۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۲۵۶۷۷
برگزاری لیگ بوکس پس از سه سال؛

لیگ یا زنگ تفریح بوکسورها/ لیگی که نه پول دارد نه پخش تلویزیونی!

رقابت‌های لیگ برتر بوکس در شرایطی پس از وقفه‌ای سه ساله برگزار می‌شود که برگزاری با این شکل بیشتر به یک زنگ تفریج شباهت دارد تا رقابتی که باید از دل آن ملی‌پوشانی آماده و سرحال به تیم ملی برسند.
لیگ یا زنگ تفریح بوکسورها/ لیگی که نه پول دارد نه پخش تلویزیونی!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مهر، لیگ در هر فدراسیون ورزشی به عنوان ویترین آن رشته محسوب می‌شود. ویترینی که هر چقدر خالی‌تر باشد تیم ملی هم استعدادهای کمتری دارد. اغلب رشته‌های موفق ورزشی و تیم‌های ملی قدرتمند ثمره برگزاری چنین رقابت‌هایی است.

اما در بوکس لیگ بیشتر به یک زنگ تفریح تبدیل شده که هر چند وقت یکبار با زور چند تیم را دور هم جمع می‌کنند و اغلب هم یک تیم که بیش از دیگران و در واقع تنها تیم با تمکن نسبتا خوب مالی است جام قهرمانی را بالای سر می‌برد.

اینکه لیگ بوکس پس از وقفه سه ساله به راه افتاده، دلگرم‌کننده است ولی برگزاری چنین رویدادی پس از این تاخیر طولانی و در حالی که کمتر از ۹ ماه تا آغاز المپیک ریو باقی مانده شاید برعکس تاثیری منفی هم در بوکس ملی داشته باشد.

اگرچه امسال در تدبیری جالب هر تیم لیگ برتری تنها می‌تواند از دو بوکسور ملی پوش استفاده کند که این هم در نوع خود غیرمنطقی به نظر می‌رسد. اگر هدف سازمان لیگ توزیع حضور ملی‌پوشان در تیم‌های لیگ برتری باشد لابد مسئولان این سازمان بی‌خبرند که اغلب تیم‌های حاضر در لیگ باری به هر جهت در این مسابقات حضور پیدا کرده‌اند و هیچ بودجه‌ای برای لیگ کنار نگذاشته‌اند. عملا آنها بودجه‌ای ندارند که کنار بگذارند و این یعنی تیم‌های لیگ برتری توان جذب ملی پوشان بوکس را ندارند.

بنابراین با تصمیم سازمان لیگ عملا فرصت از ملی‌پوشان برای حضور درحداقل یکی از تیم‌هایی که می‌تواند آنها را جذب کند از دست می‌رود. نکته مهم دیگر این است که بوکس ایران هنوز نتوانسته استقلال و شخصیت مالی برای بوکسورهایش در لیگ داشته باشد. بسیاری از مشت‌زنان بدون هیچ قراردادی در لیگ حضور پیدا می‌کنند و آنها هم که اندک مبلغی را از تیم‌های خود وعده می‌گیرند عاقبت پولی نصیب‌شان نمی‌شود.

مسئولان سازمان لیگ که ابتدا از حضور ۹ تیم در لیگ برتر خبر می‌دادند حالا از دهم آذر لیگ را با شرکت ۶ تیم آغاز می‌کنند. برخی استان‌ها مثل اصفهان که قول حضور قدرتمند در لیگ را داده بودند اندکی قبل از آغاز رقابت‌ها پا پس کشیدند.

هنوز اسامی بوکسورهای حاضر در مسابقات اعلام نشده است ولی با قانون جدید، تنها ۱۲ ملی‌پوش می‌توانند در لیگ حضور داشته باشند که آن هم بعید به نظر می‌رسد چرا که با این مشکلات مالی انتظار نمی‌رود هر شش تیم حاضر در مسابقات از دو سهمیه ملی‌پوشان خود استفاده کند.

پیوند ساپکو، شهرداری میاندوآب، کردستان، پالایشگاه دزفول، سیستان و بلوچستان و مازندران تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ بوکس امسال خواهند بود. عملا برگزاری لیگ در شرایطی که تیم ملی کار خود را با مربی داخلی آغاز کرده و طرح خوبی هم از سوی نایب رئیس فدراسیون اعلام شده که بر اساس آن استعدادهای شهرستانی فرصت دارند مدام در انتخابی‌های دوره ای تیم ملی شرکت‌کنند بی‌فایده به نظر می‌رسد. جدا کردن چند ملی‌پوش در این برهه زمانی (۹ ماه مانده تا المپیک) برای حضور در لیگی که هیچوقت نتوانسته کل کشور را درگیر کند منطقی نیست کما اینکه تیم ملی با برنامه‌ریزی جدید در دل خودش هم لیگ دارد.

و اما از همه این‌ها مهم‌تر، بوکس ایران همچنان در جذب اسپانسر و پخش تلویزیونی ناتوان است. شمس رئیس جدید سازمان لیگ هم نتوانست در این قضیه قدمی بردارد و بوکس در خاموشی کامل رسانه تصویری لیگ برگزار می‌کند و این یعنی جیب خالی بوکسورها حالا حالاها پر نمی‌شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۲۳:۲۲

30 Jan 2020