۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۲۸۵۱۱

نمايشگاه صنايع دستي ملي در چهارمحال و بختياري برگزار شد

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري گفت: نمايشگاه صنايع دستي ملي در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختياري آغاز به کار کرد.
نمايشگاه صنايع دستي ملي در چهارمحال و بختياري برگزار شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از  بام ايران خبر، مهرداد رئيسي معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي اين اداره کل از برگزاري نمايشگاه صنايع دستي در شهرستان کوهرنگ خبر داد و افزود: اين نمايشگاه به مدت ۹ روز از تبلغايت هفدهم ارديبهشت‌ماه جاري براي بازديد علاقه‌مندان بصورت آزاد و رايگان از ساعت ۹ صبح لغايت ۱۸ عصر در محل ساختمان موزه آب شهرستان مذکور دائر مي‌باشد.

وي با بيان اينکه بيشتر شرکت‌کنندگان از استان‌هاي فارس، البرز، اصفهان و چهارمحال و بختياري مي‌باشند اذعان داشت: اين نمايشگاه با همکاري پژوهشکده هنر به سرپرستي آقاي مجيد اکبري برگزار مي‌شود.

رئيسي هدف از برگزاري اين نمايشگاه را شناخت، معرفي و عرضه محصولات و همچنين حمايت از توليدات هنرمندان رشته صنايع دستي دانست و گفت: نمايشگاه صنايع دستي داراي ۱۵ غرفه شامل چرم، گليم، مسگري، چوغا، صنايع دستي عشايري، تابلوفرش و... مي‌باشند.

مهرداد رئيسي معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه ضمن تبريک و گراميداشت هفته معلمصنايع دستي را از دو بعد هويت‌سازي و هنري و اقتصادي مهم ارزيابي کرد و گفت: صنايع دستي يک رشته هويت بخش و اصالت بخش به يک جامعه مي‌باشد که ريشه و تمدن يک جامعه را معرفي مي‌نمايد و در بعد هنري و اقتصادي هم از ارزش بالايي برخوردار بوده چراکه باعث رشد و توسعه اقتصادي و فرهنگي يک جامعه شود که مي‌تواند سهم بالايي در توسعه اقتصادي، اشتغال، ارزآوري و... داشته باشد.

وي در پايان اين مراسم به سوالات مدعوين و حاضرين در زمينه صنايع دستي پاسخ داده و تاکيد نمود حمايت از توليدکنندگان و هنرمندان رشته صنايع دستي از اهداف و اولويت‌هاي اصلي اين اداره کل مي‌باشد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۴۹:۴۵

26 Dec 2019