۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۲۵۸۸۴

بعد از خندوانه/ حضور 90 دقیقه‌ای عادل فردوسی‌پور در برنامه پرمخاطب شبکه 3

عادل فردوسی پور برای 90 دقیقه ، جمعه شب روی آنتن شبکه 3 می رود.
بعد از خندوانه/ حضور 90 دقیقه‌ای عادل فردوسی‌پور در برنامه پرمخاطب شبکه 3
به گزارش جهانبین نیوز، عادل فردوسی‌پور به برنامه گلخانه شبکه ۳ می‌رود تا درباره خودش حرف بزند. او در شب ۱۴ آذر به مناسبت سالگرد تاسیس شبکه ۳، راهی این برنامه ویژه می‌شود تا در گفت‌وگو با محمدرضا حسینیان و مهدی نادریان درباره رازهایی بگوید که برنامه‌اش را در همه این سال‌ها به پر بیننده ترین برنامه شبکه سوم سیما تبدیل کرده است.

فردوسی‌پور که از سال ۱۳۸۸ تا امروز، این برنامه را در صدر جدول برنامه‌های پربیننده تلویزیون و شبکه ۳ قرار داده است، در همه این سال‌ها با چالش‌های بسیاری روبرو بوده است. مشکلاتی چون فشار اهالی فوتبال، نمایندگان مجلس، مسئولان عالی‌رتبه ورزش و همه آن‌هایی که احساس می‌کردند، منافع‌شان به خطر افتاده است. عادل که هر بار در برابر تمام این تهدیدها تنها جوابی کلیشه‌ای داشت: « ۹۰ در دل مردم جا باز کرده چون سعی می‌کند با آنها صادق باشد و آنچه باور دارد حقیقت است را برای شان بگوید.» او بارها به پیامک‌هایش اشاره کرده و گفته مثل ناموسش از این اس ام اس‌ها مراقبت می‌کند. یکی از راه‌هایی که در سال‌های پرفشار عادل، با آن سعی می‌کردند محدودش کنند، فشار بر پیامک‌هایش بود که او با تمام وجود در برابرشان ایستاد.

۹۰ در همه این سال‌ها با همه دشواری‌هایش البته منقدان بسیاری داشته. آنهایی که مثل قلعه‌نویی، گاه علی پروین و ... که او را متهم کرده‌اند به خراب کردن چهره فوتبال و بی‌اعتمادی مردم نسببت به فوتبالیست‌ها. یکی مثل امیر قلعه‌نویی، عادل را باعث زوال فوتبال ایران می‌شناسد و این گفته را مدام تکرار می‌کند. فارغ از اینکه خودش چطور نتیجه گرفته است و چه برای فوتبال ایران انجام داده اما این تئوری او را تحقیق‌های مختلف علمی رد کرده است. تقریبا یک سال قبل بود که یک پایان‌نامه دانشجویی که در آن تقریبا تمام بزرگان فوتبال ایران از علی دایی، محمد دادکان، فرهاد مجیدی، علی پروین، علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، کریم باقری، حمید استیلی، علیرضا منصوریان، منصور پورحیدری، مجید جلالی، جواد نکونام، پرویز مظلومی و ۳۰۶ بازیکن و مربی لیگ برتری نظرات‌شان را درباره برنامه ۹۰ گفته بودند، نتایجی بدست آمد که تمام گفته‌های امیر قلعه‌نویی را زیر سوال می‌برد و نشان می‌داد بازیکنان و مربیان لیگ برتری بر این باورند که ۹۰ نتنها عامل نابودی فوتبال ایران نیست که نقشی موثر در ریشه‌کنی فساد در فوتبال ایران داشته است. جالب اینکه فردوسی‌پور در آن تحقیق، درباره بخشی از این انتقادهای سنتی گفته بود: «یادتان باشد ۹۰ باعث شد خیلی از این بزرگان، تاج و تخت‌شان را ببازند و حق دارند از ما شاکی باشند.»

اگرچه همه این بزرگان هم انتقادهایی به شیوه کاری عادل دارند. از محمد دادکان که می‌گوید باید سهم فوتبال در برنامه بیشتر از حاشیه‌هایش باشد، تا علی دایی و علی کریمی و بقیه. فردوسی‌پور در دو سال گذشته با افزودن بخش‌های فنی آنالیز، سعی کرده تا به فوتبال نزدیک‌تر شود.

۹۰ فردوسی‌پور البته منتقدانی هم از نظر ساختاری دارد. اینکه او تمام اتکای برنامه‌اش را بر اجرا و محبوبیت خودش گذاشته و هنوز شاخص‌هایی که بر اساس آنها برنامه‌اش را پیش می‌برد، تقریبا همان تاکتیک‌های دهه‌های قبلی است. چیزی که فردوسی‌پور مدام درباره‌اش می گوید باید پاسخش را در امکانات و هزینه های برنامه دید که ۹۰ یکی از کم خرج ترین برنامه های صدا و سیماست. او که در تمام این سالها هیچ گاه روی استیج هیچ برنامه ای نرفته و هیچ اسپانسری را در کنار برنامه اش غیر از اسپانسر پیامکی برنامه نداشته است ، عادل را در شرایطی قرار داده که بتواند خیلی صریح درباره پاکی سخن بگوید . اگرچه این رفتارش به تکنیک های برنامه سازی ۹۰ هم ضربه های بزرگی زده است.

عادل که جمعه شب و از ساعت ۲۰:۳۰ به برنامه گلخانه می رود ، در این برنامه به پرسش های بینندگان پاسخ خواهد داد و البته در دل برنامه ، چند مصاحبه ضبط شده از علی پروین ، علی کفاشیان و رامبد جوان درباره او پخش می شود. این بخش از گفته های علی پروین درباره او که دیگر عادل خوب شده و همه را به جان هم نمی اندازد ، رسانه ای شده است اما این مصاحبه ها ، کلی حرف شنیدنی دیگر هم دارد.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۵:۰۲

25 Jan 2020