۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۲۳۲۹۱
به بهانه سالروز شهادت دکتر بهشتی

شهید مظلوم و سید مظلوم !

7 تیر روزی فراموش ناشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است . روزی که در آن انقلاب اسلامی و امام به ظاهر 72 نفر از یاران صدیقشان را از دست دادندولی در واقع آنها رفتند تا این نهال نوپا تنومند شود
شهید مظلوم و سید مظلوم !
به گزارش جهانبین نیوز مظاهر توفیقی کارشناس ارشد ارتباطات و رسانه در یادداشتی نوشت:

هميشه اينطور بوده كه يك جنبه برجسته در شخصيت افراد مابقی جنبه‏های شخصیت آنها را تحت ‏الشعاع قرار مي دهد .در مورد شهید بهشتی نیز این امر صادق است . " مظلومیت " این شهید شاید بر سایر جنبه های علمی و فقاهتی ، سیاسی وحتی قضایی غلبه داشته و از این رو او را معمولا با صفت "شهید مظلوم"می شناسیم . این صفت را بهشتی از امام راحل دریافت کرد زمانی که پس از شهادتش فرمودند: "من كراراً گفته‌ام كه مرحوم آقاي بهشتي در اين مملكت مظلوم زيست. آنچه من راجع به آقاي بهشتي متاثر هستم، شهادت ايشان در مقابل او ناچيز است و آن مظلوميت ايشان در اين كشور بود. " وی مظلوم بود از آنجا که بیشترین تهمت ها را از زمانه خود دید همانهایی که بنیانگذار جمهوری اسلامی در موردشان می گوید :"از آقای بهشتی اینها می خواستند یک موجود ستمکار دیکتاتور معرفی کنند."اما آن بزرگ ، دم بر نیاورد تا خللی به انقلاب وارد نشود، تا خاطر رهبری جامعه درگیر مساله ای دیگر نشود و البته مزد این مجاهدت خاموش را نیز با شهادت گرفت .

اجری که به مصداق حدیث" فوق کل برّ بر حتی یقتل الرجل فی سبیل الله فلیس فوقها برّ" اجری فراتر از آن نیست . البته شهادت نیز ثمن بخس نیست . ارزش شهادت نیز زائیده ارزش دیگری است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان "ارزش مجاهدت" نام می برند. مجاهدتی که ناشی از ایمان راسخ او به اسلام ، قرآن و به نظام اسلامی بود. شهید بهشتی مظلوم بود اما ظلم پذیر نه چراکه این امر با شهادتش سنخیتی ندارد. در واقع علت دشمنی کینه توزان با وی نیز اصرار او بر اصول و ارزشها بود گو اینکه جمله آخر این شهید نیز درخواست از دوستانش برای جلوگیری از ورود عناصر خود باخته در اداره امورکشور بود .

رهبر فرزانه انقلاب که به واقع یکی از نزدیکترین دوستان و همرزمان شهید بهشتی در آن سال ها بودند نیز بر این امر تاکید دارند ایشان علت مخالفت های دشمنان با شهید بهشتی را سازش ناپذیری او و همفکرانش بر سر اصول میدانند و تاکید دارند" اگر حاضر می شدند سیاست‌بازانه پا بر روی اصول اعتقادی خودشان بگذارند نه در دوران زندگی آن‌همه مورد شتم و اهانت قرار می گرفتند و نه سرنوشت آنها چنین مرگ فجیعی بود. علت دشمنی آنها هم با بهشتی این بود. " نتیجه هم چنین می شود که شهید مظلوم ، از دید ولی فقیه زمان خود "فخر اسلام" لقب می گیرد چرا که خود را وقف اسلام کرده بود ودر خدمت مسلمین و در عمل جمله "ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت " را عینیت بخشیده بود . امام راحل نیز این شیوه حرکت را تائید کرده و در تعریف از این شهدا می گویند :" ملت ایران سرافراز است که مردانی را به جامعه تقدیم می کند که خود را وقف خدمت به اسلام و مسلمین کرده بودند ."

اما امروزه واژه "مظلومیت" تغییر کرده و مظلومتر شده واژه ای که زمانی بر بزرگی چون بهشتی با آن همه کمال تعلق داشت امروزه ملعبه دست سیاسیون شده و به افرادی تعلق می گیرد که شباهتی در عمل به بهشتی و بهشتیان ندارند .اگر بهشتی ظلم ستیز بود که در این مختصر نیز بدان اشاره شد این افراد همسو با ظلم و مورد حمایت ظالمان جهانی بودند. اگر بهشتی از حق دفاع از خود در مقابل تهمت ها گذشت تا باری بر دوش ولی خود ننهد دیگران مظلوم! حقی برای خود ساختند تا باری باشند بر دوش ولیشان .اگرعلت دشمنی با بهشتی اصرار او بر اصول بود و دوری از سیاست بازی ،علت همراهی دشمنان با دیگران ، گذشت آنها از اصول بود و سیاست بازیشان. اگر بهشتی مظلوم باعث فخر اسلام و سرافرازی مسلمین شد، دیگران باعث شادکامی دشمنان اسلام ومسلمین . اما بنگریم اگر بهشتی مزد مجاهدت و همراهی با امامش رابا شهادت گرفت ،دیگران مظلوم مزد منیت خود را در جدایی از دامن جامعه اسلامی . أَفَلَا تَتَذَكَّرُونَ


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۳:۰۰

27 Dec 2019