۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۲۳۸۰۴
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي چهارمحال و بختياري:

صنایع کوچک در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در کشور نقش اساسی‌ دارد

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان گفت: با توجه به اهمیت صنایع کوچک و متوسط در استراتژی توسعه درون‌زا به نظر می‌رسد که این بخش نیازمند توجه همه‌جانبه و بازنگری می‌باشد.
صنایع کوچک در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در کشور نقش اساسی‌ دارد
به گزارش جهانبین نیوز مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان چهارمحال و بختياري گفت: صنایع کوچک و متوسط صنایعی هستند که براساس تعداد کارکنان،میزان سرمایه و میزان سهم مالکیت خصوصی در کشورهای مختلف تعاریف‌ متفاوتی دارند.

رضا گنجی اظهار کرد: در کشور ایران کارگاه‌ها با کارکنان کمتر از ۵۰ نفر را شاخص صنایع کوچک گرفته‌اند.

وی افزود: صنایع کوچک در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در راستای توسعه کشور،نقش اساسی‌ دارد.

رئيس هيات مديره شركت شهركهاي صنعتي استان چهارمحال و بختياري گفت: از آنجا كه در تقويم رسمي كشور هرساله ۲۱ مرداد روز صنايع كوچك نام گرفته و داراي اهميت بسزاي است ،چرا كه سیر تاریخچه صنایع کوچک و متوسط در بعد از انقلاب حاکی از کم توجهی دولت ها به این بخش و اهمیت روزافزون به صنایع بزرگ است‌ که با توجه به اهمیت صنایع کوچک و متوسط در استراتژی توسعه درون‌زا به نظر می‌رسد که این بخش نیازمند توجه همه‌جانبه و بازنگری می‌باشد.

گنجي اظهار كرد: با انجام اقداماتي از قبيل برگزاري تورهاي صنعتي براي گروه هاي هدف سعي داريم تا ايشان را از نزديك با صنايع كوچك آشنا و زمينه گسترش و فعاليت در اين حوزه حساس را افزايش داده و به تعهد و نقش حمايتي خود در اين خصوص عمل نماييم.

وی تاکید کرد: این صنایع می توانند سیاست های صنعتی و تولیدی خود را در زمان کوتاهی تغییر دهند که این مسئله مزیتی برای صنایع کوچک و نيز سرمايه گذاران محسوب می شود.

وي با اشاره به برگزاری تور صنعتي با حضور فعالان صنعت ساختمان ،رسانه و روابط عمومي ها استان گفت: در تور برگزار شده جمعي از مهندسين نقش آفرين در بازار هاي مصرف ،نمايندگاني از جامعه رسانه و مطبوعات و موثر در ايجاد فضاي مطلوب حمايتي در اجتماع و فعالين حوزه روابط عمومي هاي استان در جهت آشنايي و همكاري دستگاه هاي اجرايي به عنوان جامعه هدف دعوت شده بودند.

وی در خصوص هدف برگزاری تور گفت: به اين نحوه شرايط محرومیت زدایی از صنایع کوچک را به جهت راه اندازی سریع و توانایی بالاي آن ،ترويج امكان ايجاد اين صنايع در استان ها و شهرستان های دور افتاده و محروم كه زمينه ساز اشتغالزایی و کار آفرینی خواهد شد و نيز كاربردي بودن صنایع کوچک به دلیل توزیع بازارهای مصرف و تولیداتی که مستقیما به دست مصرف کنندگان می رسد ،ملاك عمل اين تور قرار بگيرد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۱:۴۶

28 Dec 2019