۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۲۳۸۳۱
رييس بنياد نخبگان چهارمحال و بختیاری:

شناسایی ظرفیت و پتانسیل های طبیعی استان راهی به سوی توسعه

رییس بنیاد نخبگان استان چهار محال و بختیاری گفت: حمایت استانداری از شرکت هایی که در خصوص انرژی نو فعالیت دارند موجب شده انگیزه کار برای شرکت های خصوصی بیشتر گردد.
شناسایی ظرفیت و پتانسیل های طبیعی استان راهی به سوی توسعه
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، بنیادیان رييس بنياد نخبگان استان در چهارمین جلسه کمیته صنعت، تحقیقات و فناوری اتاق فکر سرمایه گذاری با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری دارای پتانسیل ها و ظرفیت های زیادی است اظهار داشت: شناسایی تمامی ظرفیت های استان می تواند در توسعه آن نیز کمک کند.

وی تصریح کرد: استان ما از ظرفیت و پتانسیل های طبیعی بسیاری به ویژه انرژی بادی و خورشیدی برخوردار می باشد و اگر قرار باشد تحقیقاتی در خصوص انرژی های نو صورت گیرد، مطالعه و لحاظ نمودن اقلیم استان جهت رسیدن به هدف مطلوب ضروری به نظر می رسد.

بنیادیان بیان داشت: یکی از مهم ترین ظرفیت های استان انرژی بادی و خورشیدی بود که سرمایه گذاران خارجی با حضور خود در استان مزرعه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی را راه اندازی کردند.

وی افزود: اجرایی شدن طرح انرژی خورشیدی در استان می تواند زمینه ساز اجرایی شدن طرح های بعدی توسط سرمایه گذاران داخلی باشد.

بنیادیان عنوان کرد: داشتن مطالعات کافی در خصوص انرژی های نو قبل از سرمایه گذاری ، تهیه لیست افرادی که در خصوص انرژی های نو فعالیت دارند و حمایت استانداری از این شرکت ها ضرورت دارد.

لازم به ذکر است ، انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت نیرو با بخش های خصوصی در این حوزه ، استفاده از انرژی نو در بخش صنعت و کشاورزی جهت کاهش هزینه های مصرف ، تعامل و همکاری دانشگاه و صنعت با یکدیگر، شناسایی پتانسل های استان در حوزه های مختلف حضور اساتید حوزه آمایش سرزمین در جلسات و ... از ديگر پيشنهادات و مصوبات جلسه بود.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۵۵:۵۴

5 Jan 2020