۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۱۷۷۷۵
همزمان با دهه امامت تا ولايت/

واقعه غدیر به شکل نمادین در روستای چم چنگ سامان اجرا می‎شود

اجراي نمادين واقعه غدير در روستاي چم چنگ شهرستان سامان از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه امامت و ولایت این شهرستان است.
واقعه غدیر به شکل نمادین در روستای چم چنگ سامان اجرا می‎شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، سعيد صالحي ضمن تبريک فرا رسيدن عيد امامت و ولايت اظهار داشت: همه پيامبران جانشين و وصي داشتند و پيامبر(ص) ما نيز از اين قائده مستثني نبوده و با شناختي که از مردم آن زمان داشته در بازگشت از سفر حج اين مهم را زماني که از هر گروه و قبيله افرادي حضور داشتند اعلام مي کند.

وي بر ضرورت شناخت شخصيت امام علي(ع) تاکيد کرد و افزود: شخصيت امام علي(ع) آن طور که بايد هنوز در جامعه شناخته نشده است بايد بستري فراهم شود که بصيرت و بينش لازم در بين جوانان و مردم ايجاد شود و همه بايد در اين مسير کمک کنند.

فرماندار سامان خاطرنشان کرد: معرفي و تبين جايگاه امامت و ولايت فقيه يکي از اهداف برگزاري اين ايام و جشن‌ها است.

صالحی با اشاره به برگزاري جشن بزرگ غدير، اجراي بيش از ۳۰ برنامه هنري فرهنگي و ورزشي در شهرستان سامان را از اصلي ترين محور هاي اين جشن عنوان کرد.

وی با بيان اين که واقعه غدير دستاوردهايي براي نسل امروز و جوان داشته است، تصريح کرد: سادات، جزو خانواده پيامبر و از نسل پاک او به شمار مي روند. همان گونه که اهل بيت پيامبر جايگاه والايي نزد پروردگار دارند، مقام و شأن فرزندان آنان نيز در نگاه مردم با احترام و تکريم همراه است.

فرماندار سامان، بزرگداشت و احترام سادات از سوي مردم را در همه زمان ها تکليف دانست و گفت: در روز غدير که زمان به ولايت و امامت رسيدن حضرت علي عليه السلام است، به فرهنگ خاصي در ميان مردم تبديل شده است.

وي گفت: براي هر چه باشکوه برگزار شدن اين جشن ۲۳ کميته تخصصي تشکيل داده ايم که اجراي نمادين واقعه غدير در روستاي چم چنگ، برپايي نمايشگاه کتاب و آشنايي دانش آموزان، ويزيت رايگان بيماران در مجتمع درماني نور سامان، تجليل از کارکنان سادات در ادارات، ايستگاه هاي صلواتي و بازخواني واقعه غدير در مدارس را از مهم ترين برنامه هاي اين کميته ها عنوان کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۴۹:۰۱

27 Feb 2020