۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۳۵۹۵۵
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

جمع‌آوری بازی‌های سنتی راهکاری برای تنوع در بازی‌ها و جلوگیری از بی‌تحرکی در کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر احیای فرهنگ بومی محلی گفت: جمع‌آوری بازی‌های سنتی را راهکاری برای ایجاد تنوع در بازی‌ها و جلوگیری از بی‌تحرکی در کودکان و نوجوانان دانست.
جمع‌آوری بازی‌های سنتی راهکاری برای تنوع در بازی‌ها و جلوگیری از بی‌تحرکی در کودکان و نوجوانان
فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با تاکید بر احیای فرهنگ بومی محلی اظهار کرد: جمع‌آوری بازی‌های سنتی را راهکاری برای ایجاد تنوع در بازی‌ها و جلوگیری از بی‌تحرکی در کودکان و نوجوانان دانست.

وی با شاره به اینکه بازی‌های سنتی، بومی و محلی بخشی از فرهنگ غنی این مرز و بوم به شمار می‌رود که متناسب با وضعیت اقلیمی و فرهنگ هر منطقه طراحی شده است افزود: بازی‌های محلی به کودکان و نوجوانان دانشی در زمینه داشته‌های فرهنگی می‌بخشد و استفاده از این بازی‌ها در زندگی نوین موجب شادی و نشاط در این قشر می‌شود.

رحیمی جشنواره بازی‌های محلی را فرصتی مغتنم در جهت ثبت و اشاعه بازی‌های سنتی دانست و افزود: همزمان با اجرای این طرح بازی‌های مناطق مختلف به صورت مکتوب مستندسازی خواهد شد و در اختیار دوست‌داران این فرهنگ غنی قرار می‌گیرد.

وی در این باره گفت: ترویج بازی‌های مکانیکی، الکترونیکی، دیجیتالی، تلوزیونی و بدون تحرک نیز از اهداف و عوامل احیای بازی‌های بومی در میان قشر کودک و نوجوان است که ضرورت توجه به تحرک و پویایی را در این قشر ایجاد می‌کند و موجب فاصله گرفتن از فضاهای انفرادی و ترغیب به بازی‌های گروهی در آنان می‌شود.

رحیمی تاکید کرد: در شرایط کنونی به جای اینکه اوقات فراغت مردم با پرداختن به بازی‌های سنتی و بومی پر شود، با تلویزیون، سینما و سایر دستگاه‌های صوتی، تصویری و بازیچه‌های پیشرفته مکانیکی و الکترونیکی پر می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانا چهارمحال و بختیاری اجرای باز‌ی‌ها، تحقیق و پژوهش درخصوص آن‌ها و ساخت کاردستی‌ها و ماکت‌هایی از این قبیل را ازجمله بخش‌های این جشنواره عنوان کرد و افزود: قرار است اولین جشنواره اسباب بازی‌ها و بازی‌های بومی محلی در مراکز فرهنگی هنری استان بهمن ماه ۹۶ اجرا و به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۳۸:۰۴

13 Jan 2020