۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۳۳۲۸۱
مسئول بسيج دانشجويي چهارمحال و بختیاری:

پژوهش هاي غيرکاربردي همچون سدهای بدون شبکه آبياري هستند

26 برگزيده جشنواره علمي تاثريا که بيشتر آنها در زمينه مقاله بود در دانشگاه شهرکرد با حضور مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي و دانشجويان معرفي و تجليل شدند.
پژوهش هاي غيرکاربردي همچون سدهای بدون شبکه آبياري هستند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، ۲۶ برگزيده جشنواره علمي تاثريا که بيشتر آنها در زمينه مقاله بود در دانشگاه شهرکرد با حضور مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي و دانشجويان معرفي و تجليل شدند.

منوچهر ذوالفقاري در اين مراسم اظهار داشت: جشنواره علمي تاثريا در راستاي حمايت‌ از کارهاي علمي دانشجويان برگزار مي‌شود که ۱۲۰ اثر در زمينه اقتصاد مقاومتي، اقتصاد دانش‌بنيان و فعاليت‌هاي خانگي به دبيرخانه جشنواره ارسال شد.

وي با اشاره به اهميت ارتباط بين صنعت و دانشگاه افزود: در حوزه ارتباط بين صنعت و معدن و دانشگاه بايد گفتمان‌هاي چندجانبه بين مسئولان بخش صنعت و دانشگاه انجام شود.

مسئول بسيج دانشجويي استان چهارمحال و بختياري با اشاره به هزينه ساير کشورها در زمينه پژوهش‌هاي علمي بيان کرد: بنابر فرمايش مقام معظم رهبري، پژوهش‌ها بايد کاربردي باشند که در غير اين صورت مانند سد آبي بدون شبکه آبياري است که کارآيي لازم را ندارد.

ذوالفقاري با بيان اينکه دو درصد از توليد ناخالص داخلي براي پژوهش هزينه مي‌شود، گفت: چشم‌انداز دانشگاه براي کاربردي کردن علم در راستاي افزايش ثروت، قدرت و توسعه پايدار است.

وي با اشاره به وضعيت ساير کشور در زمينه پژوهش‌هاي علمي خاطرنشان کرد: صادرات ۳۰ تا ۴۰ درصد کشورهاي توسعه‌يافته از محل خروجي دانشگاه‌ها است.

در ادامه مناظره‌ بين مسئولان صنعت استان و دانشگاه انجام که دانشجويان نيز سؤالات خود را مطرح کردند و در پايان از برگزيدگان جشنواره تجليل به عمل آمد.


انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۲۱:۵۳

28 Dec 2019