۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۳۵۱۴۴
رئيس امور عشاير کوهرنگ خبر داد

تسطيح و مرمت 400 کيلومتر از ايلراههاي کوهرنگ/بهره مندي 300 خانوار عشايري از آب شرب سالم

رئيس امور عشاير کوهرنگ گفت: بازگشايي، تسطيح و مرمت 400 کيلومتر ايلراه عشايري توسط امور عشاير شهرستان کوهرنگ به منظور تسهيل در تردد عشاير و ارايه خدمات مناسب به عشاير شهرستان انجام شده است.
تسطيح و مرمت 400 کيلومتر از ايلراههاي کوهرنگ/بهره مندي 300 خانوار عشايري از آب شرب سالم
به گزارش جهانبین نیوز، قوام فتاحي رئيس امور عشاير کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر اظهار کرد: بازگشايي، تسطيح و مرمت 400 کيلومتر ايلراه عشايري توسط امور عشاير شهرستان کوهرنگ به منظور تسهيل در تردد عشاير و ارايه خدمات مناسب به عشاير شهرستان در سالجاري با اعتباري بالع بر 700 ميليون ريال صورت گرفت.

فتاحي در ادامه با اشاره به مشکلات آب عشاير افزود: با توجه به گرم شدن هوا و کم شدن دبي آب چشمه و قنوات در برخي مناطق عشايري شهرستان کوهرنگ از جمله گردنه چري، دزک، لاخشک، کوفي، فاني آباد و عشاير  دشت زرين اداره امور عشاير اقدام به تامين آب شرب سالم و بهداشتي به صورت سيار جهت بهره مندي تعداد 300 خانوار عشايري با اعتباري بالغ بر 400 ميليون ريال نموده است.

وي گفت: بيش از 350 خانوار عشاير کوچرو به همراه بيش از 6 هزار راس دام سبک در مناطق ياد شده با کمبود آب شرب مواجه شده اند.

رئيس امور عشاير کوهرنگ تغيير الگوي بارش، خشکسالي هاي متوالي در سالهاي اخير را علت اصلي کاهش دبي آب منابع آبهاي روان از جمله چشمه ها و قنات هاي اين شهرستان عنوان کرد و بيان داشت: آبرساني روزانه بيش از 30 هزار ليتر آب شرب سالم با 10 تانکر آب به مناطق استقرار عشاير شهرستان از اوايل تيرماه امسال انجام شده است که با تشديد گرما احتمال درخواست بيشتر آب از سوي عشاير منطقه دور از انتظار نيست.

انتهاي پيام 1022ج/610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۲:۴۵

23 Jan 2020