۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۳۳۴۴۳

توليد 2000 تن سيب زميني در چهارمحال و بختياري

رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: ميزان توليد محصول سيب زميني در چهار محال و بختياري طي سال جاري 2 هزار تن در 5 هزار و 500 هکتار بوده است.
توليد 2000 تن سيب زميني در چهارمحال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ دکتر ذبيح الله غريب رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري اظهار کرد: سال گذشته حدود ۲۰ هزار تن سيب زميني مرغوب استان به کشورهاي حاشيه خليج فارس و عراق صادر شد.

وي گفت: امسال تنوع در بازار سيب زميني صادراتي استان ايجاد شد و برخلاف سال گذشته که فقط به دو کشور صادرات داشتيم، سيب زميني در سال جاري به کشورهاي ترکمستان، عراق، کويت، افغانستان صادر شده است.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري به ارسال ۳۰ هزار تن سيب زميني بذري اصلاح شده مرغوب به استان هاي همدان، اردبيل و آذربايجان غربي و شرقي در سال جاري خبرداد و اظهار کرد: ماندگاري بالا، مقاوم بودن در برابر آفت و سازگاري با اقليم از مزاياي اين بذر اصلاح شده است.

وي، عمده مناطق توليد محصول سيب زميني صادراتي استان را مربوط به مزارع شهرستان هاي کيار، بروجن و شهرکرد عنوان و تصريح کرد: استفاده نکردن از کود شيميايي و سم و بدون آفت بودن محصول توليدي، علت استقبال مشتريان خارجي و داخلي از محصول توليدي چهارمحال و بختياري است.

قابل ذکراست: سالانه نزديک به يک ميليون تن انواع محصولات کشاورزي در چهارمحال و بختياري توليد مي شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۲:۳۷

8 Jan 2020