۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۴۰۳۵۵
خرید لوازم مدرسه دغدغه این روزهای خانواده‌ها

گراني در بازار لوازم‌التحریر بيداد مي‌کند/ مسئولان به داد مردم برسند

با توجه به فرارسيدن مهر و بازگشايي مدارس خرید لوازم‌ مدرسه برای خانواده‌ها به یکی از دغدغه‌های مهم برای خانواده‌ها تبدیل شده است و افزایش قیمت‌ها هم مشکلی است که با آن دست به گریبانند و مشکلات آن‌ها را دوچندان کرده است.
گراني در بازار لوازم‌التحریر بيداد مي‌کند/ مسئولان به داد مردم برسند
به گزارش جهانبین نیوز، اين روزها تمام مغازه‌ها و کنار خيابان‌ها پرشده است از انواع لوازم‌التحرير و پوشاک مدرسه، با توجه به فرارسيدن مهر و بازگشايي مدارس و وجود لوازم‌تحرير و کيف مدارس در رنگ‌ها و مدل‌هاي متفاوت انتخاب را براي والدين و دانش آموزان دشوار ساخته است.

خريد وسايل استاندارد موردنياز دانش‌آموزان و گراني اين لوازم دغدغه والديني است که خود را براي شروع سال تحصيلي هم‌گام با فرزندان آماده مي‌سازند.

لوازم‌تحرير با عکس‌هاي کارتون‌هاي غربي تأثير منفي بر اخلاق فرزندمان دارد

خانم حيدري يکي از والدين دانش‌آموزان گفت: متأسفانه قيمت بعضي از لوازم‌التحريرهاي توليد داخلي از تولیدات با مارک خارجي گران‌تر است.

وي بيان کرد: با اينکه مي‌دانيم خريد لوازم‌تحرير با برند خارجي و عکس‌هاي کارتون‌هاي غربي تأثير منفي بر اخلاق فرزندمان دارد اما نمي‌توانيم از خريد آنان با توجه به اصرار بسيار پسرم صرف‌نظر کنيم.

قیمت لوازم‌التحریر ایرانی بالاست/ خانواده‌ها توان خرید ندارند

آقاي محمدي فروشنده لوازم‌التحرير نیز گفت: به دليل تنوع در سليقه مصرف‌کننده ناچار به عرضه انواع لوازم‌التحرير خارجي و داخلي هستيم.


وي اظهار داشت: قیمت لواز‌التحریر ایرانی بالا است و برخي از والدين که درآمد کمی دارند مجبور می‌شوند به‌تنهايي براي خريد لوازم‌التحرير روانه بازار شوند، چراکه تنوع در رنگ و طرح چشم فرزندان را خيره مي‌کند و زماني که پدر و مادر نتوانند خواسته فرزندشان را برآورده کنند شرمنده و خجالت‌زده مي‌شوند.

این فروشنده فارسانی بيان داشت: ورود کالاهاي بي‌کيفيت و قاچاق هم يکي از معضلاتي است که به افزايش قيمت کالاها کمک مي‌کند. البته ناگفته نماند همه کالاهاي وارداتي از کيفيت بالايي برخوردار نيستند صرفاً قيمت بالا را به خود اختصاص داده‌اند.


هيچ‌گونه نظارتي بر بازار وجود ندارد

یکی دیگر از شهروندان فارسانی که به همراه فرزندان خود در حال انتخاب کفش بود گفت: اينجا هر مغازه‎ای براي اجناس خود قيمت‌هاي متفاوتي را انتخاب کرده است درصورتي‌که بيشتر اجناس ازنظر جنس و ظاهر با هم يکي هستند، اما تفاوت قيمت گاه به ده هزار تومان هم مي‌رسدکه این نشان‌دهنده آن است که باید  مسئولان در بازار حضور و بر قیمت‌ها نظارت داشته باشند 

وی ادامه داد: من دو فرزند دارم که يکي از آن‌ها امسال دوم دبستان مي‌رود و يکي ديگر در مقطع راهنمايي تحصیل می‌کند، شما بگوييد با اين درآمد کم و حقوقي که دولت‌ به‌ کارمندان مي‌دهد و با گراني و تورمي که وجود دارد چطور باید برایشان لوازم مورد نیاز برای حضور در مدرسه را تهیه کنم؟

این شهروند فارسانی گفت: از مسئولين و دولت مي‌خواهيم بيايند فقط يک روز با ما زندگي کنند ببينند آيا تاب و تحمل اين زندگي و سختي‌ها را دارند، ولي بااين‌همه با توکل به خداوند و سپاس از او سعي مي‌کنيم در پرورش اماناتي که به ما سپرده کوتاهي نکنيم.

انتهاي پيام1026ج /590
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۳۱:۰۸

27 Dec 2019