۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۲۳۳۸۱
مديركل حمل ونقل و پايانه هاي چهارمحال و بختياري:

اعطای وام و تسهیلات ویژه در راستای طرح نوسازی ناوگان مسافری

در راستای توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری و ایجاد تسهیلات ويژه برای تقویت بنیه مالی متقاضیان وسیله نقلیه جدید، طرح توسعه و نوسازی ناوگان با استفاده از تسهیلات ويژه بانكی اجرا مي شوند.
اعطای وام و تسهیلات ویژه در راستای طرح نوسازی ناوگان مسافری
به گزارش جهانبین نیوز فريبرز كرمي مدیرکل حمل ونقل و پایانه های چهارمحال و بختیاری با بيان اينكه در حال حاضر اعطای تسهیلات در خصوص توسعه ناوگان و خریداری ناوگان جدید برای ناوگان عمومي مسافري و باري امكانپذیر است گفت: میزان تسهیلات اعطایی به متقاضیان به تفكیك نوع ناوگان در دو بخش توسعه و نوسازی مشخص شده است و متقاضیان می‌توانند ناوگان عمومی فرسوده برون شهری خود اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری كرایه را در مراكز اسقاط معین از رده خارج كنند.

كرمي تصريح كرد : براساس بخشنامه هیات وزیران در تاریخ ۱۳ اسفند ماه سال ۹۳ در ازای فروش ناوگان فرسوده به وارد كنندگان خودروهای شخصی و پذیرش آن در مراكز اسقاط معین، برگه رسید از رده خارج كردن ناوگان عمومی فرسوده را دریافت كرده و به یكی از شركت‌های تعیین شده تحویل می‌دهند تا از مزایای از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده در طرح ‌های نوسازی ناوگان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استفاده كنند.

وی افزود: متقاضیان باید پس از تخصیص وسیله نقلیه توسط شركت های خودروساز طرف قرارداد و پس از تائید اولیه بانك عامل یا لیزینگ مبنی برامكان اعطای تسهیلات به آنها، نسبت به از رده خارج کردن وسیله نقلیه فرسوده اقدام کنند.

کرمی اظهار کرد: در اين طرح تمرکز بیشتر نوسازی ناوگان مسافری (اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری) است و سقف وام معادل ۷۰ درصد قیمت از ۲۰ميليون تومان تا ۹۵ ميليون تومان براي سواري كرايه ، ۷۰ درصد تا سقف ۸۰۰ميليون ريال براي ون ، ۷۰ درصد تا سقف ۱۲۰ ميليون تومان براي مینی بوس و ميدل باس و براي اتوبوس ۷۰ درصد تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره است.

وی گفت: بنابراين اگر نرخ سود بانکی ۲۵ درصد باشد ، سرمایه گذار حداکثر ۱۰ با ۱۲ درصد از سود وام را می پردازد و بقیه از منابع داخلی این سازمان به عنوان کمک یارانه سود تسهیلات بانکی پرداخت مي شود. و جایگزینی صرفا براساس خروج یک دستگاه ناوگان فرسوده صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۴:۱۹

31 Dec 2019