۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۳۲۰۱۱
برجام در دام

نهال نوپاي تدبیر روحاني را آفت نقض برجام خشکاند

رسما مي کشند خودشان را تا ثابت کنند که آمريکا، همين کدخداي مهرباني است که ما مي‌گوييم، نه آمريکاي «مرگ بر آمريکا»ي شما . در اين راه حتي، وعده سيب و گلابي هم دادند و آب خوردن ملت را متاثر از نظر آمريکا دانستند.
نهال نوپاي تدبیر روحاني را آفت نقض برجام خشکاند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين طرح تمديد 10 ساله قانون تحريم‌هاي ايران، با 99 راي مثبت در برابر صفر راي منفي در سنا به تصويب رسيد و حتي اگر اوباما راي سنا را وتو کند اين طرح باز هم به قانون تبديل مي شود چراکه بيش از دو سوم در هر دو مجلس به اين طرح راي داده اند.

مجلس نمايندگان آمريکا ماه گذشته به تمديد تحريم ها عليه ايران راي داده بود. اين تحريم ها اولين بار در سال 1996 ميلادي و با هدف مجازات سرمايه گذاري در صنعت انرژي ايران و با ادعاي مهار دستيابي ايران به تسليحات هسته اي به تصويب رسيدند و تا پايان سال 2016 ميلادي منقضي مي شدند.

راي ٩٩ نفري و صددرصدي سنا به تمديد اين تحريم ها، يك پيام مهم دارد. و آن اينکه تمام سنا با ايران دشمن است. با تمام وجود. اما اينجا در مجلس شوراي اسلامي، براي هر تصميم مربوط به امريكا كلي جنجال و دعوا و رأي مخالف و يقه چاك داريم.  

رسما مي کشند خودشان را تا ثابت کنند که آمريکا، همين کدخداي مهرباني است که ما مي‌گوييم، نه آمريکاي «مرگ بر آمريکا»ي شما . در اين راه حتي، وعده سيب و گلابي هم دادند و آب خوردن ملت را متاثر از نظر آمريکا دانستند.

گفتند چون ما نزديك ٣٧ سال و اندي همه گونه فحش و بد و بيراه نثار آمريكاييها کرديم و پرچم قدرتمندترين كشور جهان را آتش زديم، حالا نبايد پس از آن همه برو و بيا و مذاکره و لبخند و سوغات رنگارنگ، توقع دفاع حتي يک نماينده در سنا را داشته باشيم.

اما به سادگي در اين سوي دنيا نمايندگان ما پس از آن همه دشمني هاي واضح و آشکار آمريکا باز هم داعيه ي برپايي سفارت شيطان در کشور و حذف شعار مرگ بر آمريکا و احترام به پرچمي که مدت زيادي از به آتش کشيدنش در ايالت هاي مختلف همين ديار تمدن نميگذرد را دارند.

خيلي پيچيده نيست. ما يكصدا نيستيم و بر خلاف سنا كه هيچ سناتور طرفدار ايران ندارد، مجالس ما در تاريخ كم وكيل عاشق امريكا نداشته اند.

قابل تامل است که چرا هيچ گاه آنها خائن ندارند؟ ماجرا چيست؟ تاريخ ايران خيلي نمونه هاي خيانت داشته؛ ولي به ندرت در غرب، اين پديده ديده ميشود.

چرا يكبار يك نماينده سنا براي ايران سنگ به سينه نمي زند؟ چرا كيف ايراني ندارند؟ اما اينجا هرچه تاريخ ميخواني بيشتر خيانت و وطن فروشي و كيف انگليسي و امريكايي مي بيني.

اميرالمونين علي عليه السلام مي فرمايد : والله لأظن أن هولاء القوم سيدالون منکم باجتماعهم علي باطلهم و تفرقکم عن حقکم...:
... آنها در باطل خود متحد و شما در حق خود متفرق هستيد...  

جامعه متحد، برقرار مي ماند و جامعه پر اختلاف و گرفتار جدايي، از هم مي پاشد. پس عبرت گيريد اي صاحبان بينايي.

اطاعت از رهبري اجازه نمي دهد که زمينه جدايي و تفرقه پديد آيد و آنچه به عنوان آفت - تفرقه و جدايي - بيان مي شود، نتيجه عدم اطاعت از رهبري امت است  آنجا که فرمود :  به مذاکره با آمريکا خوشبين نيستم.
 
به خدا سوگند، اين واقعيت قلب انسان را مي‌ميراند و دچار غم و اندوه مي‌کند که دشمنان در باطل خود وحدت دارند، و شما در حق خود، پراکنده و متفرقيد.
يادداشت از مريم رئيسي

انتهاي پيام1026ج /1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۷:۵۷

8 Jan 2020