۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۱۸۵۱۲
امام جمعه شهرکرد:

برخورد سلیقه ای ورقابت های ناسالم درهیئت ها به تحريف نهضت حسینی منجر مي‌شود

هيئت هاي عزاداري و مردمي با وحدت و همدلي با يکديگر و پرهيز از رقابت هاي ناسالم به دنبال تحقق آرمانها و اهداف نهضت حسيني باشند چراکه برخورد سلیقه‌ای منجر به تحریف این نهضت می‏‎شود.
برخورد سلیقه ای ورقابت های ناسالم درهیئت ها به تحريف نهضت حسینی منجر مي‌شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهرکرد ضمن سفارش نمازگزاران به تقواي الهي دغدغه اهل تقوا را زينت آل الله بودن دانست.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روايتي از امام صادق(ع) بيان داشت: دوستان و شيعيان ما کساني هستند که اخلاق و رفتار و زندگي فردي، سياسي و اجتماعي آنان به ما نزديک باشد.

وي ارتحال شخصيت بزرگ و عظيم القدر انقلاب آيت الله مهدوي کني را تسليت گفت و اظهار کرد: شخصيت بزرگ معنوي، سياسي، اجتماعي و اخلاقي ايشان الگويي براي سياستمداران و آحاد مختلف مردم است.

نکونام، مرد باور بودن، مرد عمل بودن، اعتدال و پرهيز از افراط و تفريط، مرد حر از تعلقات بودن، مرتبط با خدا و حجت خدا، شيفته آل الله، روضه گذار و روضه خوان بودن، باور به حوزه و دانشگاه و پيوند آن دو، تلاش در جهت تحقق اهداف انقلاب، آرام و استوار و به دور از هياهو، مخلص و فعال در ارشاد و هدايتگري را از جمله ويژگي هاي آيت الله مهدوي کني برشمرد.

وي ضمن بزرگداشت ۸ آبان روز شهادت شهيد محمد حسين فهميده تصريح کرد: عمل شهيد فهميده يک جهاد پويا و حسين وار در جهت امر به معروف و نهي از منکر بود.

امام جمعه شهرکرد افزود: شهيد فهميده که رهبر رهبرش خواند به آنچه وظيفه خود مي دانست عمل کرد و الگويي براي همه نوجوانان و دانش آموزان است.

نکونام با اشاره به روز پدافند غيرعامل، پدافند غيرعامل را يک حالت تهيه عمومي و بازدارندگي همگاني از فتنه ها و دشمني هاي دشمنان عنوان کرد.

وي گفت: تشکيلات پدافند غيرعامل براساس آمادگي مبارزه غيرمسلحانه، روحيه آمادگي و بيداري و مجاهدت بدون سلاح در دفاع از ارزش هاي انقلاب و اسلام شکل گرفته است.

نماينده ولي فقيه در استان سخنراني افشاگرانه امام خميني(ره) بر عليه کاپيتالاسيون در سال ۱۳۴۳ را نمونه بارز امر به معروف و نهي از منکر حسين گونه دانست و تصريح کرد: تشريح خطرات اين قانون ذلت بار و اسارت گونه منجر به زنده ماندن قيام و پيروزي انقلاب در سال ۵۷ شد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به فرا رسيدن ماه محرم بيان داشت: براي اداي حق و زنده نگه داشتن رسالت حسيني بايد زينت امام حسين(ع) باشد که اين خود مستلزم شرايطي است.

وي اظهار داشت: بايد مواظب باشيم تحريف در نهضت عاشورا ايجاد نشود چرا که تحريف خطر بزرگي است که نهضت عاشورا را تهديد مي کند و سليقه اي برخورد کردن در مسائل عاشورا موجب تحريف نهضت حسيني مي شود.

نکونام اذعان داشت: علامت ها مزاحمت هايي را ايجاد مي کند و حمل آن مشکلاتي را ايجاد مي کند وارداتي از بيگانگان هستند و با روح مذهب سنخيتي ندارند.

وي گفت: علامت ها غير از علم ها هستند و اميد است با شعور حسيني عزاداران از ورود اين علامت ها جلوگيري شود.

نماينده ولي فقيه در استان تصريح کرد: بايد درک کرد که قيام حضرت اباعبدالله براي اصلاح جامعه است و اين اصلاح از شيوه هاي کوچک و ابتدايي آغاز و تا فداي جان خود و همه اهل بيت(ع) نمود پيدا مي کند.

وي، مشتاق بودن و وارد شدن در اصلاح جامعه را لازمه درک نهضت امام حسين(ع) دانست و بيان داشت: سکوت در برابر ظالم مردود است و با نهضت حسيني همخواني ندارد.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: اين ايام، ايام امر به معروف و نهي از منکر است و بايد اين دو فريضه مهم با تاسي به امام حسين(ع) در جان و فکر و ذهن ما عجين شود و در پي احياي معروف در جامعه و زدودن منکر در جامعه باشيم.

وي تاکيد کرد: هيئت هاي عزاداري و مردمي با وحدت و همدلي با يکديگر و پرهيز از رقابت هاي ناسالم به دنبال تحقق آرمان ها و اهداف نهضت حسيني باشند.

انتهای پیام
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۳:۳۲

13 Jan 2020