۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۳۶۶۳۹
امام جمعه شهر فارسان گفت:

قطعاً هزينه‏ هاى مقاومت و ايستادگى از هزينه هاي سازش كمتر خواهد بود

امام جمعه شهر فارسان گفت: اما آنچه نبايد از آن غافل شد، عبرت از تاريخ و پيشينه مذاكرات هسته‏اى و فرايند برجام است كه طبق فرمايشات رهبرى حكيم انقلاب به‏عنوان يك تجربه تلخ بايد از آن بهره گرفت. قطعاً هزينه‏هاى مقاومت و ايستادگى به‏مراتب از هزينه‏هاى انفعال و ارتجاع و سازش كمتر خواهد بود.
قطعاً هزينه‏ هاى مقاومت و ايستادگى از هزينه هاي سازش كمتر خواهد بود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خود و شمارا به رعايت تقواي الهي سفارش مي‌کنم، انسان به برکت تقوا بسياري از نارسايي‌ها و ناتواني‌هاي خودش را جبران مي‌کند، به برکت تقوا انسان به امتيازهاي غيرقابل‌تصوري دست پيدا مي‌کند.

وي تصريح کرد: خداوند عزوجل به برکت تقوا انسان را ازآنچه از عقلش به آن نمي‌رسد حفظ مي‌کند اگر انسان تقوا داشته باشد جاهايي که ديگر عقلش راه نمي‌دهد خدا راه را به او نشان مي‌دهد: يُجَلّى بِالتَّقوى عَنهُ عَماهُ وَ جَهلَهُ کوردلي و ناداني را خداوند به برکت تقوا برطرف مي‌سازد.

چه کساني از شکسته شدن اقتدار قوه قضاييه سود خواهند برد

شكسته شدن اقتدار قوه قضائيه و به‏تبع آن نظام اسلامى براى چه كسانى سود و بهره به دنبال خواهد داشت گفت: قطعاً همان‌ها كه قوه قضائيه را موردتهاجم قرار مى‏دهند تا از اين راه مسير فساد و دست‌اندازي به بيت‏المال مسلمين را براي خودشان باز کنند.

وي اظهار داشت: عدم پايبندى آمريكا به معاهده‏هاى بين‏المللى و اتخاذ مواضع قلدرمآبانه چيزى نيست كه براى ملت ما و بلكه جهان تازگى داشته باشد كه جزء سياست‌هاي هميشگي و ذات گرگى آمريكاست.

 اما آنچه نبايد از آن غافل شد، عبرت از تاريخ و پيشينه مذاكرات است

وي بيان داشت: اما آنچه نبايد از آن غافل شد، عبرت از تاريخ و پيشينه مذاكرات هسته‏اى و فرايند برجام است كه طبق فرمايشات رهبرى حكيم انقلاب به‏عنوان يك تجربه تلخ بايد از آن بهره گرفت و با قاطعيت و شجاعت در مقابل زياده‏خواهى‏ها و هجمه كور جبهه استكبار، مقاومت و ايستادگى نمود كه قطعاً هزينه‏هاى مقاومت و ايستادگى به‏مراتب از هزينه‏هاى انفعال و ارتجاع و سازش كمتر خواهد بود.

امام‌جمعه شهر فارسان در ادامه گفت: به‏جاست از مواضع قاطعانه فرماندهى محترم سپاه انقلاب اسلامى و مقاومت و مجاهدت مجموعه نهادهاى نظامى و انتظامى اعم از سپاه، بسيج، ارتش جمهورى اسلامى، نيروى انتظامى و سربازان گمنام امام زمان (عج) تقدير و تشكر كرد كه با همه توطئه‏هاى دشمنان، در تأمين امنيت فراگير و ناكامى عوامل داخلى آنان، گام‌هاي مؤثري برداشته و البته هزينه‏هاى سنگينى همچون حججى‏ها را نيز پرداخت‌نموده‌اند.

راهبرد جبهه استكبار، فشار بر جمهورى اسلامى ايران در عين حفظ برجام است

وي به برجام اشاره داشت و افزود: درد دل زياد است ۱۵ اكتبر يا ۲۳ مهرماه سال جارى پايان سه‌ماهه‌اي است كه به‏صورت مسلسل، زمان اعلان نظر رئيس‌جمهوري آمريكا پيرامون تعهدات برجامى است. آنچه راهبرد جبهه استكبار به‏ويژه آمريكا در حال حاضر است، فشار بر جمهورى اسلامى ايران در عين حفظ برجام است.

 وي اظهار داشت: به نظر مى‏رسد آمريكا در استراتژى جديد خود درباره ايران كه سه‏شنبه هفته آينده آن را اعلام خواهد كرد، تمركزش به‏ويژه روى مهار سپاه پاسداران انقلاب اسلامى قرار خواهد داشت و درواقع بعضى از ارزيابى‏ها و تحليل‌ها نشان‏دهنده اين است كه هدف اصلى آمريكا از همه اين بحث‏هايى كه درباره برجام به راه انداخته اين است كه اروپا را در قضيه تحريم سپاه با خودش همراه كند.

 دولت ترامپ مي خواهد سپاه را به‏عنوان يك گروه تروريستى معرفى نمايد

وي تصريح کرد: حتى يك احتمال جدى وجود دارد كه دولت ترامپ بخواهد سپاه را به‏عنوان يك گروه تروريستى معرفى نمايد كه البته تا اينجا با واکنش‌هاي انقلابى و قاطع مردم ايران به‏ويژه سپاه و مسئولان كشور مواجه گرديده است.

وي بيان داشت: آنچه مسلم است اين است كه هفته آينده ازاين‌جهت هفته خاصى خواهد بود و خود ترامپ هم وقيحانه گفته است «همه اين وضعيت و شرايط فعلى كه مى‏بينيد، آرامش قبل از توفان است» كه به نظر مى‏رسد نهايت كار خطرناك و به‌دوراز عرف و عقلشان همين باشد كه سپاه را به‏عنوان گروه تروريستى اعلام نمايند و درعين‌حال در برجام نيز باقى بمانند. و اگر اين مسئله اتفاق بيفتد قطعاً در برابر اين ظلم آشكار و اقدام بى‏شرمانه آمريكا، جمهورى اسلامى ساكت نخواهد نشست.

وي گفت: كمترين توقع توده مردم شريف و انقلابى ايران اسلامى از نهادهاى كشورى و لشكرى به‏ويژه دستگاه ديپلماسى است كه متناسب با شأن انقلاب و نظام و ملت ايران در برابر زور گوئي‌ها و فتنه‏ها و توطئه‏هاى بيگانگان با توكل به خدا و به پشتوانه نصرت الهى ايستادگى نمايند.
 
 
امام‌جمعه،امام‌جمعه‌ي همه افراد،همه گروه‌ها و همه سليقه‌هاي سياسي است
 
حجت‌الاسلام ملک پور در آخر خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه بيان داشت: مطلب آخر در مورد امام‌جمعه است، امام‌جمعه محور وحدت مذهبي و محور وحدت سياسي است خطيب جمعه بايد به باورهاي همه سلايق احترام بگذارد اما اين به معناي خاکشيرمزاجي نيست در عين اينکه از مواضع ولايت به‌طور صريح و شفاف بايد پاسداري کند و مدافع نظم و قانون و ولايت باشد سعه‌صدر و نگاه وسيع هم بايد داشته باشد.

وي افزود: وظيفه امام‌جمعه در رابطه با نظام و رهبري روشن است، وظيفه در مقابل آرمان‌هاي نظام و اهداف نظام و خط قرمزها هم روشن است، و معناي دفاع از نظام اسلامي اين نيست که نقد مخلصانه و منصفانه و نصيحت پدرانه را نسبت به مديريت مديران نداشته باشد.

وي تصريح کرد: امام‌جمعه، امام‌جمعه‌ي همه افراد، همه گروه‌ها و همه سليقه‌هاي سياسي است مختص به يک طيف خاص نيست يکي نگه اي داد امام‌جمعه را حزبي گروهي جريان با خود همراه کرده عزيزان آرمان‌هاي نظام مشخص، اهداف نظام مشخص، مقدسات نظام مشخص، خطوط قرمز نظام هم مشخص است.

وي اظهار داشت: حالا اگر کسي دائماً اين خطوط قرمز را رد مي‌کند اين ديگر اسمش ترد کردن گروهي نيست اين از اول نبوده که حالا ترد شود و اين داخل گروه حزبي نبوده که حالا خارج شود لذا به اين مسائل دقت بشه و انشالله خداوند به همه ما توفيق عنايت بفرمايد.

انتهاي پيام/590پ
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی پیرغار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۷:۴۳

9 Jan 2020