۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۴۰۱۰۲
مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری:

نبود مسجد در برخی محله‌های شهرکرد/ساخت و تکمیل برخی مساجد نیازمند کمک خیرین است

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: در برخی از نقاط استان کلنگ ساخت مسجد به زمین خورده اما به علت نبود بودجه ساخت مسجد متوقف شده و ما از خیرین درخواست می‌کنیم برای ساخت این مساجد کمک کنند.
نبود مسجد در برخی محله‌های شهرکرد/ساخت و تکمیل برخی مساجد نیازمند کمک خیرین است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام علیرضا ملک محمدی مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۱ آگوست ۱۹۶۸ یعنی ۳۰ مرداد ۱۳۴۸ مسجدالاقصی توسط افراطیون صهیونیست به آتش کشیده شد.

وی ادامه داد: هر ساله در راستای محکومیت این جنایت مسلمانان این روز را به نام روز جهانی مسجد نام‌گذاری کردند و آن را گرامی می‌دارند.

ملک‌ محمدی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری نیز به مناسبت روز مسجد برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است افزود: برگزاری گردهمایی با حضور شرکت‌کنندگان در طرح پیوند با نوجوانان و جوانان با مساجد در شهرستان لردگان، درج سخنان ائمه (ع) درخصوص اهمیت نماز در سربرگ نامه‌های اداری و نصب بنر در این زمینه در ادارات، دعوت از مدیران کل و روسای ادارات برای حضور در مساجد، ایراد سخنرانی برای مردم و رسیدگی به مشکلات آن‌ها، پخش شیرینی، اهدای گل و جایزه به نمازگزاران و تجلیل از پیشکسوتان، سرکشی از بیماران همسایه مساجد توسط دست‌اندرکاران مساجد، غبارروبی و نظافت مساجد، تقدیر از نوجوانان فعال در مساجد و... ازجمله برنامه‌هایی هستند که در هفته گرامیداشت مساجد برگزار می‌شوند.

وی بیان داشت: احادیث و روایات فراوانی درخصوص اهمیت مسجد وجود دارد که به مناسبت روز بزرگداشت مسجد از طریق بنرهایی به مردم رسانده می‌شوند.

ملک محمدی در ادامه با اشاره به اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد در این استان در تاریخ بیستم خردادماه سال ۱۳۹۲ تاسیس شده است خاطرنشان کرد: این مرکز پس از ایجاد، شورای سیاست‌گذاری مساجد را که در راس آن نماینده ولی‌فقیه قرار دارد تشکیل داد و این شورا در شهرستان‌ها هم کار خود را آغاز کرد.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین برای فعالیت خود مساجد نیز آئین‌نامه‌ای در استان تنظیم شد و براساس آن تشکیل هیئت امناهای مساجد و حسینیه‌ها طراحی گردید و به این ترتیب قرار بر این شد که در این هیئت‌ها از همه اقشار حضور داشته باشند و برای اولین بار حضور خواهران در هیئت‌های امنای مساجد پیش‌بینی شد.

ملک محمدی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای ساخت و ساز مساجد در این استان گفت: از دفتر مقام معظم رهبری دو طرح در این استان اجرا شد که سری اول به ۳۵ مسجد و سری دوم به ۸۵ مسجد مسادت شده و به این ترتیب ۱۲۰ مسجد از دفتر مقام معظم رهبری مساعدت گرفت و تکمیل شد.

وی با بیان اینکه درمانگاه، مسجد و مدرسه سه موردی هستند که برای هر محله تازه تاسیسی باید پیش‌بینی شوند یادآور شد: متاسفانه در برخی از پروژه‌های مسکن مهر با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر این مورد دیده نشده بود که در منظریه شهرکرد این موضوع پیگیری شده و دو مسجد احداث شد، اما یکی از مساجد هنوز به علت نقصی که در گنبد دارد سه سال است که افتتاح نشده و امیدواریم تا پایان سال با رفع این مشکل افتتاح شود.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در سه مسکن مهر هفشجان، فرادنبه و لردگان که زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند قرار بر این شد که مسجد احداث شود، در برخی از محله‌های مرکز استان نیز مسجد پیش‌بینی نشده بود مانند محله برون‌پهنه، کوی پلیس، مهدی‌آباد و... که در برخی‌ها با پیگیری‌های صورت گرفته زمینی برای احداث مسجد در نظر گرفته شده است.

ملک محمدی با تاکید بر اینکه ساخت مساجد بر عهده ما نیست و ما فقط در این زمینه هماهنگ‌کننده هستیم ادامه داد: در برخی از نقاط استان کلنگ ساخت مسجد به زمین خورده اما به علت نبود بودجه ساخت مسجد متوقف شده و ما از خیرین درخواست می‌کنیم برای ساخت این مساجد کمک کنند.

وی افزود: یک هزار مسجد و ۴۰۰ حسینیه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد آن‌ها نیاز به مرمت، تکمیل و تجهیز دارند.

ملک محمدی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد بیان داشت: تشکیل شورای فرهنگی مساجد، تهیه و اجرای آیین‌نامه پیوند جوانان و نوجوانان با مساجد با هدف افزایش ارتباط نسل جوان با مساجد در ۴۰ مسجد، برگزاری دوره‌های آموزشی برای ائمه جماعات و دست‌اندرکاران مساجد و... ازجمله این فعالیت‌ها هستند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۷:۳۱

27 Dec 2019