۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۳۶۰۱۷
مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت خبر داد

اعطاي 550 ميليارد ريال تسهيلات به چهار محال و بختياري در قالب طرح رونق توليد

مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس کميته حمايت از صنعت کشور گفت: 550 ميليارد ريال تسهيلات در قابل طرح رونق توليد به طرح‌ها و واحدهاي توليدي در چهارمحال و بختياري اعطا می شود.
اعطاي 550 ميليارد ريال تسهيلات به چهار محال و بختياري در قالب طرح رونق توليد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ بهروز رياحي مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس کميته حمايت از صنعت کشور اظهار کرد: يک هزار و ۶۰۰ طرح بالاي ۵۰ درصد پيشرفت فيزيکي در دولت تدبير و اميد را راه‌اندازي شد.

وي با اشاره به اينکه طي چهار سال گذشته ۳۵ طرح ملي افتتاح شد تصريح کرد: يکي از طرح هاي ملي که افتتاح شد فولاد سفيد دشت در چهارمحال و بختياري بود.

ریاحی با بيان اينکه سقف صادرات طي سال گذشته ۵۴/۲ ميليارد دلار و واردات ۵۴/۱ ميليارد دلار بود، تصريح کرد: خوشبختانه طي سال گذشته در ايران سقف صادرات از واردات بيشتر بود و تراز تجاري مثبتي حاصل شد .

رياحي يادآور شد: امسال سقف صادرات کشور ۶۰ ميليارد دلار پيش‌بيني شده است.

وي لازمه تحقق اقتصاد مقاومتي را حمايت از صنايع و شرکت‌هاي توليدي دانست و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور رفع موانع توليد و ايجاد اشتغال پايدار وارد عمل شده و ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي را تشکيل داده که يکي از مؤلفه‌هاي اصلي در آن فعال کردن واحدهاي توليدي راکد و نيمه تعطيل در کشور است.

مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس کميته حمايت از صنعت کشور خاطرنشان کرد: سرانه اشتغال در توليد بايد همواره ۲۳۹ ميليون تومان باشد.

وي با اشاره به اينکه يک هزار و ۶۰۰ طرح بالاي ۵۰ درصد پيشرفت فيزيکي در دولت تدبير و اميد را راه‌اندازي شد، تصريح کرد: طي چهار سال گذشته ۳۵ طرح ملي نيز افتتاح شد که از اين تعداد يک طرح ملي تحت عنوان فولاد سفيد دشت در چهارمحال و بختياري افتتاح گرديد.

رياحي با اشاره به خروجي و محصولات مطلوب کارخانه فولاد سفيد دشت در چهارمحال و بختياري، تصريح کرد: در حال حاضر عمليات اجرايي فولاد چابهار و کردستان نيز در دست اقدام است و تا پايان سال جاري به بهره‌برداري خواهند رسيد.

مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: سال گذشته مقرر شده بود براي اجراي طرح‌هاي اين وزارت ۱۶ هزار ميليارد تومان تسهيلات از طريق بانک‌ها و صنايع کوچک جذب شود که بيش از اين مبلغ معادل ۲۴ هزار ميليارد تومان جذب شد.

وي با اشاره به اينکه در سال گذشته تسهيلات جذب شده از بانک‌ها و صنايع کوچک تنها به واحدهاي صنعتي تعلق مي‌گرفت، تصريح کرد: امسال علاوه بر واحدهاي صنعتي، اصناف و صنايع معدني نيز از تسهيلات برخوردار خواهند شد.

رئيس کميته حمايت از صنعت کشور افزود: بانک‌هاي عامل موظف هستند تسهيلات به واحدهاي معرفي شده از طريق ستاد تسهيل و رفع موانع هر استان، اعطا کنند.

وي افزود: ۵۵۰ ميليارد ريال تسهيلات در قابل طرح رونق توليد به طرح‌ها و واحدهاي توليدي در چهارمحال و بختياري اعطا خواهد شد که از اين ميزان ۲۰۰ ميليارد ريال از محل بازسازي صنايع و مابقي از طيق پرداخت مستقيم خواهد بود.

رياحي خاطرنشان کرد: طرح رونق توليد به منظور حمايت از واحدهاي کوچک و متوسط توليدي با پرداخت تسهيلات لازم به صنايع داراي مشکل نقدينگي اجرايي شده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۶:۲۳:۴۲

20 Mar 2020