۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۲۲۶۸۹
دکتر سهراب صلاحي در جمع اساتيد چهارمحال و بختياري:

اگر پيوست فرهنگي در کنار خصوصي سازي قرار مي گرفت رشد و توسعه کشور نامتوازن نمي شد

متاسفانه در کشور خصوصي سازي يک طبقه سرمايه داري و سرمايه سالاري را شکل داده و آنها را به دلالان قدرت طلب تبديل کرده که اين موضوع کشور را با مشکل روبه رو کرده است، اگر پيوست فرهنگي در کنار خصوصي سازي قرار مي گرفت رشد و توسعه کشور نامتوازن نمي شد.
اگر پيوست فرهنگي در کنار خصوصي سازي قرار مي گرفت رشد و توسعه کشور نامتوازن نمي شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتيد برتر، دکتر سهراب صلاحي رئيس بسيج اساتيد کشور، در جمع اساتيد بسيجي استان چهارمحال و بختياري گفت: به عنوان بسيج اساتيد کشور، برای رسيدن به اصالت کلان ملي و اهداف جمهوري اسلامي در حوزه بين الملل قصد داريم کارهايي که زمين مانده است را تبيين و پيگيري نماييم.

وي افزود: هيج تمدني بدون قدرت محوري در تاريخ شکل نگرفته و هيچ قدرتي هم بدون تمدن پايدار نخواهد بود.

رئيس بسيج اساتيد کشور فرهنگ را بستر و کانون پيدايش انقلاب اسلامي و دليل پيروزي اين انقلاب معرفي کرد و خاطر نشان نمود: بستر حرکت انقلاب اسلامي هم فرهنگي است که متاسفانه به دليل نفوذ افکار غربي در جامعه فرهنگ به تشکيل چند نهاد فرهنگي خلاصه شده است ولي در اسلام فرهنگ بستر هر کاري مي باشد.

وي توجه به مبحث پيوست فرهنگي را پراهميت دانست و تصريح کرد: مقام معظم رهبري در سال ۸۶ فرمودند هرپروژه اي که در کشور قرار است عملياتي شود بايد يک پيوست فرهنگي داشته باشد از اين رو در صدد آموزش ۵ هزار نفر از اساتيد در کشور هستيم و تلاش مي کنيم در اين دوره ها متخصصين پيوست فرهنگي را پرورش دهيم تا در آينده هر پروزه اي که مي خواهد انجام شود يک متخصص فرهنگي هم در کنار آن قرار بگيرد.

صلاحي با اشاره به امر خصوصي سازي در کشور اشاره کرد و اضهار داشت: متاسفانه در کشور خصوصي سازي يک طبقه سرمايه داري و سرمايه سالاري را شکل داده و آنها را به دلالان قدرت طلب تبديل کرده که اين موضوع کشور را با مشکل روبه رو کرده است، اگر پيوست فرهنگي در کنار خصوصي سازي قرار مي گرفت رشد و توسعه کشور نامتوازن نمي شد.

وي اضافه کرد: بحث خصوصي سازي در کشور مقوله ايست که مورد توجه قرار گرفته شده است که اگر پيوست فرهنگي داشته باشد، اقتصاد مقاومتي مي شود و به سمت مردمي شدن پيش مي رود.

رئيس بسيج اساتيد کشور ضمن تاسف از اينکه امروز ۴۰۰ هزار نفر کار آموخته دانشگاهي و مهندس بيکار در کشور داريم و ۸۰ درصد از کره مصرفي را از خارج از کشور وارد مي کنيم، گفت: وقتي در کنار هر کاري يک استاد متخصص در عرصه فرهنگي وجود داشته باشد مي توانيم بسياري از اين مشکلات را درکشور حل کنيم.

وي به رفتار دوگانه سازمان ملل در قبال حوادث کشورهاي يمن، عراق و سوريه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قدرت ايران در يمن آن قدري است که امريکايي ها معتقدند ايران با نفوذ در يمن به مديترانه دست پيدا کرده و از طريق درياي سرخ راهي براي نفوذ در آفريقا پيدا کرده و اين يعني حلقه محاصره اسرائيل تنگ تر شده است.

صلاحي به اهميت جلوگيري از بازديد آژانس از مراکز نظامي کشورمان تاکيد کرد و افزود: در زمان صدام امريکايي ها در ۱۲ روز سايت هاي نظامي عراق را بازرسي کردند و در کمتر از ۲۰ روز موفق به اشغال اين کشور شدند و حالا مي خواهند با ايران هم همين کار را انجام دهند.

وي از بين بردن ايران هراسي و حل اين موضوع را در مذاکرات غير ممکن دانست و يادآور شد: در سال ۲۰۰۳ اقاي خاتمي رياست جمهور کشورمان نامه اي به بوش رئيس جمهور امريکا نوشت و متاسفانه از از مواضعي بسيار مهمي کوتاه آمده بود که بوش در آن زمان در جواب نوشت ما عراق را اشغال کرديم تا ايران را تنبيه کنيم، بعد در همان زمان ۳۰۰ هزار سرباز امريکايي را در عراق مستقر کرد که با هوشياري مقام معظم رهبري و وارد عمل شدن ايشان بعد از چند سال بزرگترين شکست تاريخ امريکا در عراق شکل گرفت و مجبور به ترک اين کشور شد.

صلاحي طرح ايران هراسي امريکا را در دو مقوله خلاصه کرد و تصريح کرد: با ايران هراسي که امريکا در جهان راه انداخته يا بايد ايران به يک قدرت بزرگ جهاني تبديل شود که مولفه هاي آن را اعم از داشتن رهبري بي نظير در دنيا، دارد، و يا بايد کدخدايي امريکا را بپذيرد که توهين و غارت ملت و کشور را به دنبال خود خواهد داشت.

وي هدف از برگزاري دوره هاي آموزشي پيوست فرهنگي را تربيت نيروهاي متخصص فرهنگي از بين اساتيد برجسته کشور معرفي کرد و اظهار داشت: در پايان اين دوره ها که براي اولين بار در کشور انجام مي شود، کتاب مرجعي تهيه تهيه خواهد شد و طرح ان به مجلس جهت تصويب ازائه خواهد شد تا در کنار هرکاري که در کشور مي خواد انجام شود يک مهندس فرهنگي هم قرار بگيرد.


انتهای خبر/۱۰۲۴ج/۵۵۰ الف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۸:۰۴

2 Feb 2020