۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۱۷۸۰۱
مدیرباغبانی جهاد کشاورزی استان خبر داد:

تولید سالانه 22 هزارتن بادام در چهارمحال و بختیاری/ باغداران از سود واقعی برخوردار نمی‎شوند

تولید متوسط بادام در استان یک هزار و ۸۶۷ کیلوگرم در هکتار است که بر این اساس پیش‎بینی می‌شود میزان تولید سالیانه بادام در استان به ۲۱ هزار و ۶۲۳ تن برسد.
تولید سالانه 22 هزارتن بادام در چهارمحال و بختیاری/ باغداران از سود واقعی برخوردار نمی‎شوند
سیدطاهر نوربخش، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در گفت‎و‎گو با خبرنگار اقتصادی جهانبین نیوز، از آغاز برداشت بادام از باغات استان خبر داد و گفت: میزان کل باغات بادام استان ۱۵۶۳۶ هکتار بوده که از این میزان ۴ هزار و ۳۶۵ هکتار آن به صورت نهال و ۱۱ هزار و  ۲۷۱ هکتار به صورت بارور است.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی استان، بادام استان کیفیت بالایی دارد به نحوی که علاوه بر مصرف داخلی به کشور هندوستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز صادر می‌شود و از ارقام مختلف بادام می توان به مامایی، ربیع، سفید و سنگی اشاره کرد.

نوربخش تصریح کرد: تولید متوسط بادام در استان ۱۸۶۷ کیلوگرم در هکتار است که پیش‎بینی می‌شود میزان تولید سالیانه بادام در استان به ۲۱ هزار و ۶۲۳ تن برسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، با اشاره بر کیفیت بالای بادام استان تاکید کرد: خواسته باغداران استان تشکیل تشکل‌ها و اتحادیه‌های مردمی در خصوص فرآوری و بسته‌بندی این محصول است که این محصول به نام خود استان معرفی و صادر شود.

نوربخش گفت :بسیاری از دلالان و واسطه گران بادام استان را از باغداران خریداری کرده و به نام بادام منطقه دیگر و با قیمت مضاعف صادر می کنند و سود واقعی که باید به باغداران استان برسد صورت نمی گیرد.

\"\"

وی خاطرنشان کرد: هرچه فاصله بین تولید و بازار کوتاه‌تر شود منفعت رسیده به کشاورزان بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۶:۵۱

28 Dec 2019