۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۳۰۵۶۳

ضرورت رعايت مسائل زيست محيطي در جهت کاهش روند بيابان زدايي

مدير کل محيط زيست چهار محال و بختياري گفت: حفظ دو روند آب و پوشش گياهي بيابان زدايي را کند مي کند.
ضرورت رعايت مسائل زيست محيطي در جهت کاهش روند بيابان زدايي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، شهرام احمدي مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري در کارگروه مقابله با گرد و غبار و آلودگي هواي استان اظهار کرد: برآورد و تخصيص حق آبه زيست محيطي رودخانه ها و تالاب هاي استان در دستورکار قرار گرفته است.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار از عزم جدي جهت استفاده از حداکثر توان و امکانات شهرداريهاي استان براي اجراي طرح هاي گسترش فضاي سبز گفت و افزود: کارگروه هاي متناظر با اين کارگروه در شهرستانها تشکيل خواهد شد.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان نيز با اشاره به تاثير متقابل آب و پوشش گياهي تصريح کرد: حفظ اين اين دو روند بيابان زايي را کند مي کند و اثر قابل توجهي بر کاهش گرد و غبار و آلودگي هاي با منبع محلي خواهد داشت.

شهرام احمدي اظهار کرد: برنامه اي در دست است تا با همکاري مراکز علمي و تخصصي ميزان حق آبه زيست محيطي رودخانه ها و تالاب هاي استان برآورد و سنجش شود.

احمدي بيان داشت: بر اساس نتايج اين پروژه، حق آبه زيست محيطي اين منابع آبي از سوي مراجع تخصيص داده خواهد شد.

رودخانه ها به عنوان يکي از مهمترين منابع تأمين آب شيرين و مصرف بخش هاي صنعت، کشاورزي، شهري و به عنوان رگ حياتي توسعه از اهميت ويژه اي برخوردارند.

با توجه به بحران کمبود آب در ايران، برنامه ريزي و رسيدگي جدي به کيفيت آب رودخانه هاي کشور از حياتي ترين موضوعاتي است که بايستي مورد توجه قرار گيرد. متغير بودن دبي جريان طبيعي رودخانه ها و توجه به زيست بوم و آبزيان آن از جمله مسائلي است که مي بايست در نحوه تخصيص حق آبه اين منابع آبي لحاظ شود.

انتهاي پيام1022ج/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۲:۳۶

28 Dec 2019