۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۳۳۶۲۳
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان فارسان

شيرسنگي در کانون گردشگري پيرغار شهرستان فارسان به سرقت رفت

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان فارسان از سرقت شيرسنگي در کانون گردشگري پيرغار در اين شهرستان خبر داد.
شيرسنگي در کانون گردشگري پيرغار شهرستان فارسان به سرقت رفت
به گزارش جهانبین نیوز، شاهين ايل بيگي‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار درخصوص سرقت شيرسنگي موجود در کانون گردشگري پيرغار گفت: طي بازديدي که به اتفاق معاون ميراث فرهنگي و اعضاي شوراي فني اداره کل از اين منطقه براي تعيين شرح عمليات نجات بخشي و مرمت کتيبه‌هاي مشروطيت کانون گردشگري پيرغار  صورت گرفت متوجه عدم وجود شيرسنگي مجاور پارکينگ اين مجموعه شديم.

وي گفت: استعلامات لازم فورا از مسئولين محلي صورت گرفت و در نهايت باتوجه به حساسيت موضوع، گزارش مربوطه تنظيم و جهت پيگيري حقوقي و ارجاع پرونده به نيروي انتظامي براي شناسايي عاملين اقدامات لازم صورت گرفت.

سرقت در تاريکي شب صورت گرفته است

وي تصريح کرد: از سوي ديگر علاوه‌بر گشت‌هاي مستمر يگان حفاظت اداره کل با توجه به فعاليت‌هاي عمراني اداره کل در راستاي توسعه گردشگري در اين کانون گردشگري و فعال بودن کارگاه پيمانکار، در ماه گذشته اينجانب بيش از ده مورد سرکشي به اين منطقه داشته‌ام اما ظاهرا موضوع در تاريکي شب و استفاده از خلوتي محل اتفاق افتاده که اميدواريم با شناسايي و دستگيري عاملين به مجازات برسند.
 
وي ادامه داد: سرقت اين شيرسنگي که متعلق به دوره قاجاريه است از طريق واحد حقوقي اين اداره کل در دست پيگيري است.

وي خاطرنشان کرد: باتوجه به اينکه شيرسنگي نماد هويت و شجاعت مردم استان است از دستگاه‌هاي متولي درخواست شده است اين اداره کل را در خصوص صيانت و حفاظت از اشياي تاريخي ياري کنند.

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان فارسان از عموم مردم تقاضا کرد تا در صورت کسب اطلاعاتي در اين خصوص مراتب را به اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري منعکس کنند.

شيرسنگي که در گويش بختياري به آن بردشير گفته مي‌شود نماد غيرت و جوانمردي است که بر روي قبور دلاورمردان بختياري نصب مي‌شد.

منطقه گردشگري پيرغار در 40 کيلومتري مرکز چهارمحال و بختياري قرار دارد و کتيبه‌هاي انقلابيون دوران مشروطه اول و دوم در اين کانون، قدمت تاريخي دارد.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۸:۵۱

30 Dec 2019