۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۲۳۳۴۵

امربه معروف و نهی از منکر، بارزترین ویژگی جامعه اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: سعادت، امنیت و آرامش و رونق جامعه اسلامی در گرو ترویج امربه معروف و نهی از منکر است.
امربه معروف و نهی از منکر، بارزترین ویژگی جامعه اسلامی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ همزمان با سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان، جلسه اخلاق کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی با موضوع امربه معروف ونهی ازمنکر برگزار شد.

حجت الاسلام کریم سرافراز، در این مراسم با تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و توصیه به استفاده هرچه بیشتر از لیالی بافضیلت قدر، گفت: تعدد آیات قرآن مجید درباره موضوع امربه معروف و نهی از منکر، نشانه اهمیت این فریضه ارزشمند اسلامی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، افزود: امربه معروف و نهی از منکر، از اصلی ترین ارزش های دینی و مهم ترین وظایف مؤمنان و بارزترین ویژگی جامعه اسلامی به شمار می رود.

کارشناس مسایل دینی، با اشاره به آیه شریفه ۱۰۴ سوره مبارکه آل عمران، گفت: باید از میان مسلمانان، گروهی باشند که مردم را به نیکی فراخوانند و آنها را به امور خیر وادار کنند و از کارهای زشت و ناپسند و نکوهیده بازدارند.

حجت الاسلام سرافراز، تصریح کرد: در ادامه همین سوره، امتی که امربه معروف و نهی از منکر دارد، بهترین امتها برشمرده که همانا امت اسلام می باشد.

وی، با روایت حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ، اظهار داشت: مسلمین به نوعی بر یکدیگر ولایت دارند و اجرای امر به معروف و نهی از منکر از همین ولایت مسلمانان بریکدیگر سرچشمه می گیرد.

معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری، ده بخش اسلام از قول جبرئیل بر پیامبر اسلام را یادآور شد و گفت: بخش ششم اسلام، جهاد عنوان شده که برای مسلمانان عزت آور است و بخش هفتم، امربه معروف می باشد که نشانه وفاداری است و هشتمین بخش نیز نهی از منکر گفته شده که حجت خدا به شمار می آید.

حجت الاسلام سرافراز، با نقل روایتی از امام علی علیه السلام، اهمیت فریضتین را بالاتر از جهاد دانست و گفت: مولای متقیان فرموده اند: " همه اعمال نیک و خیر و خوبی ها و بالاتر از آنها، جهاد در راه خدا در مقایسه با امربه معروف و نهی از منکر، مانند قطره ای در برابر دریاست.

وی، رونق جامعه اسلامی را در گرو انجام امر به معروف و نهی ازمنکر دانست و به نقل از امام باقر علیه السلام، عمل به این فریضتین ارزشمند را سیره و منش و روش انبیاء الهی دانست که به واسطه آن وجبات دین قوام می یابد، راهها امن می شوند، کسب و کارها حلال و حقوق مردم به آنها بازگردانده می شود و رونق جامعه اسلامی را فرا می گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به برخی اظهار نظرها که امربه معروف و نهی از منکر را در تضاد با آزادی انسان می داند، با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام، تأکید کرد: فلسفه این فریضه الهی، به مثابه کشتی می ماند که گروهی سوار بر آن به وسط دریا می روند و فردی قصد سوراخ کردن کشتی را می کند؛ اگر دیگران مانع سوراخ شدن کشتی نشوند،‌همگی غرق خواهند شد.

حجت الاسلام سرافراز، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر، حق نظارت فرد بر جامعه است که یک امر طبیعی می باشد و این حق مسلم، در قوانین امروزی حقوق شهروندی نامیده می شود که هر فردی بعنوان شهروند مسئول، می تواند نظارت بر جامعه ای که در آن ساکن است، داشته باشد.

وی، با نتیجه گیری از این بحث، امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه و. حق انسانی و اسلامی دانست که در عین حال، عمل خیرخواهانه و دلسوزانه می باشد و در اصل نظارت عمومی و همگانی در اجتماع به شمار می رود.

معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، در بخش دیگری از سخنان خود به آثار و برکات انجام فریضتین در جامعه اشاره کرد و با اشاره به مراحل مختلف آن، پیامدهای ترک این واجب ارزشمند الهی را تبیین کرد.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۷:۵۷

31 Dec 2019