۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۳۵۵۷۷
خطيب نماز جمعه بروجن:

نقض برجام اشتباه استراتژيک است/ آمريکا را بايد به تعهداتش پايبند کرد

خطيب نماز جمعه بروجن ضمن بيان اين که نقض برجام حرف غلط و اشتباه استراتژيک است، گفت: بايد به آمريکا اعلام کنيم اگر بدعهدي کرديد ما هم در اين مورد مسائل هسته اي خود را به قبل از برجام برمي گردانيم تا احساس خطر کنند.
نقض برجام اشتباه استراتژيک است/ آمريکا را بايد به تعهداتش پايبند کرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، خطيب نماز جمعه شهر بروجن در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن با اشاره به عهدي هاي آمريکا درخصوص برجام و با بيان اين که برخي از دولتمردان بيان داشته اند که اين تحريم ها جديد نيست و تجميع تحريم هاي گذشته است، افزود: حتي اگر تجميع تحريم هاي گذشته هم باشد غلط است زيرا بنا بود به واسطه برجام تمام تحريم ها برداشته شود.

وي با طرح اين سوال که "آيا طرح جامع تحريم هاي ايران تحريم جديدي است يا تجميع تحريم هاي گذشته است؟" گفت: اعضاي تيم مذاکره کننده آمريکايي در نشست کميته سنا صريحا بيان کرده اند که اين تحريم ها جديد است تجميعي در کار نيست.

سعادت فر ضمن بيان اين که متاسفانه مشاهده مي کنيم که اشخاص حقيقي و حقوقي بيشتري به ليست تحريم ها اضافه شده است، گفت: در گذشته کساني که با سپاه مبادله اقتصادي مي کردند دچار يک جريمه کوتاه مدت و موقت مي شدند اما با قانون جديدي که قرار است تصويب شود تمامي کساني که با سپاه معامله اقتصادي داشته باشند به صورت دائمي در ليست تحريم هاي سياه آمريکا قرار مي گيرند.

نقض برجام اشتباه استراتژيک است

وي در بخش ديگري از خطبه ها با اشاره به اين که از تحريم هاي جديد با عنوان سياه چاله تحريم ها تعبير مي شود، گفت: بر اساس تحريم هاي جديد دولت، شرکت ها و مجموعه هاي داخلي کشور يا بايد تصميم بگيرند سپاه را تحريم کنند يا اگر معامله اي کردند در ليست تحريم ها قرار مي گيرند.

خطيب نماز جمعه بروجن هدف آمريکايي ها را تحت فشار قرار دادن ايران دانست تا اقدام به نقض و پاره کردن برجام کند، گفت: امروز براي مقابله با بدعهدي هاي آمريکا بايستي فکري اساسي شود.

حجت الاسلام سعادت فر گفت: متاسفانه عده اي که تا ديروز حامي برجام بودند و سنگ آن را بر سينه مي زدند امروز در گفتگوهاي خودشان دم از نقض برجام مي زنند که اين حرف غلط و اشتباه استراتژيک است.

آمريکا را بايد به تعهداتش پايبند کرد

وي در ادامه برجام را قرار دادي دانست که ايران بايد حقوق خود را از ۱+۵ مطالبه کند، گفت: راه صحيح آن است که ببينيم چگونه مي شود آمريکا را به تعهدات خودش پايبند کرد.

حجت الاسلام سعادت فر با تاکيد بر اين که بايستي برجام را مديريت کرد، افزود: تنها راه آن است که ما در مقابل آمريکايي ها محکم بايستيم و در مقابل بدعهدي هاي آنها نقشه راه ارائه دهيم؛ بايد به آنها اعلام کنيم اگر بدعهدي کرديد ما هم در اين مورد مسائل هسته اي خود را به قبل از برجام برمي گردانيم تا احساس خطر کنند.

خطيب نماز جمعه بروجن ضمن بيان اين که برخوردهاي منفعلانه و احساسي در خصوص بدعهدي هاي آمريکا جواب نمي دهد، گفت: امروز دلواپسان و حاميان بايد دست به دست هم بدهند و با حفظ وحدت ملي و اطاعت از فرامين رهبري با يک طراحي دقيق يک پاسخ سخت و خشن را براي ناقضين برجام طراحي کنند.

حجت الاسلام سعادت فر با تاکيد بر اين که بد عهدي هاي آمريکا بايد موجب وحدت ما شود، گفت: مراقب باشيم تا اين بدعهدي ها باعث اختلافات داخلي بين ما نشود.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۶:۲۲

12 Jan 2020