۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۳۲۱۹۲
سردفتر ازدواج77 و طلاق60 شهرستان کيار:

کاهش ازدواج و رشد روز افزون طلاق در شهرستان کيار / بسياري از دختران و پسران معيار درستي براي ازدواج ندارند

سردفتر دفتر طلاق و ازدواج شهرستان کيار از رشد روز افزون طلاق و کاهش ازدواج ابراز نگراني کرد و از مردم و مسئولان خواست نسبت به اين مساله آگاهانه تصميم گيري و برنامه ريزي کنند.
کاهش ازدواج و رشد روز افزون طلاق در شهرستان کيار / بسياري از دختران و پسران معيار درستي براي ازدواج ندارند
گزارش جهانبین نیوز به نقل از کيار بيدار:سيد سعيد حسيني در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبری تحليلي کيار بيدار از رشد روز افزون ميزان طلاق در شهرستان کيار ابراز نگراني کرد و گفت: متاسفانه اتفاقي ناگوار در سطح در حال بروز است که اگر تصميمي درست، قاطع و عملي در راستاي جلوگيري از آن اتخاذ نشود با بحراني قريب الوقوع در زمينه ازدواج جوانان روبرو مي شويم.

سردفتر شماره ۷۷ازدواج و دفتر شماره ۶۰طلاق شهرستان کيار در ادامه افزود: بررسي ازدواج هاي ثبت شده و در پي آن طلاق هاي انجام شده نشان مي دهد.

آنچه باعث از هم گسيختن پيوند هاي ازدواج مي شود رنگ باختن ارزش هاي ملي و مذهبي و همچنين آسيب ديدن انسجام خانواده در پي هجوم فرهنگ ناصحيح غرب به زندگي مردم است.

به طوريکه چند طلاق ثبت شده در دفتر طلاق شهرستان کيار نشان مي دهد تنها چند روز پس از ثبت عقد زوجين و قبل از آنکه زوجين وارد زندگي مشترک شوند و با مشکلات موجود در زندگي زناشويي و مشترک مواجه شوند طرفين تصميم به جدايي از يکديگر گرفته اند.

وي در خصوص دليل اين نوع طلاق ها گفت: عدم داشتن معيار هاي مناسب ازدواج چه در بين پسران و چه در بين دختران باعث مي شود که در اندک زماني پس از عقد از کار خود پشيمان شوند و متاسفانه صيغه طلاق بين آنان جاري گردد.

وي در بخشي ديگر از گفتگوي خود بيان داشت: متاسفانه در ماه هاي اخير تعداد طلاق هاي انجام شده و ثبت شده رشدي روز افزون دارد به طوريکه جهت ثبت طلاق زوجين اقدام به ثبت نوبت در دفتر طلاق شماره ۶۰مي نمايند و حتي در روزهايي متوالي طلاق هاي انجام شده بيش از يک مورد در روز در دفتر ثبت شده است.


حسيني دستنايي ضمن ابراز تاسف و نگراني خود از بروز اين اتفاقات در جامعه ي کيار گفت: متاسفانه در حال حاضر و بر اساس آمار رسمي منتشر شده در ۶ ماه اول سال ۱۳۹۵ در شهرستان کيار نيز مانند آمار کشوري از هر ۵ازدواج يک ازدواج به طلاق مي انجامد به طوريکه در نيمه اول سال جاري۱۰۰هزار از ۵۰۰هزار ازدواج ثبت شده در کشور به طلاق منجر شده است.

اين فعال فرهنگي عوامل و دلايلي همچون مشکلات اقتصادي شامل بيکاري، عدم برخورداري از معيشت مناسب و سوء اخلاق يکي از زوجين يا هر دو، اعتياد و ....را ديگر دلايل بارز انجام طلاق در شهرستان کيار عنوان نمود بيان داشت: انتخاب هاي احساسي جوانان در امر ازدواج، تهاجم فرهنگي غرب، شکسته شدن حريم و قداست خانواده، زير سوال رفتن اصول اصيل و بنيادين خانواده، از ديگر علل کاهش ازدواج و افزايش طلاق در جامعه است.


وي از همه ي دستگاه هاي فرهنگي، سياسي و ...چه در سطح کلان و چه در سطح استاني و شهرستاني همچون وزارت کشور و زير مجموعه آن چون فرمانداري، بخشداري، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، وزارت دادگستري، سامان تبليغات اسلامي، کميته امداد، بهزيستي، وزارت بهداشت و آموزش پزشکي، ستاد اقامه نماز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، نيروي انتظامي و وزارت تحقيقات، علوم و فن آوري و ديگر مسئولان دست اندر کار خواستار برنامه ريزي و همکاري در راستاي حل اين معضل شد و افزود: اميدواريم مسئولان بر اهميت حل معضل طلاق در واقف باشند تا همدل، همسو و با برنامه ريزي در زمينه حل مشکلات فرهنگي مردم خصوصا جوانان گام بردارند.


انتهاي پيام1022ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۳۴:۴۶

10 Jan 2020