس است
نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، انجام ملاقات مردمی را از دیگر برنامه‌های خود برشمرد و تصریح کرد: حضور در بین مردم و گوش دادن به مشکلات آن‌ها و رفع کاستی‌های موجود از مهمترین برنامه‌هایی که نمایندگان مجلس همواره خود را نسبت به آن مقید می‎دانند.


* نارسایی‌ها و مشکلات بسیاری در استان وجود دارد
حمیدرضا عزیزی، نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: متاسفانه مشکلات و نارسایی‌های حوزه انتخابیه بسیار زیاد است و در حالی که نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی در راستای رفع این مشکلات گام برمی‎دارند اما با این وجود هنوز مشکلات زیادی وجود دارد.

وی افزود: در مدت دو هفته از طرح‌ها و پروژه‌های مختلف حوزه انتخابیه بازدید کردم و تلاش می‌کنم تا موانع موجود بر سر راه توسعه‌یافتگی منطقه برداشته شود.

عزیزی از آسفالته شدن روستاهای زوردگان شهرستان کیار و بخش بازفت خبر داد و گفت: مردم در برخی از روستاهای استان هنوز از حداقل‌ها هم برخوردار نیستند و مسئولات در سطح کلان کشوری باید اعتبارات بیشتری برای محرومیت‌زدایی از این مناطق اختصاص دهند.

* پیگیری جاده مواصلاتی شهرکرد به کوهرنگ از مسیر شهر پردنجان

نماینده مردم اردل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افتتاح چند پروژه کشاورزی، بازدید از مرکز شیلات استان، پیگیری جاده مواصلاتی شهرکرد به کوهرنگ از مسیر شهر پردنجان، پیگیری مشکلات جاده جایگزین کارون4، تقدیر از هنرمندان و نخبگان حوزه انتخابیه و دیدار با استاندار و مسئولان اجرایی ازمهمترین این برنامه‌ها بوده است.

عزیزی همچنین به سفر خود به استان اردبیل و بررسی وضعیت طرح تحول سلامت در این استان نیز اشاره کرد.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران از جمله اموری است که مسئولان باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۶:۰۷

29 Dec 2019