۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۱۸۷۰۱

طرح تذکر لساني در شهرستان فارسان اجرا شد

مسئول تذکر لساني از طرح تذکر لساني با هدف احياي فرهنگ امر به معروف و نهي از منکر در رابطه با ناهنجاري‌هاي اجتماعي، در سطح شهرستان فارسان خبر داد.
طرح تذکر لساني در شهرستان فارسان اجرا شد
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام عبداله رئيسي گفت : يکي از رموز موفقيت در هر کاري استمرار و تداوم آن است خصوصا در مسائل تربيتي و رفتاري.

وی در ادامه افزود: زماني که فرزندان، پدر و مادر خود را در حال نماز خواندن مي بينند شايد بار اول و دوم برايشان چندان عادي نباشد و سوال بپرسند، اما بعد از مدت کوتاهي نه تنها اين امر برايشان عادي مي شود بلکه هر روز منتظرند که هنگام اذان، پدر و مادر را در حال نماز ببينند.

وي افزود : در کار تربيتي با يک بار تذکر و گفتن شايد تاثير انچناني نداشته باشد بلکه بايد تداوم داشته باشد همچنان که آلوده شدن به تخلف هم همينطور است معمولا کسي که به مواد مخدر روي مي آورد بار اول و دفعات اول جواب مثبت نمي دهد و غالباً اصرار متخلفان و دوستان ناباب باعث ميشود که کم کم و به مرور زمان دوستشان را به خلاف سوق دهند و اراده اش را ضعيف کنند وحتي قتل هم برايش عادي مي گردد.

رییسی در ادامه گفت: وقتي که امر به معروف و نهي از منکر توسط تمامي مردم بصورت تذکر لساني در بين جامعه باب شود شخصي که منکري را مرتکب ميشود متوجه می شود که اين عمل او زشت و مصداق منکر است لذا به احتمال فراوان از آن دست خواهد کشيد.

وي تصريح کرد: نبايد از اين استمرار دلسوزانه امر و نهي خسته شد که اين استمرار بار رواني زيادي دارد شايد اين تذکر لساني در نوبت هاي اوليه کاملاً ناموفق بوده باشد ولي مطمئناً بر اثر استمرار به بار خواهد نشست.

رییسی با بیان اینکه قرآن يکي از شروط فلاح و رستگاري را استقامت معرفي مي کند افزود: به کساني که استقامت کنند، وعده بهشت داده شده است و دقت در حالات انبياء و ائمه هم نشان از آن دارد که همگي آنان در مقابل برخوردهاي اقوام خويش به استمرار و استقامت در مسير خويش پرداخته اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۵:۰۱

19 Jan 2020