۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۲۶۹۲۸
دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی:

اظهارات اخیر رئیس‌جمهور علیه شورای نگهبان بی‌سابقه بود

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان در نظام و قانون اساسی ایران و حفاظت این نهاد از دستاوردهای انقلاب گفت: اظهارات اخیر رئیس‌جمهور علیه شورای نگهبان بی‌سابقه بود.
اظهارات اخیر رئیس‌جمهور علیه شورای نگهبان بی‌سابقه بود
به گزارش جهانبین نیوز احمد خورشیدی‌آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به جایگاه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی و حفاظت این نهاد از دستاوردهای انقلاب اظهار کرد: در همه دوره‌ها هجمه‌هایی از سوی برخی افراد و جریان‌ها نسبت به این شورا مشاهده می‌شود.

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در خصوص شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اظهارنظرهایی که آقای روحانی کرد بی‌سابقه بود گرچه رؤسای جمهور قبل هم شاید نقدهایی داشتند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: اما نقد به این شکل و مقایسه حقوق رد صلاحیت‌شدگان با اقلیت‌های مذهبی نوعی تحقیر این اقلیت‌ها بود.

خورشیدی‌آزاد افزود: نزدیک به ۷ هزار نفر رد صلاحیت شده‌اند که تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ نفر آن‌ها مشکلات قضایی از انواع مختلف داشته‌اند و حکم گرفته‌اند و برخی هم منهای تعداد کمی که عدم احراز گرفته‌اند مشکلاتی دیگر داشته‌اند بنابراین مقایسه رد صلاحیت‌شدگان با اقلیت‌های مذهبی نوعی تحقیر و بی‌اعتنایی به این اقلیت‌ها به شمار می‌رود.

وی گفت: اقلیت‌های مذهبی همپای مسلمان‌ها در این کشور در جنگ شرکت کرده و شهید داده‌اند و در ساختن کشور حضور دارند و نظام احترام بسیاری نسبت به انی اقلیت‌ها دارد.

خورشیدی‌آزاد افزود: این نوع اعتراضات ضمن این که وظیفه رئیس‌جمهور نیست دخالت در سایر امور است و نوعی تضاد در سخنان خود رئیس‌جمهور است که مدام از عدم دخالت قوا در کار یکدیگر سخن می‌گوید.

وی گفت: چرا چند روز قبل که هیئت‌های اجرایی تعدادی را رد کردند ایشان دغدغه‌ای نداشت که نشان دهنده برخورد گزینشی رئیس‌جمهور با رد صلاحیت‌ها از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت است.

این فعال سیاسی افزود: چنین مواضعی در شأن و جایگاه رئیس جمهور نیست و البته این موضع‌گیری در بین رؤسای جمهور بی‌سابقه بود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۶:۰۰

28 Jan 2020