۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۱۵۹۴۸
کارشناس حقوق بين الملل

شوراي امنيت، به صدور قطع نامه صوري بر ضد اقدامات سلطه جويانه اسرائيل اکتفا نکند

کارشناس حقوق بين الملل و استاد دانشگاه شهرکرد : حملات اخير صهيونيست ها به مردم فلسطين، اذهان را به بي توجهي سازمان ملل نسبت به اين موضوع معطوف کرده است. شوراي امنيت از صدور قطع نامه هاي صوري عليه اسرائيل خودداري کند.
شوراي امنيت، به صدور قطع نامه صوري بر ضد اقدامات سلطه جويانه اسرائيل اکتفا نکند
به گزارش جهانبین نیوز، دکترسير الله مرادي نوده در گفتگو با خبرنگار اساتيد برتر با بيان اينکه سازمان ملل متحد و نهاد هاي بين المللي به ظاهر از حقوق بشر حمايت مي کنند، گفت: اين سازمان که سال هاست داعيه حمايت از حقوق مردم جهان را با خود به يدک مي کشد، براي حمايت عملي و موثر از مردم بي دفاع فلسطين تا کنوني اقدامي به غير از صدور قطع نامه هاي صوري نداشته است.

 
وي بيان داشت: در دهه هاي اخير که رژيم جعلي اسرائيل با استفاده از تهديدات، بمباران، بازداشت، تحريم و ديگر ابزار، زندگي را براي مردم فلسطين تلخ و سخت کرده است، نهاد هاي حامي حقوق بشر نه تنها از اين اقدامات بيزاري نجسته اند بلکه با پشتيباني هاي گوناگون اعم از تدارکاتي، رسانه اي و جنگ رواني، اين رژيم غاصب را برحق دانسته اند.


اين تحليلگر حقوق بين الملل در بيان دلايل حملات اخير صهيونيست ها به مردم کناره غزه، اظهار داشت: پيروزي نسبي مقاومت سوريه، مقاومت هاي مردم فلسطين و  تشکيل جنبش هاي اسلامي فتح، غسان و حماس در سال هاي اخير، منجر به اتحاد مردم منطقه شد که اين مهم براي اسرائيلي ها بسيار سخت و شکننده بوده است، لذا آنان با اعمال فشار هاي متعدد و بمباران اين منطقه، قصد از بين بردن اتحاد بدست آمده را دارند.


مرادي اظهار اميدواري کرد: چنانچه اين رژيم منحوس به فشار ها و کشتار مردم بي دفاع فلسطين ادامه دهد، انتفاضه هاي مردم منطقه شکل واحدي به خود گرفته و جنبش متشکل از حماس و فتح و غسان موسوم به "جنبش مقاومت اسلامي" را چندين برابر به جلو انداخته و با اين اتحاد بدست آمده، تضعيف اسرائيل قطعيت مي يابد.

 
استاد حقوق دانشگاه شهرکرد با بيان اينکه فلسطين، امروز قلب تپنده مردم جهان اسلام است، تصريح کرد: امام راحل(قدس) چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامي، همواره دغدغه فلسطين را داشتند و از اين رو، روزي را با هدف حمايت از مردم بي پناه فلسطين با نام" روز قدس" نامگذاري کردند، اين موضوع مبناي حمايت مسلمانان از مردم مستضعف و بي دفاع فلسطين قرار گرفت و مردم ايران اسلامي هم که در کشور ام القراي ملل اسلامي هستند، هر سال بيشتر و محکمتر از سال هاي قبل در دفاع از فلسطيني ها در راهپيمايي قدس حضور مي يابند و از آرمان هاي آنان دفاع مي کنند.
 
انتهاي خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۳:۰۴

11 Jan 2020