۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۳۵۲۹۸
همزمان با روز ادبيات کودک و نوجوان

ديدار يوسف قوجق نويسنده کودکان و نوجوانان با اعضاي کانون پرورش فکري در شهرکرد

مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري از برگزاري نشست تخصصي نقد کتاب با حضور يوسف قوجق نويسنده محبوب کودکان و نوجوانان خبر داد.
ديدار يوسف قوجق نويسنده کودکان و نوجوانان با اعضاي کانون پرورش فکري در شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ فرزاد رحيمي مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با منطقه آزاد؛ از برگزاري نشست تخصصي نقد کتاب با حضور يوسف قوجق نويسنده محبوب کودکان و نوجوانان خبر داد.

وي با اشاره به آشنايي کودکان و نوجوانان با نويسندگان معاصر اين ديدار را ازجمله فرصت هاي فراهم شده در کانون براي ديدار اعضا و آشنايي آنان با نويسندگان شاخص در اين حوزه نام برد.

به گزارش منطقه آزاد؛ يوسف قوجق، در تاريخ اول خرداد ۱۳۴۷ در روستايي به نام «اوخلي بالا» از توابع راميان (در منطقه‌اي از استان گلستان) به دنيا آمده، کارشناس ادبي مديريت انتشارات کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، دبيري سرويس داستان در نشريات نهال انقلاب، اميد آينده و آينده‌سازان، مدير اجرايي جشنواره انتخاب کتاب سال کانون و داور مقدماتي آن جشنواره (دبير جشنواره آقاي محمدرضا سرشار)، همکاري ادبي با راديو سراسري، داوري بخش داستان در برخي از جشنواره‌هاي ادبي استاني و سراسري، مترجم و مشاور فرهنگي سفير جمهوري اسلامي ايران در ترکمنستان ازجمله فعاليت‌هاي وي در طول اين سال هاست.

قوجق داستان نويسي را از سال ۱۳۶۵ آغاز کرد. داستان هايي با عنوان «چاپار»، «کجاوه»، «نبرد در قلعه‌ي گوک تپه»، «پرنده‌ها دوباره اوج مي‌گيرند»، «بادبادک‌ها در شهر»، «چوبدست»، «ياد يوسف»، «اسب پرنده»، «مردان فردا» و «لالو» ازجمله داستان‌هاي وي محسوب مي شوند.


يوسف قوجق در جشنواره ها نيز صاحب امتيازات برتر در اين حوزه شده است و مسئوليت هاي ادبي زيادي در بخش هاي مختلف فرهنگي داشته است.

رونمايي از کتاب، آلبوم خاطرات مرکز فروش و پانل معرفي کتاب از جمله برنامه هاي پيش بيني شده در اين نشست است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۴۴:۵۲

30 Dec 2019