۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۳۲۲۳۷
گزارشی از مطالبات مردمی شهر سامان

معابر شهر سامان، نماد آسفالت باستاني!/ اين خيابانها در شان شهر توريستي سامان نيست

آسفالت‌هاي خراب و چاله و چوله‌هاي خيابان هاي شهر سامان تنها به شهر ختم نمي شود چرا که چند روزي است که همه شهروندان و حتي اهالي روستا هاي همجوار شهر سامان نيز از دست انداز بسيار وحشتناکي که در سر بالايي هتل گلهاي سامان نرسيده به پل زمانخان به وجود آمد شاکي هستند
معابر شهر سامان، نماد آسفالت باستاني!/ اين خيابانها در شان شهر توريستي سامان نيست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، چاله هاي سطح خيابان هاي اصلي شهر سامان به عنوان يکي از معضلات اصلي اين خيابان ها خودنمايي مي کند و با وجود نارضايتي شهروندان هر روز شاهد عميق تر شدن اين زخم هاي کهنه بر پيکر شهر هستيم و اين نارضايتي در حالي است که شهردار شهر سامان از انقلابي در آسفالت کوچه هاي شهر سامان خبر داده است اما در معابر و خيابان هاي اصلي شهر چاله هاي بسيار وحشتناکي وجود دارد که ممکن حوادث ناگواري را براي شهروندان رقم بزند.

قصه آسفالت‌هاي خراب و چاله چوله‌هاي خيابان هاي شهر سامان تنها به شهر ختم نمي شود چراکه چند روزي است که همه شهروندان و حتي اهالي روستاهاي همجوار شهر سامان نيز از دست اندازهایی که در سر بالايي هتل گل هاي سامان نرسيده به پل زمانخان به وجود آمد شاکي هستند چون اين دست انداز در سربالايي اين جاده قرار دارد و در اين مکان همه خودروها در حال حرکت با سرعت نسبتا بالايي هستند که يکدفعه بايد به ترمز زده و متوقف شوند که اين امر موجب تصادفات زنجيره اي مي شود.

چاله و چوله هاي زيادي نيز در داخل شهر در خيابان پاسداران، که جزء خيابان های اصلي است و نیز خيابان جعفر زاده و... ديده مي شود، همچنین در کوچه پس کوچه‌ها و نقاطي که کمتر در ديد عموم يا مسئولان است بيش از ديگر نقاط سرباز کرده، تا شهري که به عنوان شهر گردشگري استان چهارمحال و بختياري شناخته شده، که به واسطه آب و هواي مطبوع و محصولات متنوع کشاورزي در فصول مختلف سال مأمني براي صدها مسافر و گردشگر از سراسر نقاط کشور مي‌شود در زمينه مبلمان شهري حال و روز چندان خوشي نداشته باشد.

سال‌هاست که چاله‌هاي سطح خيابان‌هاي شهر سامان به عنوان يکي از معضلات اصلي اين خيابان‌ها خودنمايي مي‌کند و با وجود نارضايتي شهروندان هر روز شاهد عميق‌تر شدن اين زخم‌هاي کهنه بر پيکر شهر هستيم.

اين چاله‌ها علاوه بر زشت کردن چهره خيابان‌هاي شهر، مشکلاتي را براي عبور و مرور شهروندان ايجاد کرده و براي دارندگان خودروها هم به معضلي اساسي تبديل شده و با افزايش اصطلاک از عمر خودروها مي‌کاهند.

مدت ها است که چاله چوله هاي ايجاد شده در سطح خيابان هاي شهر سامان بلاي رانندگان شده و آنان را سخت عاصي و معترض کرده است.

وجود اين چاله ها که هراز چند گاهي نيز خسارت هايي را به خودروها وارد مي سازد اشک و داد رانندگان را در آورده اما با اين وجود، مشکل همچنان به قوت خود باقي است و گويي مجموعه مديريت شهري به فکر راه حل اساسي پر کردن اين چاله ها نيستند و ريختن خاک و شن نيز نمي تواند چاره ساز باشد.

رانندگان و همچنين سرنشينان وسايط نقليه شخصي و عمومي نيز به جد به اين موضوع معترض هستند و از اينکه حق و حقوق شهروندي آنان به سادگي هرچه تمام ناديده گرفته مي شود و مسئولان ذيربط اقدامي نمي کنند تاسف مي خورند.

وضعيت آسفالت خيابان هاي اصلي شهر سامان مناسب نيست

يکي از شهروند شهر سامان در اين باره به خبرنگار سامان ما گفت: وضعيت چاله هاي ايجاد شده در بعضي از خيابان ها و کوچه هاي شهر آنچنان بد و نامناسب است که تردد را براي وسايط نقليه سخت کرده و نياز است اعضاي شوراي شهر و شهرداري هاي مناطق هرچه زودتر به اين وضعيت نابسامان رسيدگي کنند.

وي با بيان اينکه در چند سال اخير بعضي از خيابان هاي سطح شهر روکش آسفالت شده ولي انتظار مي رفت همه معابر اسفالت شوند تا از اين وضعيت خلاص شويم، افزود: در برخي خيابان هاي شهر لومار مشاهده مي شود که کارگران شهرداري يا خود مردم چاله هاي ايجاد شده را با خاک و شن ترميم مي کنند ولي اين راه چاره نيست و اين حفره ها بايد با آسفالت پر شوند.

وي اظهار کرد: مسئولان شهرداري و اعضاي شوراي شهر که به نمايندگي از شهروندان در اين پست گمارده شده بايد در خصوص اين مشکل نيز پاسخگو باشند.

يک راننده تاکسي نيز گفت: از صبح تا شب براي کسب درآمد و تامين معاش در خيابان هاي شهر پرسه مي زنم و از بس به صورت زيگزاگ و مارپيچ رانندگي مي کنم ديگر خسته شده ام و معلوم نيست اين وضعيت نابسامان و ناخوشايند تا کي ادامه خواهد يافت.

وي افزود: شهروندان و صاحبان خودروها بطور سالانه نسبت به پرداخت عوارض در وجه شهرداري اقدام مي کنند اما مسئولان اين دستگاه عريض و طويل از ترميم چاله ها که هزينه چنداني نيز ندارد خودداري مي کند و با اين وجود خسارات مالي بسياري را به صاحبان خودروها تحميل مي کند.

اين راننده تاکسي عنوان کرد: از مهم‌ترين عوامل خرابي‌ها آسفالت معابر، حفاري‌هاي مدام، بي‌وقفه و بي‌رويه توسط ادارات و نهادهاي خدماتي و عدم ترميم سريع و به موقع آن‌هاست و مي طلبد شهرداري در اين خصوص بيشتر نظارت کند.

ضرورت آسفالت خيابان اصلي و معابر شهر سامان

يک راننده مسافرکش نيز در گفتگو با خبرنگار سامان ما گفت: گاهي اوقات رد کردن ناگهاني اين چاله ها موجب تصادفات رانندگي مي شود و رانندگان يکديگر را مقصر مي دانند که اگر سانحه ديدگان با حقوق شهروندي خود به شکل بهتري آشنا بودند و از طرفي حوصله و وقت کافي براي شکايت داشتند به حتم مي توانستند خسارت هاي تحميل شده بر خود را از شهرداري بگيرند تا شايد براي رفع اين مشکل حادثه آفرين چاره انديشي کنند.

وي افزود: البته مسئولان ذي ربط نسبت به اين مشکل به خوبي آگاه و واقف هستند و حتي از تعداد و عمق حفره هاي ايجاد شده نيز اطلاع دارند و اينکه چرا کوتاهی مي شود جاي سئوال است و بايد در مقام پاسخ برآيند.

اين راننده بر ضرورت آسفالت معابر شهر تاکيد کرد و از مسئولان شهري خواست تا نسبت به ترميم و روکش آسفالت معابر سطح شهر اقدام کنند.

گزارش از زهرا مرادي

انتهاي پيام۱۰۲۶ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۹:۴۶

29 Dec 2019