۰
plusresetminus
تنها راهکار حل گره بحران آب در سامان اعطاي اعتبارات ملي است چرا که مشکل آب شرب مردم سامان به صورت مقطعي بر طرف نخواهد شد بلکه يک راهکار اساسي نياز مردم است.
بحران آب سامان با احداث تصفيه خانه حل ميشود/ بهره برداري از تصفيه خانه فقط با بودجه ملي امکان پذير است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، شهر سامان در استان چهارمحال و بختياري با توجه بر اينکه در سطح استان و کشور به عنوان يکي از شهر هاي پر آب استان شناخته شده اما در حال حاضر مردم اين شهر با مشکل جدي کم آب روبه رو هستند.

مردم اين شهر در بعضي از مناطق از صبح تا شب و در بعضي مناطق از عصر تا صبح روز بعد با مشکل بي آبي سر مي کنند. در اين شهر شاهد افت شديد دبي آب چاه هاي زير زميني هستيم و اين موضوع روز به روز با گرم شدن هوا روبه افزايش است.

يکي از مواردي که موجب کم آبي در اين شهر شده حضور مسافران و گردشگران در اين شهر است که افزايش جمعيت اين شهر را درپي داشته است. اما با تلاش هاي شبانه روزي در راستاي تامين آب مردم شهر سامان تاکنون مشکل کم آبي در بعضي از نقاط اين شهر جدي و بحراني است.

تنها راه حل مشکل کم آبي در شهر سامان راه اندازي تصفيه خانه آب در اين شهر است که اين موضوع هم همت مسئولين کشوري و استاني را مي طلبد.

سرانه مصرفي هر فرد در کشور در ۲۴ ساعت شبانه روز ۱۵۰ ليتر است، به علت افزايش ورود گردشگر به اين شهرستان و به مراتب افزايش مصرف آب، مصرف سرانه هر فرد در اين شهرستان به ۲۵۰ ليتر در روز رسيده‌است.

تنها راهکار حل مشکل آب در شهر سامان راه اندازي تصفيه خانه شهر سامان است که با اعطاي بو.دجه هاي قطره اي مشکل از درد اين مردم دوا نخواهد شد چرا که رديف اعتباري تصفيه خانه آب شرب سامان از رديف هاي استان است و براي حل بحران آب نياز است که نماينده مرد شهر سامان ، بن و شهرکرد در مجلس تلاش خود را در زمينه تغيير رديف اين پروژه داشته باشند چرا که مردم اين شهر در اين چند ماه اخير با مشکلات شديد کم آبي روبه رو بودند .

عمليات اجرايي تصفيه خانه آب سامان سال ۸۹ آغاز شده است و پيش بيني شده بود که تا سال ۹۲ تصفيه خانه به بهره برداري برسد اما با توجه به تزريق بودجه هاي کم اين پروژه در بخش ابنيه ۸۰ درصد و تاسيسات ۲۰ درصد پيشرفت داشته است .

اين پروژه نياز به ۱۵ ميليارد تومان اعتبار دارد تا تکميل شود و بحران آب در اين شهر تورريستي و گردشگري بر طرف شود و براي جذب اعتبار بايد اين پروژه توسط مسئولين در ريف هاي ملي قرار گيرد .

اگر تصفيه خانه با ۱۲۰ ليتر در ثانيه راه اندازي شود تامين آب شرب مردم شهر سامان تا ۲۰ سال آينده بر طرف مي شود .

آب شرب سامان در وضعيت بحراني و نامطلوب قرار دارد


امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه يکي از مسائل مهم و اساسي اين روز هاي شهر سامان قطعي مکرر آب در طي ماه مبارک رمضان و ادامه داشتن اين موضوع است، بيان داشت: در شهرستان سامان در حال حاضر مسئله آب تبديل به يک بحران اساسي شده است.

حجت الاسلام و المسلمن محسن ملک پور با تاکيد بر اينکه با توجه به کم آبي در شهر بايد مصرف آب توسط شهروندان مديريت شود ، بيان داشت: استفاده نامناسب از آب با توجه به اين شرايط که در بعضي از نقاط شهر آب وجود ندارد حق الناس است.

ملک پور با بيان اينکه بايد از سوي مسئولين استاني راهکار اصولي در زمينه آب شرب شهر سامان در نظر گرفته شود ، بيان داشت: نگرش مقطعي مشکل را حل نمي کند و آب شرب سامان در وضعيت قرمز و بحراني و نامطلوبي قرار دارد.

وي با بيان اينکه در شبکه آبرساني شهر فرسوده و بهداشت و کيفيت آب نيز نامطلوب است ، بيان داشت: در ماه مبارک رمان من واقعا شرمنده اين مردم بوده و هستم.

ملک پور با بيان اينکه بايد مشکل مردم به صورت ريشه بر طرف شود ، عنوان کرد: مردم شهر سامان در کنار رودخانه زاينده رود خروشان هستند و بي آب و واي به حال مردمي که رودخانه زاينده رود را ندارند و مشکلاتشان از مردم شهر سامان بيشتر است.

وي با تاکيد براينکه مشکل آب يک مشکل مديريتي استاني است ، عنوان کرد: مديريت آب استان دست اصفهان است و دليل اينکه مهاجرت در شهرستان زياد است به دليل اين چنين مشکلات است.

رئيس اداره آب و فاضلاب شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه مردم شهر سامان در جهت رفع مشکل آب در شهر بايد الگو مصرف را رعايت کنند ، بيان داشت: مصرف سرانه استاندارد آب در شهر سامان ۱۵۰ ليتر در روز است اما اين در حالي است که سرانه مصرف آب ۳۲۰ ليتر و متوسط سرانه ۲۲۰ ليتر است .

باقري با بيان اينکه تنها خواسته ي ما از مردم شهر سامان رعايت الگوي مصرف آب است ، عنوان کرد: تنها راهکار حل بحران آب در شهر سامان رعايت الگوي مصرف و راه اندازي تصفيه خانه آب شرب سامان است .

فرماندار شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه ميزان کل آب توليدي ۶۵ ليتر در ثانيه است بيان داشت: ميزان آب مورد نياز جهت شهروندان (مشترکين) ۴۰ ليتر در ثانيه است.

سعيد صالحي با بيان اينکه آب توليدي ۶۵ ليتري جمعيتي بالغ بر ۲۳ هزار نفر را جوابگو مي باشد ، بيان داشت: از شهروندان ساماني خواهشمندين الگوي مصرف را رعايت کند .

صالحي افزود: ميزان آب تصفيه شده ۳۵ ليتر در ثانيه است و ميزان آب ورودي به تصفيه خانه ۴۵ ليتر در ثانيه است .

انتهاي پيام/۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۳۹:۳۴

10 Jan 2020